Søg Garagen Hej Gæst! Register

90cc komplet tunsæt til 4t. Nogen der kender det?
#1
Hejsa..

Jeg sidder og lurer på det her tunsæt http://www.protunahandels.de/product.asp...n=44821003

Der står jo at det er komplet, men jeg kan sgida ikke se noget stempel på billedet?? Er der mon nogen af jer herinde der har købt sådan et sæt og kan fortælle lidt om effekt/topfart osv? (Og om stempel medfølger)?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
TexasChili Skrev:Hejsa..

Jeg sidder og lurer på det her tunsæt http://www.protunahandels.de/product.asp...n=44821003

Der står jo at det er komplet, men jeg kan sgida ikke se noget stempel på billedet?? Er der mon nogen af jer herinde der har købt sådan et sæt og kan fortælle lidt om effekt/topfart osv? (Og om stempel medfølger)?

En bekendt jeg har, har dette sæt og han siger det rykker fint Smil

Topfarten er jo nok omkring 85 km/t
Svar
#3
Jamen det lyder jo fint Smil Kan du ik lige spørge ham om der fulgte stempel med i sættet?

Hvordan med udstødning og karburator, kan man bruge de originale eller skal der noget på med "mere hul igennem" Spørgsmålstegn
Svar
#4
TexasChili Skrev:Jamen det lyder jo fint Smil Kan du ik lige spørge ham om der fulgte stempel med i sættet?

Hvordan med udstødning og karburator, kan man bruge de originale eller skal der noget på med "mere hul igennem" Spørgsmålstegn
Der skal selvfølgelig følge stempel (og topstykke) med Smil
Du skal nok have et større forrør på udstødningen, og en større - og bedre - karburator, for at fuldt udbytte af 90ccm.

Linket er overbelastet, så jeg kan ikke se sættet :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Der skal selvfølgelig følge stempel (og topstykke) med Smil
Du skal nok have et større forrør på udstødningen, og en større - og bedre - karburator, for at fuldt udbytte af 90ccm.

Linket er overbelastet, så jeg kan ikke se sættet :?

Ikke fordi at jeg ikke tror på hvad du siger Kragen. Du plejer jo at have styr på sådan noget Blink med øjet

Men har da hørt fra flere at standard udstødningen skulle være god for at kunne køre på op til 125cc motore :O
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
MiX- Skrev:Ikke fordi at jeg ikke tror på hvad du siger Kragen. Du plejer jo at have styr på sådan noget Blink med øjet

Men har da hørt fra flere at standard udstødningen skulle være god for at kunne køre på op til 125cc motore :O
Standardudstødningen er, som det meste andet på vores nyere "kinesere", normalt dimensioneret til 80ccm, som er standarden i f.eks. Taiwan. Nogle importerede modeller er dog monteret med en mindre dimension i forrøret. Det gælder især 30'er udgaverne. Andre firtaktere har sågar fået monteret en "totaktspotte", med en ligegyldig plumbe i forrøret.

Bevæge man sig på den anden side af de 85ccm på en firtakter, begynder udstødningen at have mere eller mindre betydning. På de fleste Super8'ere, sidder der den samme potte på 50-150ccm, men det betyder ikke, at den så automatisk kan klare en 50ccm, der får en 90ccm cylinder og større karburator på. En "ombygget" 50ccm, med en 90ccm cylinder og karburator, kører med flere omdrejninger, end en 125'er, og udvikler derfor meget mere varme. Standard 50'eren og 125'eren har begge største moment og flest hk ved de samme antal omdrejninger i minutet. For Super8'erne er det for begge udgavers vedkommende ved ca. 7.000 o/m, og det samme gælder for maksimale omdrejninger på de to motorer. Det skyldes hovedsageligt gearingen. En ombygget 90'er, har nogenlunde samme topfart, som en 125'er, nemlig ca. 85 km/t Fortvivlethock:, og det giver selvsagt ekstra varme i kakkelovnen på den mindre 90'er.

Jeg ved, at Havoc har haft varmeproblemer i forrøret med sin 90'er på en Agility.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
TexasChili Skrev:Jamen det lyder jo fint Smil Kan du ik lige spørge ham om der fulgte stempel med i sættet?

Hvordan med udstødning og karburator, kan man bruge de originale eller skal der noget på med "mere hul igennem" Spørgsmålstegn

Der er jo selvfølgelig stempel med, ellers kunne han jo ikke fortælle mig at der var godt med spark i det vel? Blink med øjet
Svar
#8
Tak til jer alle for svarene :thumpup:

Måske det bare er smartere at prøve at sælge scooteren og købe en 125ccm så.. Jeg har jo kørekortet og så slipper jeg for bøvl med evt. varm motor (og for at køre ulovligt) :wink:
Svar


Forum spring: