Søg Garagen Hej Gæst! Register

Agility 50 ruller...
#1
Jeg har jo min fine Agility 50.

og den er nu ved og have rundet de 5000 km..
den har mistet ca. 2-5kmt. på toppen her på det sidste, og jeg har en lille ide om at det kan være mine ruller.

er der nogen som ved hvad vægt std. rullerne har?
eller evt. kender en lille side hvor jeg kan finde ud af det (dansk eller engelsk, er ligeglad Blink med øjet er bare ikk så god til tysk :oops: )
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Altså, du må ikke hænge mig op på det, men et eller andet sted (kan ikke finde det igen Ked af det ) har jeg set 6,5 g.
Svar
#3
tjek også tændrør - evt skift det - det kan have meget at sige om det er sodet til. De koster ikke mange basører.
Svar
#4
walker1 Skrev:Altså, du må ikke hænge mig op på det, men et eller andet sted (kan ikke finde det igen Ked af det ) har jeg set 6,5 g.

Det er korrekt. Agilityen er udstyret med 6,5g's ruller fra fabrikken. Jeg vil foreslå 6,2g, da den lille 4-takter har svært ved at nå hurtigt op på de optimale omdrejninger. Dette er ikke en vits: Har du tjekket dæktrykket?
Svar
#5
Har hentet en stumpeliste med tegninger mm. på en hollandsk hjemeside, der nævner 6,5 g.
Den er forfattet på engelsk og (blot et gæt) kinesisk.

Hvis jeg søger grundigt i mine gemmer, kan jeg muligvis finde frem til adressen igen.

Min har også haft en tendens til at køre en anelse langsommere på nålen siden ca. 500 km eftersyn.
Der er nu blevet skiftet ruller (i 2 omgange v. 3000 km), men det er ikke blevet bedre. Muligvis lidt dårligere, men de har også haft fat i kaburatoren, så ..

Til gengæld har det hjulpet i den lave ende.

Jeg mangler endnu en længere tur, for at teste benzinforbruget. Foreløbig er jeg droppet fra 40 km/l til 33, men hvem ved, hvad de har haft gang i under service.

Kunne man tænke sig, at rulerne ligesom skal slides til først?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
Her var den så: (1,8 MB!)
http://www.mohlins.se/produktpdf/KYMCO%2...c%204T.pdf

Dette dog fra en svensk side.
Svar
#7
40 km/l til 33???

Min holder sig stabilt omkring de 50 km/l, selvom jeg kører 65 i timen - 33 er alt for lidt. Før jeg fjernede begrænsningen lå forbruget på 40-45 km/l. Jeg ved det lyder umiddelbart mærkligt, men begrænsningen i varioen sænker hastigheden men ØGER benzinforbruget. Det skyldes, at motoren kører med flere omdrejninger i længere tid, end den ville gøre uden begrænsningen. Så tilbage på værkstedet med den.
Svar
#8
Nu tog jeg af samme årsag en 'lidt' længere vej hjem fra arbejdet i går, hvor jeg havde tanket på vej til arbejde.
Det blev så til 45,7 km mellem tankninger med så vidt muligt 34-35 på nålen hele vejen. Det svarer reelt til 29-30, hvilket lige er et par under max.

Efterfølgende slugte den så 1,24l, hvilket giver 36,8 km/l.

Så korte tankningsintervaller er dog altid behæftet med stor usikkerhed, men i dette tilfælde tror jeg, at jeg fik plads til lidt mere i anden omgang.
1,16 l ville f.eks have givet 39,5 km/l, hvilket svarer til mit hidtidige gennemsnit.
Forskellen svarer til 6,3 minutters forbrug ved det hidtidige gennemsnit, så der skal ikke meget til at forrykke resultatet.

Maskinen forekom dog at køre noget bedre på hjemturen, der var et langt ubrudt stræk sydpå fra Farum. På 2 stræk undervejs fik jeg timet min hastighed til lige godt 30 km/t.
Måske har dyret haft brug for en langtur til at komme til hægterne igen.

Under min jyllandstur for et par uger siden havde jeg en dag, hvor jeg uden bagage futtede rundt ved Blåvand og Oksbøl Øvelsesterræn.
Masser af flade grusveje, hvor jeg ikke kunne køre stærkere og ellers asfalt, hvor jeg med vilje holdt den på omkring 30 på nålen.
Efter 80 km nåede jeg min hidtidige rekord på godt 46 km/l.

Jeg ved ikke helt hvad de gør ved staklerne under service, men første tankning efter har altid været lav. En times tomgang ses jo ikke på tælleren f.eks. Og de river godt nok til den, når de har den inde! Fortvivlethock:
Svar
#9
Hæ :oops:
Lad nu være med at misforstå den sidste sætning, ik Smil)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
Noget andet Kragen, ud over gliderøret, hvad er der gjort ved din?
Dysse/ruller?

Og jeg går ud fra, at du også er til 'hundesport' Smil
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#11
walker1 Skrev:Noget andet Kragen, ud over gliderøret, hvad er der gjort ved din?
Dysse/ruller?

Og jeg går ud fra, at du også er til 'hundesport' Smil

Jeg har kun udskiftet "røret" og fået justeret gasspjældet; men det næste bliver lidt lettere ruller (6,3 g), så den kommer lidt hurtigere op på de optimale omdrejninger og måske en anden dyse, da den, der er sat i, er lige i underkanten for at opfylde EU's miljøkrav. Jeg har kun haft den et par måneder og har kun kørt 1700 km, så jeg venter til de originale alligevel skal skiftes. Det næste bliver nok et par vintersutter - sommeren varer ikke evigt 8)
Svar


Forum spring: