Søg Garagen Hej Gæst! Register

Låser motor ved gasgivning på centralben.
#1
Når min Kymco Agility står på Centralben, eller jeg prøver og sætte igang låser den motoren og går ud. Det er kun når jeg giver gas, den kan fint stå i Tomgang uden nogen problemer. Hvad kan det være? Tænkte selv på koblingen, men baghjulet drejer rundt når motoren låser . . .? Så kan det vel ikke være koblingen? Variomaticen, den kan vel ikke låse på nogen måder?

Jeg er på bar bund her, og er i tvivl om det er længere inde i motoren.

Håber på hjælp fra jer kloge hoveder!

Jonas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Underligt, det gør min ikke?

Ved at der på nogle scootere er en kontakt der som en sikkerhed, får motoreen til at slå fra hvis sidebenet slåes ned.
Mads Henriksen
-Sort Kymco Agility Race-
-Blå Pocektcrosser-

4 takter fordi 2 er for tøsedrenge!
Svar
#3
Det er ikke det. Det er noget mekanisk.
Svar
#4
Så motoren går altså ikke ud?
Mads Henriksen
-Sort Kymco Agility Race-
-Blå Pocektcrosser-

4 takter fordi 2 er for tøsedrenge!
Svar
#5
Har skiftet vario og kobling, og den gør det endnu. Det må være krumtap, stempel eller knasakslen . . .
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg forstår ikke helt dit problem, er det kun når du giver den gas hvis den står på støtteben? Eller kan den heller ikke køre?
Svar
#7
Det er både når den står på støtteben og når jeg prøver og sætte i gang / køre.

Det må være noget i motoren. Stempel, Cylinder, Topstykke og knastaksel har kun kørt 1000km, så tror ikke det er der problemet ligger. Første tur efter motorombygningen kørte jeg 5km, uden nogen problemer. Hverken varme eller noget andet. 2 gang jeg skulle ud og køre var problemet her så.

Der er vel ingen Oliepumpe på sådan en model her? Evt. den kunne være gået? Og det så har medført nogle tørre lejer eller stempel ?
Svar
#8
_Jonas Skrev:Det er både når den står på støtteben og når jeg prøver og sætte i gang / køre.

Det må være noget i motoren. Stempel, Cylinder, Topstykke og knastaksel har kun kørt 1000km, så tror ikke det er der problemet ligger. Første tur efter motorombygningen kørte jeg 5km, uden nogen problemer. Hverken varme eller noget andet. 2 gang jeg skulle ud og køre var problemet her så.

Der er vel ingen Oliepumpe på sådan en model her? Evt. den kunne være gået? Og det så har medført nogle tørre lejer eller stempel ?

Kan den heller ikke køre hvis den står på jorden da? Hvis motoren ikke bliver smurt brænder den af, så kan den overhovedet ikke starte..
Svar
#9
Det lyder underlig, Det kan jo være så meget, men prøv evt at ligge et klip af det ind på youtube. Ellers må du beskrive det bedre. Altså kan du høre om det er noget mekanisk der tager fat, eller kan du høre den drukner eller lign.

Du må også lige fortælle hvad du har lavet om på den, altså har du sat større cylinder på eller andet?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Synes ellers jeg har beskrevet det rimelig godt. Men det er jo svært via skrift og cyberspace den her slags!

Låser mekanisk. Lige som når den vamesætter sig. . .

Har Monteret (for 5km siden) Cylinder, Stempel, Topstykke og knastaksel. Fra en Giantco Sprint. Lovligt.

Noget i motoren sætter sig, det er bare lige hvad. Hvis oliepumpen svigter er Knastakslen vel et godt bud!?
Svar
#11
_Jonas Skrev:Synes ellers jeg har beskrevet det rimelig godt. Men det er jo svært via skrift og cyberspace den her slags!

Låser mekanisk. Lige som når den vamesætter sig. . .

Har Monteret (for 5km siden) Cylinder, Stempel, Topstykke og knastaksel. Fra en Giantco Sprint. Lovligt.

Noget i motoren sætter sig, det er bare lige hvad. Hvis oliepumpen svigter er Knastakslen vel et godt bud!?

Knastakslen!? Hvorfor lige den.. Det kunne ligeså godt være cylinderen der sætter sig eller krumtappen der ryger sig en tur..

Jeg syntes også du burde lave en video med det.. Det her er lidt kringlet..
Men hvis cylinderen har sat sig så kan motoren ikke startes, og ja der er en olie pumpe men ved ikke om det kan være den der er røget.. Jeg tror det næppe.
Svar
#12
Grunden til jeg tror knastaksel frem for cylinder er at det er den der har mindst olie.Hvis krumtappen skulle varmesætte sig skulle motoren være tør for olie, ellers er den jo badet i sumpen, ligeså er plejestang og stempel.
Svar


Forum spring: