Søg Garagen Hej Gæst! Register

hader min scooter lige nu
#1
Har virkelig brug for hjælp. Jeg har en cpi oliver city. "VED DET GODT" den vil bare ikke starte. Eller det vil sige nogen gange. Den gik i stå da jeg var ude og kører. Hvis man er heldig vil den godt starte og stå i tomgang i ca 2 min, også dør den bare, også kan man ikke starte den bagefter. min kærste har skilt bscooteren af, og har kigget alt igennem. Men kan ikke finde fejlen. Han er mekaniker så lidt ved han. Vi troede også vi haved fundet fejlen. Samlede den. Kunne også kører ca 5 km, så døde den igen. Så nu er vi på bar bund igen. Er der nogle som har en ide til hvad det kan være. Vi har sat nyt tændrør i, hjalp ikke. Renset luftfilteret, heller ikke. Skiftet de div slanger. Renset karburatoren. Der sker intet. HJÆLP.....

Den fortvivlet tøs
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hejsa...

Har i tjekket om den for benzin ( vådt tændrør ), for hvis det ik for det kan det muligvis være vacumhanen som er defekt. Du/i kan evt. tjekke den på følgende måde. Pil slangerne af og sug let i vacum slangen, hvis ik der kommer benzin ud af benzinslangen er det hanen som er defekt.

Er der gnist på tændrøret??. Hvis ik der er gnist kan du/i pille tændrørshætten af og klippe ca 1cm af kablet og på med hætten igen, så den har frisk forbindelse da de små tråde inde i kablet med tiden kan knække ( dårlig forbindelse ).

Er det sket efter en tankning, så er det benzinen som er dårlig. Eneste måde at klare den på er, tøm tanken og i med noget frisk.

Du skal ik fortvivl over din CPI, for det kan også ske for andre som ik køre "tante" Griner Griner .

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Har prøvet det samme der var varcumlåsen død... sjovt nok også på en cpi oliver... pust/sug i varcumslangen, så skulle der gerne løbe benzin ud af benzin-slangen..
Svar
#4
heidipedersen27 Skrev:Har virkelig brug for hjælp. Jeg har en cpi oliver city. "VED DET GODT" den vil bare ikke starte. Eller det vil sige nogen gange. Den gik i stå da jeg var ude og kører. Hvis man er heldig vil den godt starte og stå i tomgang i ca 2 min, også dør den bare, også kan man ikke starte den bagefter. min kærste har skilt bscooteren af, og har kigget alt igennem. Men kan ikke finde fejlen. Han er mekaniker så lidt ved han. Vi troede også vi haved fundet fejlen. Samlede den. Kunne også kører ca 5 km, så døde den igen. Så nu er vi på bar bund igen. Er der nogle som har en ide til hvad det kan være. Vi har sat nyt tændrør i, hjalp ikke. Renset luftfilteret, heller ikke. Skiftet de div slanger. Renset karburatoren. Der sker intet. HJÆLP.....

Den fortvivlet tøs

Hejsa

Når det er at scooteren går ud, er det så ligesom at slukke den med nøglen (altså hvor det går ud "hurtigt") eller går den bare ud, såen stille og roligt??

Er ening med "Tempo" hvis det er sket efter en tankning..

Håber at jeg lige får et svar, så jeg måske kan hjælpe...

Grin
Svar
#5
Der er gnist til tændrøret. og det bliver vådt.
ja og det skete efter, jeg næsten lige haved tanket op. Og når den går i stå, er det hurtigt. lige som hvis man slukker med nøglen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
heidipedersen27 Skrev:der er gnist til tændrøret. og det bliver vådt. ja og det skete efter jeg næsten lige haved tanket op. og når den går i stå, er det hurtigt. lige som hvis man slukker med nøglen
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
heidipedersen27 Skrev:Har virkelig brug for hjælp. Jeg har en cpi oliver city. "VED DET GODT" den vil bare ikke starte. Eller det vil sige nogen gange. Den gik i stå da jeg var ude og kører. Hvis man er heldig vil den godt starte og stå i tomgang i ca 2 min, også dør den bare, også kan man ikke starte den bagefter. min kærste har skilt bscooteren af, og har kigget alt igennem. Men kan ikke finde fejlen. Han er mekaniker så lidt ved han. Vi troede også vi haved fundet fejlen. Samlede den. Kunne også kører ca 5 km, så døde den igen. Så nu er vi på bar bund igen. Er der nogle som har en ide til hvad det kan være. Vi har sat nyt tændrør i, hjalp ikke. Renset luftfilteret, heller ikke. Skiftet de div slanger. Renset karburatoren. Der sker intet. HJÆLP.....

Den fortvivlet tøs
Prøv at udskifte din menbran den sidder mellem motorblok og karaburatorstuds, den koster mellem 120kr-300kr alt efter kvalitet
På forhånd tak for hjælpen. MVH
Svar
#8
Tak for de mange gode råd. Men de har desværre ikke virket. Den vil stadig ikke kører. Den vil kun starten når den har lyst. Så vi leder vidrer.. Men hvis der er nogen der har andre ideer, så skriv endelig
Svar
#9
heidipedersen27 Skrev:Tak for de mange gode råd. Men de har desværre ikke virket. Den vil stadig ikke kører. Den vil kun starten når den har lyst. Så vi leder vidrer.. Men hvis der er nogen der har andre ideer, så skriv endelig

Selv min PGO har problemer nu, selvom den har fået MEGET sprit i benzinen, så kører den et par meter og så dør den igen, og min gjorde det os sidste år og jeg har sikkert en dråbe vand i tanken. Godt man har falck abonnement, og forhåbenligt et værksted imorgen som kan få den kamp klar igen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Check om der er en begyndende kortslutning et sted i ledningsnettet. Altså at isoleringen på stik og ledninger ikke er gnavet væk. Det kan sagtens give anledning til forstyrrelser - især i den fugtige tid vi er i nu Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 74.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#11
Hejsa...

Hmm hvis det er sket lige efter en tankning, så tom tanken for benzin og pil vacumhanen ud. Tjek om filteret i sugerøret på vacumhanen er tilstoppet, hvis det er det kan i enten rense det eller sætte en ny hane på den.
En anden mulighed kan være hvis det har et benzinfilter på slangen, at det enten er faldet samme eller tilstoppet ( kan ik betale sig at rense, men skiftes ud ).

Har i tjekket pakningen i benzindækslet, for er det utæt vil du konstant i den kolde tid for problem med kondensvand i benzinen. I kan tjekke den ved at bruge en tuch, hvor i "maler" den side af pakningen som skal tætning i tanken. Sæt dækslet på igen og pil det af, så burde i kunne se om pakningen slutter tæt nede i studsen.

Hvordan er krompressionen på den, er den ½ dårlig kan det være evt en defekt toppakning eller dårlige stempelringe.

Men når du har oplyst at det er sket kort efter en tankning, ville jeg tømme tanken og tjekke filterne. Det kan være at det du tankede var det sidste i tanken, så kan du være uheldig at få lidt bundfald med når du tanker.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#12
Nogle modeller har også et benzindæksel som, hvis man sætter det i, 180 grader forkert, lukker af for lufthullet, så der kommer vakuum i tanken, når man kører, og benzinen så har svært ved at komme ud af hanen. Hvis problemet løser sig, når man kører uden benzindæksel, er det lufthullet, der er problemet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: