Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye komplikationer med Sprint
#1
Jeg har nu fået min sprint startet igen efter et ½ års tid med stilstand, jeg skiftede batteriet (samt mange ting der ikke gav nogen effekt) og så startede den første gang på kickstarter. Jeg slukkede den så igen efter 5-10 sekunder, for at få noget tøj på til en prøvetur. Men nu gider den ikke starte igen..

Når jeg kører på elstart, så lyder det som om man taber en bakke tallerkener på gulvet, men giver jeg den en smule gas, så kører starteren helt normalt, men den kommer ikke helt igang.
På kickstarteren er der ingen effekt at høre, dog kan jeg mærke ved luftindsug på karb, at den tager ved, men den starter ikke.

Er der nogle kloge hoveder der har en ide til hvad det kan være?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Prøv at hjælpe den igang med lidt jetstart, i mangel på dette kan du prøve med små mængder deodorant på sprayflaske.

Sprøjt lidt af de valgte ind i luftkassen og se så hvad der sker Smil


Mvh

Michael

Mvh

Minjet
Svar
#3
Har prøvet med startspray i luftfilterkassen, men lige lidt hjælper det.
Svar
#4
Update: Har tappet lidt olie af, da den var overfyldt. Derefter startede den igen, efter et par pump på kickstarter, hvor den kørte i ca 30 sekunder, hvorefter den døde.

Hvilke problemer kan det have forsaget at den har kørt med for meget olie på? Det er t-hansens 10W/40 olie der har været brugt.
Svar
#5
Med stor sandsynlighed ikke noget, Det afhænger selvfølgelig også af, hvor meget for meget olie der har været på den.
Jeg vil ikke umiddelbart tro, at det er her du skal finde årsagen til dine problemer.

Hvordan er det nu? Har du justeret dine ventiler til 0,08mm?

Er alle slanger monteret? (korrekt)

Har du prøvet at tjekke efter vand i din karburator?

Jeg har lige hjulpet en kammerat med at ordne en ret ny Peugeot Speedfight II. Scooteren havde stået stille i tre måneder henover sommeren, men der var faktisk vand i hans karburator.
Symptomerne du beskriver lyder lidt ligesom dem han døjede med.
Efter at have tømt karburatoren for vand, spinder hans scooter nu igen vellystent og køreivrigt Smil

Mvh

Michael

Mvh

Minjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ventiler er indstillet til 0.10mm, da hverken thansen eller vores lokale cykelsmed (som er Kymco forhandler) har 0.08mm søgeblade.
Alle slanger er korrekt monteret, og er ingen vand i karb (har haft den oppe og renset en 3-4 gange idag når den drukner for meget)
Har lige tjekket igen, og den får godt nok meget benz ind, så må lige prøve at indstille nålen så den får lidt mindre benz ind, da den fylder bundkarret på en enkelt tørning.
Svar
#7
Citat:Når jeg kører på elstart, så lyder det som om man taber en bakke tallerkener på gulvet, men giver jeg den en smule gas, så kører starteren helt normalt, men den kommer ikke helt igang.
På kickstarteren er der ingen effekt at høre, dog kan jeg mærke ved luftindsug på karb, at den tager ved, men den starter ikke.

Min gør det samme. Jeg tror det er el-chokeren der er stået af. Har dog ikke testet det endnu. Efter nogle tålmodige minutter på elstarteren går den dog igang.
Svar
#8
Chokeren er skiftet ud med en jeg købte sidst den ikke gad, så det er en sprit ny, da jeg ikke kom til at bruge den dengang. Men nu er scooteren kommet til at starte igen, efter at den stod et par timer igår aftes så kom den efter et par spark på kick, og nu kommer den første gang på kick. Så nu skal den bare prøvekøres og indstilles i nålen og luften i aften.
Svar
#9
Så blev den gal igen, da jeg skulle indstille den igår aftes, ville den ikke holde sig kørende, den startede fint nok, men døde så meget hurtigt ud igen. Jeg skiftede så benzinen, da det kunne se ud som om der var kommet en del vand i, så den blev suget op, og nyt hældt i, med noget karburator sprit til at tage den sidste smule kondens der måtte være.
Den starter stadig, efter et par spark på kickstarter, og starter så med ekstremt lave omdrejninger, selvom den står rimelig højt på tomgangsskruen, og så dør den efter lidt tid. Selv briangas kan ikke holde liv i den. Nålen i membranen står på 2 nederste rille (der er 5 riller ialt på nålen), o-ring er intakt og "hætten" på nålen sidder der, og membranen ser ikke ud til at have nogen revner eller noget. Luftskruen har jeg haft på 1½ omgang ud, som den var fra fabrikken.

Følgende er skiftet so far:

Karburator (til en anden brugt, fra en reservedels scooter) renset mange gange
Choker (også fra reservedels scooter)
Benzin
Batteri (sprit nyt 5amp)

om jeg bruger den originale karburator/choker eller det fra reservedels scooteren, så er det samme problem.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: