Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fart og kinesiske motorcykler
#1
Hej alle, mine planer om at komme til at eje en Vespa GTV 250 måtte desværre skrinlægges i løbet af ugen, da et pludseligt opstået projekt med højere prioritet dukkede op, og krævede 30.000 af mine spareskillinger.

Jeg vil imidlertid godt have en cykel at fejle kortet med, og er derfor gået ind i en research af de billige maskiner og kineserne. En af de ting jeg har lagt mærke til er at mange af de kinesiske maskiner er 250 kubik, men deres tophastighed er kun lige omkring de 100 km/t.

Jeg er ikke specielt vidende inden for mekanik, men det er jo det samme som de små 125 kubik maskiner fra andre fabrikater er angivet til at kunne køre, og i enkelte tilfælde også mindre end disse, f.eks Honda CBR125R.

Er det bare virkeligt dårlige maskiner, eller er der noget jeg overser?

/Andy
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Andy Skrev:Hej alle, mine planer om at komme til at eje en Vespa GTV 250 måtte desværre skrinlægges i løbet af ugen, da et pludseligt opstået projekt med højere prioritet dukkede op, og krævede 30.000 af mine spareskillinger.

Jeg vil imidlertid godt have en cykel at fejle kortet med, og er derfor gået ind i en research af de billige maskiner og kineserne. En af de ting jeg har lagt mærke til er at mange af de kinesiske maskiner er 250 kubik, men deres tophastighed er kun lige omkring de 100 km/t.

Jeg er ikke specielt vidende inden for mekanik, men det er jo det samme som de små 125 kubik maskiner fra andre fabrikater er angivet til at kunne køre, og i enkelte tilfælde også mindre end disse, f.eks Honda CBR125R.

Er det bare virkeligt dårlige maskiner, eller er der noget jeg overser?

/Andy


Nogle enkelte kinesermaskiner er ok efter min mening, og det er Hyonsung (eller hvordan det nu staves Smil) og Regal Raptor. Og ja kineserne har ikke mange kræfter, og det er et stort minus efter min mening. Find hellere en brugt japaner i samme prisklasse, som du søger kinesere i Smil.
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
#3
Host host hyosung er KOREANSK, ikke kinesisk 8) Og hyosungs kvalitet overgår langt selv de dyreste kinesiske mcer på det danske marked. jeg har en gt 650 n årg 08, og derfør en regal raptor 300 årg 07. Hyosung kvalitet føles og ser ud som suzuki mcer i den prisvenlige ende Grin (egen erfaring, som ikke kan understøttes)
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#4
miv75 Skrev:Host host hyosung er KOREANSK, ikke kinesisk 8) Og hyosungs kvalitet overgår langt selv de dyreste kinesiske mcer på det danske marked. jeg har en gt 650 n årg 08, og derfør en regal raptor 300 årg 07. Hyosung kvalitet føles og ser ud som suzuki mcer i den prisvenlige ende Grin (egen erfaring, som ikke kan understøttes)
Ikke så underligt, at den føles og ser ud, som en Suzuki. Hyosung, der ellers lever af at sælge nylon, producerede Suzukier på licens til det koreanske marked fra 1979 :wink: Nu produceres motorcyklerne af S&T Motors, en underdivision af Hoysung, og deres partner Yinsang Motor i Kina.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
miv75 Skrev:Host host hyosung er KOREANSK, ikke kinesisk 8) Og hyosungs kvalitet overgår langt selv de dyreste kinesiske mcer på det danske marked. jeg har en gt 650 n årg 08, og derfør en regal raptor 300 årg 07. Hyosung kvalitet føles og ser ud som suzuki mcer i den prisvenlige ende Grin (egen erfaring, som ikke kan understøttes)

Kina-Korea= Samme ansigtform og sprog (næsten da) Griner. Men undskylder da for min fejltagelse :oops: Smil
Kymco Super 8 2015 13.000 km Kymco Super 8 2011 15.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: