Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er det sundt for knallerten at man bruger kickstarteren
Jeg har en kollega, der har investeret i en eller anden 30-knallert i Bilka. Desværre var hun allerede første uge ude for at nogen havde voldet med hendes ratlås oa. i forsøg på at stjæle knallerten. Dette har blandt andet resulteret i alvorlige defekter i elsystemet, såsom at den blinker med forlygten istedet for blinklyset. Og værre: at den ikke kan starte. 4 uger gammel knallert er nu hos forhandleren for anden gang - på forsikringsselskabets regning, gudskelov.

Idag fortalte hun mig at forhandleren har ytret et uspecificeret 'det er sundt for knallerten, hvis du bruger kickstarteren mindst 1 gang om ugen'.

Kan i bekræfte den påstand?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

Det skulle være for at smøre kickstarter + aksel alene. Det er 100% procent ligegyldigt i mine øjne. Smil
Svar
Jeg bruger kun min, når elstarteren ikke gider virke, og det er som regel om vinteren, den strejker.
Men det er vel ikke værre, end at man selv kan smøre kickstartersystemet en gang imellem?
Svar
Inden elstarteren blev opfundet blev alt startet med kickstarter eller starterhåndtag (på biler). Du sparer på batteriet, så hvis du kører mange små ture, kan du hjælpe det lidt ved at bruge kick'en. (så bliver det ikke så afladt). Jeg har også hørt en fugl synge om at ved et godt tråd på kicken, drejer du faktisk motoren hurtigere rundt end hvis du bruger elstarteren, hvilket giver en bedre opstaret - men om det er sandt ved jeg ikke.
Svar
Om ikke andet er det da godt for køreren, man får jo lidt motion af det.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

steen55 Skrev:Om ikke andet er det da godt for køreren, man får jo lidt motion af det.

Ja men man skal passe på med det så.... motion kan være farlig Fortvivlethock:
Svar

Forum spring: