Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dysse og 79ccm cylinder
#1
Hej alle jeg er ny her, hedder H.V køre på en Hunter fra Dancooter, som jeg er yderst tilfreds med, har lige skiftet cylinder til en Naraku 79ccm. 5,5 g. ruller, 96 dysse. Den køre rigtig godt meget fint optræk og top fart, er næsten lige glad med mod vind og bakker. Er der nogen der erfaring med dysse størelse til denne cylinder, kaburator er std.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
H.V Skrev:Hej alle jeg er ny her, hedder H.V køre på en Hunter fra Dancooter, som jeg er yderst tilfreds med, har lige skiftet cylinder til en Naraku 79ccm. 5,5 g. ruller, 96 dysse. Den køre rigtig godt meget fint optræk og top fart, er næsten lige glad med mod vind og bakker. er der nogen der erfaring med dysse størelse til denne cylinder, kaburator er std.

Tror du selv ligger inde med svaret til dit spørgsmål.

Svar
#3
Hej Xipe! Jeg takker for svaret, det jeg søger er nogen med erfaring der ved hvilket dysse område den køre best med.
Svar
#4
En dyse 96 lyder meget rimenligt så vidt jeg har kunnet læse mig frem til andre steder Smil
---- Yehaaa ---
Svar
#5
H.V Skrev:Hej alle jeg er ny her, hedder H.V køre på en Hunter fra Dancooter, som jeg er yderst tilfreds med, har lige skiftet cylinder til en Naraku 79ccm. 5,5 g. ruller, 96 dysse. Den køre rigtig godt meget fint optræk og top fart, er næsten lige glad med mod vind og bakker. Er der nogen der erfaring med dysse størelse til denne cylinder, kaburator er std.
Hej, og velkommen til :-)

Monstro ikke, det er meget fair dysestørrelse? Du kan jo eventuelt tage et tændrørs-tjek, og konstatere farven på keramikken.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Du kan tjekke om det er den rigtige dyse ved at aflæse dit tændrør Smil

Men jeg vil tro at den rigtige dyse er 92,94 sådan cirka. Jeg kører 70ccm og med dyse 90#
Svar
#7
Hej B.S brugere.
Tak for jeres svar, mange af jer havde ret i at en 94# dysse ville passe, det var det bedste resultat, den trak fantastisk og kørte rigtig godt, 551 km. så døde den, flækkede stempel top, ok nyt stempel fra Naraku, 548 km. igen flækket stempel top Surt, jeg syntes at det begynder at ligne et meget kedeligt problem, er det mon på grund af std. Topstykket og std. udstødning at den bliver over varm, for det er ikke på grund af at den har fået smæk, ventiler og knast samt tænding står rigtigt, er der nogen der har et godt bud på hvordan jeg kommer dette problem til livs. På forhånd Tak. Hilsen H.V
Svar
#8
Bortset fra materialefejl og fejltilspænding, så flækker topstykket normalt kun, hvis tændrøret rammer stemplet, eller stemplet rammer topstykket. Har du glemt en bundpakning, eller er den for tynd?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Hej Kragen !

Det er stemplet der flækker midt i toppen og ikke topstykket der er flækket, det er helt tydeligt at der er ikke noget der har ramt stemplet, der er overhovedet ingen mærker bort set fra revnen i stempeltoppen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej Kragen !

Jeg glemte at sige at alle pakninger er monteret også så intet glemt, men tak for budet.

Hilsen H.V
Svar
#11
Jeg tror du skal have en ekstra bundpakning på.. Jeg mindes at der var en anden gut herinde med 79ccm naraku kittet, og han havde vist nogenlunde samme problem som dig, og det blev løst med en ekstra bundpakning Smil

Prøv det lige og vend så tilbage igen Smil
Svar
#12
H.V Skrev:Hej Kragen !

Det er stemplet der flækker midt i toppen og ikke topstykket der er flækket, det er helt tydeligt at der er ikke noget der har ramt stemplet, der er overhovedet ingen mærker bort set fra revnen i stempeltoppen.
:oops: Sorry.
Er det en reel revne eller er der noget, der kan minde om et hul også i toppen af stemplet?
For mager blanding, for varmt tændrør, eller fortænding pga. for lavt oktantal, kan "brænde" hul i toppen på et stempel. Endvidere kan forkert timing i tændingen gøre det samme. Har du tjekket, at alle mærker stod som de skal, da du monterede cylinderen?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: