Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problem med Yamaha Jog R
Hej BS.
Jeg har for nyligt investeret i en Yamaha Jog R i vildt god stand og der har har absolut ingen problemer været andet end at jeg for starten har været informeret om at den skulle havde nogle tungere ruller i, da den ikke hev nok fat om remmen.
Men så kørte jeg for nyligt på vej over til en kammerat, også gik den bare død uden videre. Fortvivlet
Har ingen idé om hvad problemet kunne være.
Alle dele er intakt, & der er blevet checket om alle slanger/rør etc. er tilsluttet ordentligt, og der er massere olie & benzin på.

Har prøvet at skifte tændrøret da jeg fik afvide at det kunne være det der skyldtes den pludselige død.
Men uden held, hun vil stadig ikke starte.
Der kom ingen videre mislyde ved døden, som hvis der skulle være tabt noget fra motoren, men det er udelukket. Det lød snarere som den bare kørte tør. Men det skulle være udelukket.
Og der er ingen problemer med at træde kickstarteren i bund.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Først må du konstatere, om det er strøm eller brændstof , den mangler.

Begynd med strøm. Træd nogle gange på kickstarteren. Skru tændrøret ud. Se om tændrøret er vådt (er det helt tørt, får den ingen benzin). Sæt hætten på. Hold tændrøret mod noget stelførende, og se om tændrøret gnister. Gnister det, er det nok benzinmangel. Gnister det ikke, så skru hætten af ledningen. Skær evt. 1 cm af lednidningen, og hold ledningen mod stel (med en isoleret tang), og se om der er gnist. Er der gnist, så skru hætten på igen, og se, om der nu er gnist i tændrøret. Er der ikke det, så er hætten defekt. Er der ikke gnist fra ledningen, skal du måle, om der kommer strøm til tændspolen, kommer der strøm til tændspolen, er tændspolen defekt. Kommer der ikke strøm til tændspolen, må du låne en cdi, der virker, og se om din er defekt. Hjælper det ikke, må du måle, om der kommer strøm fra generatoren.

Virker strømmen, må du undersøge benzintilførslen. Tjek først vakuumhanen. Tag vakuumslangen og benzinslangen af karburatoren (eller blokken, hvis din får vakuum fra den). Sug i vakuumslangen, og se, om der kommer benzin ud af benzinslangen. Gør der ikke det, er din hane defekt, og skal udskiftes. Kommer der benzin ud, må du gå trinvis frem, og rense karburatoren, tjekke membranen osv. indtil du finder ud af, hvor tilførslen er stoppet. Da den er stoppet pludseligt, skyldes det nok ikke utætheder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Tak for det hurtige svar, jeg vil hurtigst muligt prøve alle de nænvte ting.
Men hvad tror du kan havde været skyld i at den pludselig ter' sig således?
Yamaha Jog R™ Snehvide AC
Svar

Forum spring: