Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pendler opsætning til Giantco Sprint.
#1
Hey alle.

Skal til at pendle på min knallert, her inden december.
Den kører lige for tiden kun med fjernet begrænsning i variatoren.
Og da jeg gerne vil have lidt mere "spræl" i den, og lidt bedre mellemtræk, ville jeg bare høre nogle forslag til en god "touring opsætning"

Den må gerne kunne køre reélle 70+ km/t også Smil Det må dog ikke gå for meget ud over benzin økonomien.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hejsa

Hvis du vil op på 70 km/t så skal du have en større cylender på. Man kan få både 63cc, 72cc, 80cc og helt op til 89cc. Både som sæt med topstykke og uden.

En go' variator er et must.

Man kan få en højere gearing, snak evt. med Big7000.

Udstødning giver ikke noget, og er derfor ikke nødvendig at bruge penge på.

En ubegrænset CDI med forskudt tænding, skulle give lidt mere fart.

Fortvivletcooter:
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Suzuki Wagon 1,3 aut.gear årg. 2005
Svar
#3
MiX- Skrev:(...)Den må gerne kunne køre reélle 70+ km/t også Smil Det må dog ikke gå for meget ud over benzin økonomien.
Såkan du godt glemme det med en firtakter. Hvis du skulle få den op på 70 reelle km/t, så vil den nok køre ca. 25 km/l :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Såkan du godt glemme det med en firtakter. Hvis du skulle få den op på 70 reelle km/t, så vil den nok køre ca. 25 km/l :P

Nu er jeg jo vant til 2takt maskiner :P De går os omkring det. Men så Bare 60 reélle km/t hvis det gør det bedre. Bare optrækket bliver forbedret en del.
Svar
#5
kragen Skrev:Såkan du godt glemme det med en firtakter. Hvis du skulle få den op på 70 reelle km/t, så vil den nok køre ca. 25 km/l :P

Du kan da godt opnå 70 km/t med 70ccm og lidt tunge ruller Smil
Selvfølgelig afhængig af hvad man vejer.

Det med en anden gearing syntes jeg er en dårlig idé, den gir vist ikke engang 10 ekstra km/t og så er de 400 kroner dælme ikke det værd syntes jeg ikke Smil

Men et 70 eller 80ccm cylinderkit er en rigtig god investering, og så en ordenlig variator som Flemmingo skriver, helst en Malossi Multivar,Naraku HS eller Polini Speedcontrol Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Indtil videre er jeg nået frem til:

Malossi multivar med halvtunge ruller (Kun pga. Gode erfaringer med den på andre knallerter)
Naraku High Tension Racing tændspole
Ubegrænset cdi
Naraku 70 eller 80cc cylinder kit

Nogle der har erfaringer med begge cylinderkits? Eller bare ris/ros med henhold til ydelse / holdbarhed til en af dem?
Svar
#7
MiX- Skrev:Indtil videre er jeg nået frem til:

Malossi multivar med halvtunge ruller (Kun pga. Gode erfaringer med den på andre knallerter)
Naraku High Tension Racing tændspole
Ubegrænset cdi
Naraku 70 eller 80cc cylinder kit

Nogle der har erfaringer med begge cylinderkits? Eller bare ris/ros med henhold til ydelse / holdbarhed til en af dem?

Kragen har vist kørt omkring 30.000 på 72ccm cylinderen, men køb 80ccm da den jo kun koster en 100 kronseddel ekstra Smil

Jeg vil anbefale dig at køre med Dr. Pulley glidevægte for at få optimal udnyttelse af din Multivar, jeg kører selv med det og det er virkelig uundværligt Smil
Jeg har en 70ccm opsætning, med Malossi Multivar og 7.5 grams Dr. Pulley glide vægte så jeg vil da anbefale dig at prøve nogen 7.5 grams eller 8.0 gram (8 grams er forudsat du køber 80ccm) Smil
Svar
#8
MiX- Skrev:Indtil videre er jeg nået frem til:

Malossi multivar med halvtunge ruller (Kun pga. Gode erfaringer med den på andre knallerter)
Naraku High Tension Racing tændspole
Ubegrænset cdi
Naraku 70 eller 80cc cylinder kit

Nogle der har erfaringer med begge cylinderkits? Eller bare ris/ros med henhold til ydelse / holdbarhed til en af dem?
Agilityen har kørt 30.000 med det samme Naraku kit. Da der ikke er megen prisforskel, er der ingen grund til, at rode med et 70'er kit. Alt under 85 ccm, kan køres med standardtopstykket, og endda med standardkarburatoren, og straffen er den samme, om du kører med 70 eller 80ccm :roll: Jeg vil dog stadig påstå, at benzinøkonomien ryger fra de godt 50 km/l, til næsten det halve.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
kragen Skrev:Agilityen har kørt 30.000 med det samme Naraku kit. Da der ikke er megen prisforskel, er der ingen grund til, at rode med et 70'er kit. Alt under 85 ccm, kan køres med standardtopstykket, og endda med standardkarburatoren, og straffen er den samme, om du kører med 70 eller 80ccm :roll: Jeg vil dog stadig påstå, at benzinøkonomien ryger fra de godt 50 km/l, til næsten det halve.

Men igen, det handler jo om hvor meget last man har på maskinen, min 70ccm kører cirka 35 km/l måske 38 på en god dag Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
ChemicalBoy Skrev:Men igen, det handler jo om hvor meget last man har på maskinen, min 70ccm kører cirka 35 km/l måske 38 på en god dag Smil
35 eller 38 er da også en næsten 50% nedgang i benzinøkonomien :P Jeg kan da også på en god dag, og på en længere tur, komme op på det samme, men herinde i byen bliver det ikke meget mere, end ca. 25 km/l. Men det er altså ikke noget, jeg går så meget op i, da det opvejes af kortere tid, og større køreglæde Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Den kører i forvejen ikke alt for mange km/l med min velvoksne størrelse på ;D Hehe

Men så må det da blive 80cc sættet, og så må jeg overleve benzin regningen.

Er der andet jeg ligeså godt kan købe samtidig?
Svar
#12
MiX- Skrev:Den kører i forvejen ikke alt for mange km/l med min velvoksne størrelse på ;D Hehe

Men så må det da blive 80cc sættet, og så må jeg overleve benzin regningen.

Er der andet jeg ligeså godt kan købe samtidig?
Lidt større dyse :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: