Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp: Lovlig 30'er kører for hurtigt?
#1
Hej. Jeg har købt en Baotian Rebel 30, til min søn som han kan bruge til og fra skole
Link: http://www.bikedanmark.dk/2009/2/Baotian...l-blue.jpg

Det er en 4-takter fra Maj 08, der har gået 3.000 km.
Sælger har købt den fra ny og har ikke gjort noget ved den udover og hælde benzin, og olie på.

Mit problem er at den kører ca. 50 km/t, helt lovlig, og det er jo lidt for meget. Der er jævnligt razzia ved skolerne hvor politiet stiller op med rullefelt osv. for at pelse de fattige studerende for penge.

Jeg er selvfølgelig ikke tilhænger af de mindre begavede knægte der kører 70-80 på cykelstierne, men jeg vil da blive ked af hvis min søn kommer hjem med en bøde fordi hans lovlige scooter kører for hurtigt for politiets rullefelt.

Kan jeg gøre noget - enten for at drosle scooteren yderligere, eller få en attest på at den ER 100% lovlig, så han ikke kommer i klemme, hvis han bliver stoppet?

På forhånd tak
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Er det på speedometeret den kører 50 ? For hvis det er, kan det godt være en meget stor misvisning fra speedometeret. Prøv at tage en GPS i hånden og mål om den rent faktisk kører 50 km/t.

Og hvis du har gjort det og den rent faktisk kører 50 km/t har vi en begrænsningsoversigt hvor du kan se en liste over hvilke begrænsninger din scooter har, og så tjekke om de faktisk sidder der.[/url]
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
Hvordan opdagede du det? Og har din søn kørt med den? Og er du sikker på at han ikke har haft noget at gøre med det?.. Eneste andet jeg kan komme i tanke om er at (hvilket nok er meget usandsynligt) at det er en 45, eller at den viser MEGET forkert på speedo.
Svar
#4
Som danielvp siger, så tjek lige farten med en gps. Kører den reelt mere end 36 km/t (maks. 39 km/t, da der bliver fratrukket 3 km/t ved f.eks. radarmåling), så er stikket under sideskjoldet fra føleren i koblingen sikkert "faldet ud" :oops: Jeg er ikke så stiv i baotian, men jeg mener, at en 08'er Rebel, har koblingsføler, og ikke skive i vario. Hvad siger Baotianfolket?

Der er ikke mulighed for, at man kan få en attest på, at den er 100% lovlig, og herefter kan tøffe rundt for hurtigt :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Jeg har LIGE hentet den i går, så han har ikke lavet noget ved den. Jeg vil lige prøve det med GPS'en og se om det er speedometeret der driller.

I hører nærnere...


PS. Er Giantco Sprint virkelig SÅ dårlige som mange siger?
Jeg har set på en lovlig 30'er fra 08 der har fået 1500 km

På forhånd tak
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nej, det er (efter hvad jeg de sidste 8 dage har læst) ikke sprinten der er dårlig, men T-hansen's service.. Desværre, tror de ville sælge flere scootere hvis ikke alle kunne blive "mekaniker" der henne. (hvis bare man er 16-17 år og har måske lavet noget motor halløj ved en ungdomsskole, er man pludselig kvalificeret scooter mekaniker.. Også selvom det var biler man rodede med)
Svar
#7
Daniel Skrev:Nej, det er (efter hvad jeg de sidste 8 dage har læst) ikke sprinten der er dårlig, men T-hansen's service..

Hvis ikke Sprint'en fejler noget, hvad skal man så med Thansens service? Jeg vil ikke købe en scooter der jævnligt skal på besøg hos Thansen, som så ovenikøbet ikke kan finde ud af og lave noget ved den.

Jeg har selv haft erfaringer med Thansen, hvor det er nødvendigt at "sætte en ekspedient på plads", fordi han er igang med at overbevise mig om noget jeg ved er forkert. :wink:

Alternativet er en Peugeot Speedfight fra 1999 med 12.000km på tælleren.

Giantco er en 30'er
Peugeot er en 45'er

Jeg har kørekort, så det mig ligemeget hvilken en af den det blir Smil

Hvad siger I?
Svar
#8
Der er jo tjek den skal til altså service, ligesom andre scootere, der er så en/nogle her inde der har købt en giantco og selv laver de tjek, men ellers er da nogle af de t-hansen der har gode mekanikere men det er vist sjælden, så det er ikke fordi den går istykker at man skal der ind bare for servicetjek (efter 1000 km for eksempel, også senere.)


EDIT: Du kan jo lige så godt købe en ny sprint hvis du skal det, og sprint fåes altså også som 45. Men der er det jo over 18 år (kan også være din søn er det, sådan forstod jeg det bare ikke Smil )

EDIT2: Altså hvis han er under 18 og du køber en 45 som han så bruger så er det altså ulovligt..
Svar
#9
Den Baotian jeg skrev om først er til min søn.

Giantco, eller Peugeot er til mig selv. Derfor er det ligemeget om det er 30/45'er :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ahh, okay. Havde misforstået det.. Smil
Svar
#11
Men hvad skal du give for dem? En helt ny Sprint 45 koster jo 5999, det jo ikke så galt.
Svar
#12
De ligger på ca. 3.000,-
Svar


Forum spring: