Søg Garagen Hej Gæst! Register

Forespørgelse: Værksted montere cylinder-kit der ikke passer
#1
Hej.

Et spørgsmål fra lidt familie:

En Katana's bolt på cylinder ved udstødningen knækker så skidtet larmer. Bliver kørt til værksted, hvor de foreslår nyt cylinder og stempel - samlet pris inkl. montering en 1200-1300kr,-

Efter en uges tid lyder det fra værksted, at det cylinder og stempel de har fået hjem ikke passede så godt sammen. Der var for meget friktion ved kørsel og det blev for varmt. Desuden havde scooteren ikke samme præstationer som før (god optræk og ~ 70km/t).

Værkstedet vil nu sende cylinder hen til noget cylinder-service der så skal borer cylinderet lidt ud, så der ikke er så meget friktion.


Spørgsmålet lyder på, om det skal stå for ejers regning, at nytindkøbte cylinder+stempel - åbenbart - ikke er afpasset med hinanden, og at der skal betales for ekstra arbejdstid + opboring fra cylinder-service?


- Jeg har rådet ham til at få en regning med hjem i stedet for at betale kontant, så han kan få scooteren udleveret - og så tage kampen op hjemmefra. Nægter han først at betale så kan de vel også nægte at udlevere ham sin scooter - alt imens en evt. sag skal køres etc..?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvis han har fået et overslag på 1.200-1.300 kr på udskiftning af cylinder og stempel inkl. kittet, så er det det overslag, der gælder. At værkstedet så har fået det forkerte hjem, og at det derfor skal modificeres, er værkstedets problem. Cylinder og stempel bestilles normalt som et samlet kit, og bør derfor passe sammen uden modificeringer. Nu ved jeg ikke, om det drejer sig om "jernkit" med foring, men jeg ville være noget betænkelig ved, at cylinderen skulle hones op. Gad vide, om kittet har ligget i olie et døgns tid, før de monterede det?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Sikke nogle klam hugger enten så passer det ellers ikke ,syntes at det lydder mærkligt.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
Hvorfor montere ny cylinder pga. En knækket udstødningsbolt?
Svar
#5
MiX- Skrev:Hvorfor montere ny cylinder pga. En knækket udstødningsbolt?

Det kan jo være at der er knækket noget af der hvor pindbolten sidder ned i Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nemlig, Der hvor udstødningsrøret skal sidde er rustet væk :-(
-
Men, nu er der kommet svar fra Scooterbutikken. De har prøvet 2 gange med et cylinderkit, og den bliver for varm. De er kommet frem til, at det er fordi, det uorg. cylinder kit, er for dårlig, så der skal org. til. Det koster 2500.- for et org. cylinder og stemple + ringe.
Kan det virkelig passe, at jeg kan google mig frem til et utal af scooterparts sider, hvor jeg kan finde cylinderkit, til en Suzuki katana LC ( Vandkølet ), at disse uorg. cylinderkit ikke virker??
Jeg har ikke besluttet mig for hvad jeg vil i denne situation endnu, da jeg synes det er pææænt mange penge, for at få monteret udstødningsrøret igen.

http://www.extremeparts.dk/shop/vare.asp...atid=11721

Hvad med sådan et polini sæt. Polini er vel kvali?? Ved godt at det ikke er 50ccm mere, men kan ikke finde polini i 41mm. Ville det være nød vendig at skifte andre dele, for at kører med 47mm cylinder kit??
Mener bare, at hvis jeg kan få et komplet sæt incl topstyk i polini til 1395.-, og et org. cylinder koster 2500.- Så må de dælme score kassen på det org.??


Vedr det som kragen skriver med at ddet skal ligge i oliebad i 24 timer. Har de nok ikke gjort, kunne det have noget af betydning?

http://www.kgi.dk/product-138-1850.php

Tænke også på at købe sådan en, og så bede dem sætte det på - I håb om at det virker, selv om det også er uorg. Kan bare ikke fatte, at man kan købe uorg. cylinder så mange steder, hvis de alle skulle "brænde" varm.. Spørgsmålstegn [/url]
Svar
#7
TBR Skrev:Nemlig, Der hvor udstødningsrøret skal sidde er rustet væk :-(
-
Men, nu er der kommet svar fra Scooterbutikken. De har prøvet 2 gange med et cylinderkit, og den bliver for varm. De er kommet frem til, at det er fordi, det uorg. cylinder kit, er for dårlig, så der skal org. til. Det koster 2500.- for et org. cylinder og stemple + ringe.
Kan det virkelig passe, at jeg kan google mig frem til et utal af scooterparts sider, hvor jeg kan finde cylinderkit, til en Suzuki katana LC ( Vandkølet ), at disse uorg. cylinderkit ikke virker??
Jeg har ikke besluttet mig for hvad jeg vil i denne situation endnu, da jeg synes det er pææænt mange penge, for at få monteret udstødningsrøret igen.

http://www.extremeparts.dk/shop/vare.asp...atid=11721

Hvad med sådan et polini sæt. Polini er vel kvali?? Ved godt at det ikke er 50ccm mere, men kan ikke finde polini i 41mm. Ville det være nød vendig at skifte andre dele, for at kører med 47mm cylinder kit??
Mener bare, at hvis jeg kan få et komplet sæt incl topstyk i polini til 1395.-, og et org. cylinder koster 2500.- Så må de dælme score kassen på det org.??


Vedr det som kragen skriver med at ddet skal ligge i oliebad i 24 timer. Har de nok ikke gjort, kunne det have noget af betydning?

http://www.kgi.dk/product-138-1850.php

Tænke også på at købe sådan en, og så bede dem sætte det på - I håb om at det virker, selv om det også er uorg. Kan bare ikke fatte, at man kan købe uorg. cylinder så mange steder, hvis de alle skulle "brænde" varm.. Spørgsmålstegn [/url]

Ja det lyder dælme underligt.. Har du dokumentation eller set de 2 andre cylindre de har testet?
Svar
#8
Nej, har ikke set dem endnu, har fået det at vide over tlf. Men de sagde at jeg var velkommen ned og se det. - Ikke at jeg har meget forstand på det, men tager lige forbi.
Men kan virkelig ikke forstå, at jeg kan finde så mange steder ( både i dk, og uden for dk ), hvor jeg kan finde uorg. cylindersæt til 6-800kr. Det kan da ikke passe at alle disse sæt bliver brændt varm, så ville de jo ikke kunne blive ved med at sælge dem, og jeg ville jo kunne finde et tonsvis af indlæg om det, rundt omkring.
Svar
#9
Der er noget helt galt hvis den løber varm med et uorginalt kit, jeg tror mere på værkstedet er nogen fjolser.

Uorginalt er ganske udemærket, det er en vandkølet Katana ikke ?

Mon ikke de bare har glemt at lufte den ordenligt ud, så den løber varm.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: