Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp ønskes...ASAP!!!
#1
Hejsa alle,

Så er det igen tid til at spørge dem er har mere forstand på dette end mig...
Problemet er at kones 45 knallert er 'blevet sær' :x
Jeg synes altid der har været problemer med at få justeret bagbremsen, når jeg synes den overholdt de skrevne specs. så klagede hun over at den var 'tung' at trække, og vist den var tung.
Derfor har den altid været justeret meget løst, dvs. den tog meget langt inde.

Så her i ferien lavede jeg et eftersyn, justerede den igen osv. Syntes den var ok, ikke for stram.
Så kommer hun hjem fra stationen, uhhhh det hele vat noget shit, den kørte for langsomt, 25-30
og kunne næsten ikke køre op af bakke.
Nå, jeg checkede bremsen igen, det var jo den jeg havde pillet ved.. Løsnede en mere og troede alt var ok.. Men ak... Det var det ikke! Dagén efter var det blevet endnu værre..
Nå, jeg løsnede bremsen helt op tog en tur.. Den kørte sært..
Tilbage igen..
Jeg tog baghjulet af, og hvad ser jeg.. Jo hele den ene bremsebelægning var væk.. Eller sagt på en anden måde, den sad ikke der hvor den skulle have siddet, dvs på bremseklodsen. Dele af den sad i klemme. Nå jeg rensede det og fik fat på nye bremsebakker på T-Hansen.
De er nu monteret og alt er samlet igen, skiftede lige olien en transmisionen mens jeg var igang. Den har nemlig været MEGET varm pga. af den med bremsen.
Nu kan bremsen justeres som den skal, hvilket tyder på at den bremsebakke altid har været dårlig.

Men nu til det nye problem som er opstået i forbindelse med dette og hvor jeg må spørge dem der ved mere end jeg om dette...
Den har altid kørt godt, gik 60 på lige vej ved vindstille, godt optræk og at ok.
Efter det med bremsen har den blevet meget sløv i optrækket, og den har mistet 10-15 på toppen.
Når den kommer op på mellem 45-50 er det som om der er noget der holder den tilbage, det føles som om den ikke får nok at leve af, man mærker ligesom små ryk, men det kan det da ikke være. Checkede lige tændrør, luftfilter og benzintilførslen og alt var ok. Justerede tomgang og blandingsforhold, ingen forskel!

Hvad f..... er der galt???

Kan noget andet havde lidt overlast ved den bremsedefekt? Drivremmen, rullerne eller andet..Ja hvad ved jeg..

Kom med nogen gode bud, så jeg kan få dyret til at køre perfekt igen Grin

På forhånd tak.

DeHAWK
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
DeHAWK Skrev:Hejsa alle,

Så er det igen tid til at spørge dem er har mere forstand på dette end mig...
Problemet er at kones 45 knallert er 'blevet sær' :x
Jeg synes altid der har været problemer med at få justeret bagbremsen, når jeg synes den overholdt de skrevne specs. så klagede hun over at den var 'tung' at trække, og vist den var tung.
Derfor har den altid været justeret meget løst, dvs. den tog meget langt inde.

Så her i ferien lavede jeg et eftersyn, justerede den igen osv. Syntes den var ok, ikke for stram.
Så kommer hun hjem fra stationen, uhhhh det hele vat noget shit, den kørte for langsomt, 25-30
og kunne næsten ikke køre op af bakke.
Nå, jeg checkede bremsen igen, det var jo den jeg havde pillet ved.. Løsnede en mere og troede alt var ok.. Men ak... Det var det ikke! Dagén efter var det blevet endnu værre..
Nå, jeg løsnede bremsen helt op tog en tur.. Den kørte sært..
Tilbage igen..
Jeg tog baghjulet af, og hvad ser jeg.. Jo hele den ene bremsebelægning var væk.. Eller sagt på en anden måde, den sad ikke der hvor den skulle have siddet, dvs på bremseklodsen. Dele af den sad i klemme. Nå jeg rensede det og fik fat på nye bremsebakker på T-Hansen.
De er nu monteret og alt er samlet igen, skiftede lige olien en transmisionen mens jeg var igang. Den har nemlig været MEGET varm pga. af den med bremsen.
Nu kan bremsen justeres som den skal, hvilket tyder på at den bremsebakke altid har været dårlig.

Men nu til det nye problem som er opstået i forbindelse med dette og hvor jeg må spørge dem der ved mere end jeg om dette...
Den har altid kørt godt, gik 60 på lige vej ved vindstille, godt optræk og at ok.
Efter det med bremsen har den blevet meget sløv i optrækket, og den har mistet 10-15 på toppen.
Når den kommer op på mellem 45-50 er det som om der er noget der holder den tilbage, det føles som om den ikke får nok at leve af, man mærker ligesom små ryk, men det kan det da ikke være. Checkede lige tændrør, luftfilter og benzintilførslen og alt var ok. Justerede tomgang og blandingsforhold, ingen forskel!

Hvad f..... er der galt???

Kan noget andet havde lidt overlast ved den bremsedefekt? Drivremmen, rullerne eller andet..Ja hvad ved jeg..

Kom med nogen gode bud, så jeg kan få dyret til at køre perfekt igen Grin

På forhånd tak.

DeHAWK

Jeg tror du skal tjekke ruller og kobling. Rullerne er sikkert godt slidte, og det samme er koblingsbakkerne sikkert også, oven på den tur. Både ruller og kobling, har jo måttet arbejde ekstra hårdt, fordi bremsen har hængt som den gjorde. Skift evt også den store fjeder ved remskiverne, den kan have mistet "effekten" dvs. den er blevet slap?
Svar
#3
Hejsa JPS,

Takker for dit svar! Jeg har som sagt tænkt på det med rullerne, men drivremmen den nævner du jo ikke.. Men hva' pokker er koblingsbakker?? Og hvor sidder de og fjederen for den sags skyld...
Er det hele gemt bag det der cover hvor drivremmen også sidder?
Er der eventuelt nogen af de foto her på forummet jeg kan få nogen ide'er fra?

På forhånd tak.
DeHAWK
Svar
#4
DeHAWK Skrev:Hejsa JPS,

Takker for dit svar! Jeg har som sagt tænkt på det med rullerne, men drivremmen den nævner du jo ikke.. Men hva' pokker er koblingsbakker?? Og hvor sidder de og fjederen for den sags skyld...
Er det hele gemt bag det der cover hvor drivremmen også sidder?
Er der eventuelt nogen af de foto her på forummet jeg kan få nogen ide'er fra?

På forhånd tak.
DeHAWK

Her kan du se hvordan et variosystem er opbygget:
[Image: album_pic.php?pic_id=562]

Kig evt. også her(på engelsk):
Vario.

Eller her(på dansk) Smil:
Vario 1.
Svar
#5
Hejsa igen JPS,

Ja, jeg læste lidt i den der servicemanual der ligger her, det jeg er noget i tvivl om er hvor stram den eller de fjedre er som sidder.. Er det noget der kræver specialværktøj eller er det hele bare lige til at gå til?

Forøvrigt.. Hvem kan fortælle mig hvor jeg skaffer alle disse reservedele.. Forstår I, her i Sverige er det åbenbart ikke det letteste i verden at fremskaffe.

Desuden, alle disse kina maskiner, er de ikke mere eller mindre ens. Konens og min ligner faktisk meget Baotian, lige bortset fra plasticcover, lidt ting ved styret og et par andre småting...
Har hørt at rullerne i variatoren skal man ikke købe hos T-Hansen, men hvor så..?
Jeg skulle behøve en adresse hvor jeg kan gå ind og se de forskellige dele men tilhørende partnumre, et sted som også sender til Sverige.. Grin
Eller som ligger et centralt i København, da jeg arbejer på Riget.

På forhånd tak.

DeHWAK
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)



Forum spring: