Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility - dead spot
#1
Hej BS

Min nye og ellers meget velkørende Kymco Agility har et område på gashåndtaget, hvor den gerne vil drukne sig selv.
Jeg har lige stillet ventilerne til 0.08mm - scooteren har kørt 250km.

Problemet opstår når jeg gerne vil følges med en cyklist, altså ved en hastighed på omkring 20km/t. Problemet er der uanset om scooteren er kold eller varm.

Er der nogen af jer, der har et forslag til, hvad jeg kan gøre for at afhjælpe "fejlen"?


Mvh

Michael

Mvh

Minjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Kører du med den originale droslede bøsning?

Hvis du kører med de originale 6,5g ruller (16x13), kan du prøve med 6g's ruller, og se, om det løser problemet. Du kan evt. også prøve med tre af hver, skiftevis. Idealvægten ligger omkring 6,2g.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Hej Kragen + andre,

Nej jeg har som det eneste tiltag skiftet den originale 30km/t-bøsning ud med en ubegrænset.

Det med rullerne kunne måske være et godt forslag - dog kan jeg ikke forstå, hvorfor den ikke skulle kunne køre (godt/jævnt) med de originale ruller?


Mvh

Michael

Mvh

Minjet
Svar
#4
minjet Skrev:Hej Kragen + andre,

Nej jeg har som det eneste tiltag skiftet den originale 30km/t-bøsning ud med en ubegrænset.

Det med rullerne kunne måske være et godt forslag - dog kan jeg ikke forstå, hvorfor den ikke skulle kunne køre (godt/jævnt) med de originale ruller?


Mvh

Michael
Det burde den også kunne - nogenlunde Griner Der er jo ikke meget originalt i droslet bøsning til 30 eller 45. Hvis du har en kymcokarburator i, sidder der også en #80 dyse i, selvom der burde sidde en #82, og 6,2g ruller, som den f.eks. leveres med i Østrig. Varioen er også "gearet" til en hurtig acceleration til ca. 25 km/t, og så igen fra ca. 35-40 km/t. Dette har man dog forsøgt, at udbedre lidt på Super8'er, hvor man har hævet omdrejningsmomentet lidt. En Multivar, kan også hjælpe på problemet, da den er gearet mere jævnt.

Nu har din jo heller ikke kørt så meget, så mon ikke, det bliver bedre? Ellers må du give karburatoren en ordentlig rensning og justering. Det er egentlig noget, forhandleren eller importøren burde have gjort, da især karburatorer, der kommer fra Kina, ofte har et lag rustbeskyttende "oksetalg", der skal fjernes manuelt. Hold iøvrigt øje med luftslangen fra filterkassen til karburatoren. Den kan hurtigt komme i klemme mellem hjelmboksen og stelrøret, og give nogle gevaldige "huller" i accelerationen pga. åndenød.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Den #82 dyse du omtaler, hvor får jeg fat i sådan en henne? Jeg synes jeg har haft læst lidt om, at de ikke umiddelbart fåes i handlen?!?

Hvad gør en større dyse ved mit benzinforbrug? Jeg ved godt det ikke er meget den er større, men kan den give noget på ydelsessiden kan den sikkert også mærkes på benzinøkonomien?


Mvh

Michael

Mvh

Minjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
minjet Skrev:Den #82 dyse du omtaler, hvor får jeg fat i sådan en henne? Jeg synes jeg har haft læst lidt om, at de ikke umiddelbart fåes i handlen?!?

Det er da samme karburator som en sprint ikke? -Hvis det er det, kan den får hos fx Thansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3023...2116137122
Svar
#7
SBT Skrev:Det er da samme karburator som en sprint ikke? -Hvis det er det, kan den får hos fx Thansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3023...2116137122

Nej det er ikke.. Det er en Keihin karburator, mener jeg.. Men er bestemt ikke sikker Smil
Svar
#8
Jeg mener altså også, at det skulle være en speciel karburator/dyse...

Jeg håber, der er en eller anden, der kan fortælle mig, hvor jeg kan skaffe en dyse #82 til min standard Kymco Agility karburator.


Mvh

Michael

Mvh

Minjet
Svar
#9
ChemicalBoy Skrev:Nej det er ikke.. Det er en Keihin karburator, mener jeg.. Men er bestemt ikke sikker Smil
De fleste Agilityer har en Kymco karburator. Enkelte har en Keihin :wink: Kymcoens dyse må man selv hone op.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej Kragen

Hvis jeg finder ud af, at det er en Kymco karburator jeg har, hvordan honer jeg den så op? Hvilket værktøj skal jeg bruge? og hvad er fremgangsmåden?

Håber du vil være behjælpelig med de mange spørgsmål Smil


Mvh

Michael

Mvh

Minjet
Svar
#11
minjet Skrev:Hej Kragen

Hvis jeg finder ud af, at det er en Kymco karburator jeg har, hvordan honer jeg den så op? Hvilket værktøj skal jeg bruge? og hvad er fremgangsmåden?

Håber du vil være behjælpelig med de mange spørgsmål Smil


Mvh

Michael
Du skal bruge sådan en fætter (dyse rival):
http://www.louis.de/index.php?topic=artn...r=10003930
eller
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?ID=1975&aid=6188
hvis du vil betale mere.

Du skal have fat i en ny original #80 dyse til kymcoen. Så tager du håndtaget i sættet, og sætter den koniske "nål" i, der kan få spidsen ned i dysen. Så drejer du "nålen" en smule med fingrene. Dysen er nu lidt større. Sæt et mærke på "nålen", så du kan se, hvor langt, den er kommet ned. Hvis denne dyse er bedre, end originalen, og ikke blevet for stor, så tager du den anden dyse, og honer den lidt større, end den, du lige har honet op. Så prøver du den. Hvis den er bedre, end den forrige., tager du den, og honer den lidt større, end den seneste. Sådan fortsætter du med de to dyser, indtil den senest honede dyse bliver for stor. Så tager du den forrige. det lyder mere bøvlet, end det er.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Jøsses da... Kan man virkelig ikke købe sig en ny dyse de to numre større?
Jeg mener, hvis de i Østrig bliver solgt med den lidt større dyse, kan man så ikke evt. bestille en fra Alpelandet?


Mvh

Michael

Mvh

Minjet
Svar


Forum spring: