Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pillet skive vespa lx50, dyse og ruller?
#1
Hej.

Jeg fuldte en guide her på siden til at pille skiven i min vespa lx50.

Den kører ca 5-10km/t hurtigere nu. Der stod i guiden at der var en stor chance for at man skal skifte dyse og ruller efter "indgrebet".

Jeg har ingen viden omkring emnet, så vil bare høre om jeg får en højere topfart af at skifte dyse og ruller?

Og hvis ja, kan i så skrive nogle størrelser/vægt jeg skal bruge. kunne være rigtig godtSmil

På forhånd tak!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Et lille tillægsspørgsmål når vi nu alligevel er ved emnet om ruller og dyser.

Er det muligt at købe dyser og ruller som sæt? Det vil sige så man får flere forskellige dyse størrelser og rulle vægte at afprøve eller bliver man nødt til at købe dem enkeltvis?

Ideen plejer at være at så kan man altid skifte til et kvalivare-mærke når engang man har fundet f.eks. den rigtige rulle vægt. :roll:
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
#3
stoiss Skrev:Et lille tillægsspørgsmål når vi nu alligevel er ved emnet om ruller og dyser.

Er det muligt at købe dyser og ruller som sæt? Det vil sige så man får flere forskellige dyse størrelser og rulle vægte at afprøve eller bliver man nødt til at købe dem enkeltvis?

Ideen plejer at være at så kan man altid skifte til et kvalivare-mærke når engang man har fundet f.eks. den rigtige rulle vægt. :roll:


Jeg ved ikke om man kan få et dysesæt med forskellige størrelser, men et sæt ruller kan da få's hos http://www.speedline.dk
Svar
#4
Alt efter hvilken karburator man skal bruge dyser til plejer man også at kunne få dysesæt... Grin

Men det er måske mest til større karburatore, som Dellorto, Mikuni osv...?

-Carsten
Svar
#5
Jps Skrev:
stoiss Skrev:Et lille tillægsspørgsmål når vi nu alligevel er ved emnet om ruller og dyser.

Er det muligt at købe dyser og ruller som sæt? Det vil sige så man får flere forskellige dyse størrelser og rulle vægte at afprøve eller bliver man nødt til at købe dem enkeltvis?

Ideen plejer at være at så kan man altid skifte til et kvalivare-mærke når engang man har fundet f.eks. den rigtige rulle vægt. :roll:


Jeg ved ikke om man kan få et dysesæt med forskellige størrelser, men et sæt ruller kan da få's hos http://www.speedline.dk

Kanont Grin

De har også dysesæt til de forskellige Dellorto kaburatorer.

Jeg lagde også mærke til at man kan få to forskellige Malossi variatorer til Dr.Big/T-Rex til den samme penge.

Umiddelbart ser forskellen ud til at være:

Multivar = selvsmørende?
Poline Speedcontrol = ekstra kraftig (tun/flere kubik)?

Er det noget du har en holdning til Jps? Jeg kan forstå du for det meste kører med Multivar?

Hvor meget er der at vinde ved at skifte til en malossi frem for originalen og er det værd at gå efter?
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
wravn Skrev:Hej.
Den kører ca 5-10km/t hurtigere nu. Der stod i guiden at der var en stor chance for at man skal skifte dyse og ruller efter "indgrebet".

Hvis den tager gas som normalt og iøvrigt har samme optræk som før, men bare med lidt højere topfart/maxomdrejninger, så kan jeg ikke rigtigt se hvad der skulle ændres.

Indrømmet, det er ikke et indgreb jeg har haft brug får at lave selv så jeg har kunne tidligere posts på dette forum at støtte mig til. Der må helt sikkert være andre her der kan give et mere præcist svar.

Ellers kan du jo altid bestille dysesæt (skal passe til kaburator type/størrelse) og test ruller som beskrevet tidliger, og prøve dig frem.

Trial-and-error lader til at være den eneste metode, med mindre der er én der har lavet samme indgreb på sådan én scooter og kan fortælle præcist hvad vedkommende gjorde.
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
#7
Stoiss skrev.

Citat:
Multivar = selvsmørende?
Poline Speedcontrol = ekstra kraftig (tun/flere kubik)?

Er det noget du har en holdning til Jps? Jeg kan forstå du for det meste kører med Multivar?

Hvor meget er der at vinde ved at skifte til en malossi frem for originalen og er det værd at gå efter?
Citat slut.




Jeg har kørt mange mange km med Malossi(omkring 60.000 km), og den er supergo og slidstærk til sporttun. Polini's har jeg kun kørt 60 km med. Og det skyldes, at bagpladen ikke har hakker/tænder som Malossi'en's bagplade har. Jeg fik en dyb rille i den gamle krumtap, så Polini'en røg a' helveg til.

Så at Polini'en skulle give mere træk/fart nåede jeg ikke at registrere Smil.

Til gengæld så giver Malossi'en både fart og optræk.Den sidste jeg kørte med gav 6-8 km mere på toppen(afhængig af rullevægt). Jeg har i lang tid nu, kørt med standardvario, og den giver jo ikke meget Smil.
Svar
#8
LX'eren er utrolig lavt gearet, så de 65-70km/t. afdroslet har den svært ved at opnå uden gearing. Den har også et blæsehjul hvor vingerne er omvendte så kølingen ikke er så effektiv, så det skal hvertfald skiftes hvis den skal tage flere omdrejninger.
Ruller skal veje ca. 7-7.5 gr. og dysen lader du bare være.

Rigtig lækker scooter ellers .. :wink:
Svar


Forum spring: