Søg Garagen Hej Gæst! Register

Overvejer en kineser...
Hej. Jeg overvejer at skifte min Honda X8R-S ud med en kineser-motorcykel, og har set på denne:
Link: http://www.diytrade.com/china/4/products...cycle.html

Jeg har læst mig frem til at det er et Honda-stel, og en Suzuki-motor.

Det er en 4-takter, med 150ccm. Der er skivebremser både for og bag, og den "ser" rimelig stabil ud.

Er det noget der er værd og købe?
Den skal primært bruges til at køre til og fra arbejde + lidt småture. Ikke nogen langture på motorvej osv Smil

Håber i vil komme med input som kan hjælpe mig

PS. I så fald sætter jeg min Honda X8R til salg. Der er billeder i min garage, så kig på den hvis i mangler en go stabil scooter (den står pt. med plader på)

På forhånd tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Hvor meget skal du give for sådan en fætter? Smil
Svar
Omkring kr. 8.000,-

Nogen der ved noget godt/dårligt om sådan en maskine?
Svar
duusgaard Skrev:Omkring kr. 8.000,-

Nogen der ved noget godt/dårligt om sådan en maskine?

Ikk et mærke jeg kender blandt de mere populære kinojser mærker. så tror den bedste erfarring fås via google.

Personligt ville jeg nok heller vælge en Regal Raptor 125ccm, men den koster så også ca 5000kr mere. Den er så også testet, og ligger blandt en af de bedre kinojser mærker, der kan tåle de danske forhold. Yderligere findes der en kinojser klub med en masse erfarring, hvis pronlemer skulle opstå.

Svar
Hvis det var mig der skulle købe en så vil jeg ALDRIG købe en kineser, men til at køre fra og til arbejdet så er de gode nok, men hvis den skal bruges til ret meget andet så vi jeg overvejede noget andet en en kineser. Fx. honda, kawasaki, suzuki, yamaha.

Jeg har også hørt på nogle Værksteder vil de ikke lave dem. Grin

Nåja det er bare min mening. :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

mtk Skrev:Hvis det var mig der skulle købe en så vil jeg ALDRIG købe en kineser, men til at køre fra og til arbejdet så er de gode nok, men hvis den skal bruges til ret meget andet så vi jeg overvejede noget andet en en kineser. Fx. honda, kawasaki, suzuki, yamaha.

Jeg har også hørt på nogle Værksteder vil de ikke lave dem. Grin

Nåja det er bare min mening. :wink:

Det er ikke noget argument, men et postulat :wink: For det første, bliver mange af stumperne til de nævnte mærker fremstillet i bla. Kina, og nogle endda samlet der, og for det andet, er jeg så gammel, at jeg udmærket kan huske, at ingen ville røre f.eks. et kamera, eller andet, der var produceret i Japan Griner Som bekendt, er disse fordomme nu, gjort til skamme, og det samme vil ske med produkter, fremstillet i f.eks. Kina. De værksteder, der klamrer sig til vanetænkning, og derfor ikke vil reparere "kinesere", vil derfor gå en krank skæbne imøde :?

Det er ikke produktionslandet, der er noget galt med, men de importører, der henter noget bras hjem, der giver næring til fordommene.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
mtk Skrev:men hvis den skal bruges til ret meget andet så vi jeg overvejede noget andet en en kineser

Nå mtk, jeg har lige været Syd Frankrig 300E, tur/retur på min Regal Raptor uden et eneste problem, så de kan jo også andet end at pendle til pølsevognen Griner
(se her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=10473 )

Mht til at købe er det nok en god ide at sørge for der er reservedel at finde. En god forhandler som er ikke så langt fra dig er:

http://www.brians-garage.dk/

En seriøs forhandler/mekaniker der er til at stole på. Prøv lige at tage en snak med ham inden du køber noget på nettet uden at vide om du har reklamation eller andet backup :wink:

mvh

Pete
Royal Enfield Bullet 500 / AGM Bella 2008
Svar

Forum spring: