Søg Garagen Hej Gæst! Register

Får ikke benzin, hvorfor?
#1
Hej

Jeg har en oliver city 2005 model. Jeg har pillet skiven og sat et støre førrør på.... men så her for et par dage siden, så gad den ikke starte, og jeg fandt så ud af at der ikke kom benzin til karburator. Så fordi der fulgte en dyse med til mit forrørs kit, dyse 47.5, den skiftede jeg så, i min sad der en dyse 56, hvilket jeg ikke forstår hvorfor man skal dyse ned? Men den virkede stadig ikke, og så skiftede jeg tilbage til den gamle.

Jeg har idag lige renset benzin tanken, og den der vacumpumpe eller noget.. den sølvfarvet dims der sidder på undersiden af tanken, og alle slanger. Men stadig intet resultat.

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
har også renset benzin filter, og tjekket at slangerne er tætte*
Svar
#3
NettoNarkoman Skrev:Hej

Jeg har en oliver city 2005 model. Jeg har pillet skiven og sat et støre førrør på.... men så her for et par dage siden, så gad den ikke starte, og jeg fandt så ud af at der ikke kom benzin til karburator. Så fordi der fulgte en dyse med til mit forrørs kit, dyse 47.5, den skiftede jeg så, i min sad der en dyse 56, hvilket jeg ikke forstår hvorfor man skal dyse ned? Men den virkede stadig ikke, og så skiftede jeg tilbage til den gamle.

Jeg har idag lige renset benzin tanken, og den der vacumpumpe eller noget.. den sølvfarvet dims der sidder på undersiden af tanken, og alle slanger. Men stadig intet resultat.

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

Har du samlet vacumpumpen ordentligt(sivende benzin?)?? Og mig bekendt, skal man ikke dyse ned, når man skifter udstødning eller forrør, men nærmere op.

Har du tjekket den lille "nål" der sidder i den dims hvor slangen til benzintilførslen sidder på karburatoren?? Den skal kunne bevæge sig frit. Hvis ikke den gør det, så virker svømmeren ikke ordentligt(lukker for benzintilførsel).
Svar
#4
Hej- jeg tror din benzinhane er færdig. prøv og tage den slange der går fra vacumbenzinhanen af nede ved indsugningsstudsen, og også benzin slangen, så skaber du vacum i slangen evt med munden hvis der ikke kommer benzin ud af benzinslangen ? er vacumhanen færdig. prøv evt uden tankdæksel,
Svar
#5
Citat:Har du samlet vacumpumpen ordentligt(sivende benzin?)
Sivende benzin?

Citat:Og mig bekendt, skal man ikke dyse ned, når man skifter udstødning eller forrør, men nærmere op.
Ja, jeg undre mig også over hvorfor der fulgte en meget mindre dyse med.

Citat:Har du tjekket den lille "nål" der sidder i den dims hvor slangen til benzintilførslen sidder på karburatoren?? Den skal kunne bevæge sig frit. Hvis ikke den gør det, så virker svømmeren ikke ordentligt(lukker for benzintilførsel).
Nej, det vil jeg lige gøre :=)

Citat:Hej- jeg tror din benzinhane er færdig. prøv og tage den slange der går fra vacumbenzinhanen af nede ved indsugningsstudsen, og også benzin slangen, så skaber du vacum i slangen evt med munden hvis der ikke kommer benzin ud af benzinslangen ? er vacumhanen færdig. prøv evt uden tankdæksel
Jeg har prøvet og suge og gøre ved Ked af det Men uden held.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
NettoNarkoman Skrev:sivende benzin?

Ja, at der siver benzin ud af vacumhanen ved pakningen. Det gjorde der på min, efter jeg havde renset den. Den blev aldrig tæt, så jeg måtte købe en ny. Men det kan jo også bare være dit filter ved vacumhanen, der skal skiftes?
Svar
#7
Du må prøve at skille problemerne ad. Efter at du skiftede forrør og dysse ville den godt køre, det er jo godt, så kan det ikke være det. Pludselig ville den ikke køre, og du fandt ud af at den ikke fik benzin, fint nok, så er fejlen der, den må du udbedre før du kan komme videre.

Den der vakuumpumpe eller noget som du kalder det, er en automatisk vakuumstyret benzinhane. Den virker på den måde at den automatisk lukker for benzintilførsel når motor stopper. Den ene af slangerne går ned til karburatorens manifold, når motor kører vil der komme et undertryk (vakuum) her, undertrykket vil trække en nembram tilbage oppe i benzinhanen, og den vil åbnet for benzin gennem den anden slange.

Har du sikret dig at du ikke har byttet om på slangerne. Prøv at eksperimenter lidt, prøv forsigtigt at både blæse og suge i begge slanger (nembrammen kan muligvis have sat sig fast)
Når den virker som den skal, skal den kunne lukke helt for benzin, når du suger forsigtigt i vakuum slangen skal der løbe en pæn stråle benzin ca.1 liter i minuttet.
Inden du køber en ny benzinhane kan du prøve at skille den gamle ad, måske kan den laves, om ikke andet så får du set hvordan den fungere, det er det jeg kalder for ægte livskvalitet.
Svar


Forum spring: