Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dødt speedometer på Agility
#1
Min maskine er åbenbart kommet i reparationsalderen.

Mit speedometer døde her til aften.

Tælleren ligeså, så det må være kabel eller drevet nede ved navet.

Det er tilsyneladende ikke noget, der behandles i nogen af de manual-filer, jeg ligger inde med Ked af det

Nogen der har erfaring med at skifte de dele, eller bør man drøne den ind hos en prof. ?
(Og hvor finder man så lige sådan en fyr nu om stunder. En man har tillid til, vel at mærke :crybaby: )

Edit: Kan se, at T.Hansen har et kabel på lager.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3175...1516577089
Desværre kun i Middelfart. Ked af det
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det var godt nok ikke megen respons, der er kommet. :roll:

Er det fordi, jeg rent faktisk er den første med behov for at udskifte de dele på en Agility?

Og hvorfor er jeg så det?
Det kan ikke være fordi, jeg er den der haft den eller kørt længst.
Men måske har jeg været lidt for sløset med vedligeholdelse? (HVORDAN ?)

Edit:
Så kom der en markant tilbagetrækning af General Forkølelse's tropper, så jeg fik mulighed for selv at komme i kælderen og se på sagerne. Reelt let nok at gå til, viste det sig.

Og kablet ER knækket! Ca. 4 cm inde fra drevet. Lige hvor kablet knækker for at gå opefter. BIG surprise!

Drevet fungerer derimod.

Men stadig ingen tilbagemelding om det der kabel fra T.Hansen er brugbart Ked af det

ScootShop.dk har stadig kun kineserstumper, og kablet til 12" kan ikke anvendes her!
(Forkert fitting nede ved hjulet.)

Jeg må hellere tage en tur forbi 'Fabrikken' i Hillerødgade i morgen.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
En update.
Scoot,dk vil have ca. 200,- for et sådan kabel. (incl. 15% rabat for medlemskab herinde!)

ScooterCity vil have 119,- Fortvivlethock:
De har så rod i deres systemer, så EDB/lagerlister ikke passer med de rigtige varer. Det tog staklen 5-6 forsøg at finde et kabel der lignede noget.
Heldigvis havde jeg det gamle med. Det nye var ca. 5 cm for kort! (beregnet til mindre hjul?) Ked af det

Forhåbentlig får de noget mere rigtigt hjem på fredag.
Og prisen skulle holde!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#4
Husk at smører kablet rigtig godt før du sætter det på, så kan det nemlig næsten holde evigt. Gear olie 90 er godt til dette, og har du mulighed for det, så tryk også fedt i herefter.
Tjek også af at der ikke er nogen skarpe knæk på kablet, det er som regel her de knækker.
Svar
#5
Jeg kan i hvert fald fortælle, at det var knækket ca. 5 cm ude fra drevet. Netop hvor der var en antydning af en 'knast' på kablet på vej opefter.

Og det gamle var ret fedtet inden i.

Jeg ligger vist kun inde med kobberfedt på dåse. Ved ikke om det kan anvendes?
Jeg har vist også en lille omgang gearolie stående.

Er det noget man bør gøre med mellemrum?
Mit holdt godt 3,5 år og 25.000, men jeg har ikke selv gjort noget for at levetidsforlænge det.

Den pågældende 'knast' kan dog være opstået i forbindelse med at bakse maskinen ud og ind af stalden. Der er ikke meget plads at give væk af.

En kollega spurgte for øvrigt lige, om det i det hele taget er lovligt at køre uden speedometer/tæller, men jeg kan ikke huske om der var tæller på Garellien i sin tid. Nål var der i hvert fald ikke!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:Jeg kan i hvert fald fortælle, at det var knækket ca. 5 cm ude fra drevet. Netop hvor der var en antydning af en 'knast' på kablet på vej opefter.

Og det gamle var ret fedtet inden i.

Jeg ligger vist kun inde med kobberfedt på dåse. Ved ikke om det kan anvendes?
Jeg har vist også en lille omgang gearolie stående.

Er det noget man bør gøre med mellemrum?
Mit holdt godt 3,5 år og 25.000, men jeg har ikke selv gjort noget for at levetidsforlænge det.

Den pågældende 'knast' kan dog være opstået i forbindelse med at bakse maskinen ud og ind af stalden. Der er ikke meget plads at give væk af.

En kollega spurgte for øvrigt lige, om det i det hele taget er lovligt at køre uden speedometer/tæller, men jeg kan ikke huske om der var tæller på Garellien i sin tid. Nål var der i hvert fald ikke!
Du kan godt anvende kobberfedt, eller gearolie, som LETSINDIG anbefaler, men begge dele har en tendens til, at samle møg, selvom det ikke er meget, der burde komme ind i kablet. Modsat mange andre, er Kymco ikke "fedtede" Griner , når det gælder om at fedte deres kabler ind, så det burde ikke være nødvendigt, at fedte dem yderligere ind. Hvis du bruger olie, skal du dog først have kablet ud, og fjerne fedtstadset, da olie og "fedt" ikke har det så godt sammen. Det er dog altid en god ide, at give alle kabler, skruer osv. en omgang en gang om året :wink:

Mit kabel kører endnu, også efter 3,5 år, men "knæk" på kabler, kan tage livet af selv det mest velholdte kabel.

Jeg kan ikke lige på stående fod huske, hvornår reglen blev lavet om, men nu skal alle knallerter være forsynet med en "hastighedsmåler", altså et speedometer, men der er intet krav om kilometertæller. Jeg vil gætte på, at reglen kom samtidigt med, at "cykel med hjælpemotor" blev til " ikke-registreringspligtig knallert ". For at finde året, må man vel støve alle de gamle detailforeskrifter igennem fra før 2003, og tjekke afsnit 10 i dem alle Ked af det
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: