Søg Garagen Hej Gæst! Register

Startproblemer (95% sikkerhed på det er karb.)
#1
Hejsa Smil I går forsøgte jeg at starte min SX'er, eftersom jeg har forsøgt at samle den. Jeg har sat cylinder, karburator og udstødning på selv. (Dog ikke udstødningen ligenu da jeg roder med karburatoren).

http://img7.imageshack.us/i/img2629g.jpg/
http://img87.imageshack.us/i/img2631.jpg/
http://img195.imageshack.us/i/img2632z.jpg/
http://img21.imageshack.us/i/img2633j.jpg/

Billede 1&2 har jeg tilkoblet (oppefra og ned): Vakum, overløbsslange, intet (burde være olie tror jeg, men blander selv).

3 - Benzin
4 - Overløb

Jeg har en Aprilia SX, den er vandkølet fra standart. Dette er standart karburator. Russer mener at jeg også skal have vand igennem karburatoren, men alle andre jeg har spurgt mener dette ikke passer. Jeg kan desuden ikke finde nogen kabler til vandkøling at sætte på, så jeg må indrømme jeg er i tvivl om, hvem der har ret.

Jeg har ikke testet om der er gnist endnu, men det gør jeg så snart jeg kommer hjem. Cylinderet skulle gerne være monteret rigtigt, eftersom jeg kan høre stemplet køre op og ned.

Kan det være tændrøret? Før kørte jeg med 70CC metrakit Pro R 2 setup, så der var nok en lidt anden glødeværdi. Ja, jeg bruger tændrøret som jeg også brugte fra metrakittet - det mener min far nemlig sagtens jeg kan. Men det synes jeg egentligt lyder ret usandsynligt

På forhånd tak og venlig hilsen
Christian Smil
http://www.Kemikongen.com ;)

Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg er ret sikker på jeg nu har placeret slangerne korrekt. Men den vil ikke starte.

Tændrøret er vådt - er det tegn på en for stor dyse, eller hvad?
http://www.Kemikongen.com ;)

Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar
#3
At tændrøret er vådt betyder bare at den får benzin ned til cylinder og stempel som den skal.
Svar


Forum spring: