Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedfight2 trækker ujævnt.
#1
Hej Allesammen,

Min søn´s Speedfight2 er begyndt at opføre sig underligt når han starter den
og den starter fint på Kicken, men lige så snart han rør ved gassen er det lige
som om den drukner, men lader man den stå i tomgang et stykke tid kan den godt
køre, men mens man køre, trækker den meget ujævnt og det er lige meget hvor
meget gas den får, den dør ligesom og lige pludseligt trækker den igen, jeg skiftede
tændrøret her til morgen, for det virker som om gnisten forsvinder, men det hjalp ikke.

Elstarten virker lige pludseligt heller ikke mere (har virket) Kan det have noget med at gøre at batteriet er dødt og skal skiftes.

Nogle gode ideer.?

/Henning
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Lyder som noget du kan klare ved at rense hans karburator. Det med el-starteren burde ikke have noget med motorgangen at gøre. Hvis dit batteri er fladt virker el-starteren ikke nej..
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
Hej Igen,

Tusind tak for dit svar.!

Må hellere få skiftet det batteri alligevel.. Smil

Hmm, rensing af Karburatoren er vel en større operation på sådan en fætter, findes
der evt. en guideline til det.? ( kan kun finde en på udskiftning af dyse)

Må også hellere lige skrive at jeg har skiftet udstødningen, Varioen og sat andre ruller i dyret for et stykke tid siden, men det er først her for nylig problemet er begyndt, og lige en anden ting, den er
også begyndt at ryge en del mere ud af udstødningen en den plejer.

/Henning
Svar
#4
HenningR Skrev:Hej Igen,

Tusind tak for dit svar.!

Må hellere få skiftet det batteri alligevel.. Smil

Hmm, rensing af Karburatoren er vel en større operation på sådan en fætter, findes
der evt. en guideline til det.? ( kan kun finde en på udskiftning af dyse)

Må også hellere lige skrive at jeg har skiftet udstødningen, Varioen og sat andre ruller i dyret for et stykke tid siden, men det er først her for nylig problemet er begyndt, og lige en anden ting, den er
også begyndt at ryge en del mere ud af udstødningen en den plejer.

/Henning

Du kan bruge den guide til at rense karburatoren med. Så skruer du dysen og dyserøret (det rør som dysen sidder i) ud og puster det igennem med trykluft eller sådan noget.

Grunden til at den ryger kan være fordi den får for meget olie, blander i selv, eller gør scooteren det?
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#5
Jeg formoder at den blander selv, da der er to påfyldnings steder, et til Olie og et
til Benzin.
Jeg vil prøve at følge den guide og se om det virker, trykluft har jeg ikke hjemme,
men finder sikkert på noget andet, man kan vel ligge det i noget rensebad af en art.

Tusind tak.

Mvh
Henning
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej Igen,

Så nu prøvede jeg lige at skille det ad ved Karburatoren, hmm det ser ikke nemt ud
men prøver nu alligevel her en af de nærmeste dage. Smil

Men jeg opdagede en anden "lille" ting, der hvor udstødningen er spændt til cylinderen
kommer der en smule luft ud, altså når jeg holder hånden for kan jeg mærke luft komme
ud ved pakningen, og når jeg så gassede op, blev det lidt værre, kan det være årsagen til
mit problem, altså at den mister kompresion, når man kører.?

En anden lille ting er at når den køre i tomgang(og det gør den fint) så er lyset meget svagt
både det foran og det ved instrument brættet, blinklys pæren (den lille grønne) o´lign, når jeg så gasser op, bliver det stærkere, er det normalt.?


/Henning
Svar
#7
Det kan sagtens være der fejlen ligger, da den så ikke får al udstødningsgasserne ud igennem udstødningen. En måde at se på om den er helt tæt, er at du holder noget for udstødningsenden, og sørger for der ikke kommer luft ud. Går din scooter ud efter et minut max så er den ikke utæt, og sidder som den skal på cylinderen. Går den ikke ud er din udstødning utæt. Larmer scooteren?
Svar
#8
Nææ, det synes jeg nu ikke den gør, altså ikke mere en da jeg
skiftede udstødningen og startede den første gang. Smil

Prøver lige det der med udstødningen, og vender tilbage senere i aften.!

/Henning
Svar
#9
Så fik jeg prøvet det med udstødningen, satte en klud på den (foldet sammen så
den var stort set lufttæt) knallerten var da ligeglad den kørte videre i tomgang som om
intet var hændt,(ca 2 min) dog forsvandt en del af lyden fra udstødningen på knallerten, men det
er jo normalt, når man sætter en klud på studsen.!

/Henning
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Så ville jeg få den sat ordentligt på cylinderens udstødningsport, for det er ikke normalt den tøffer videre. Min slukker normalt efter 20 sekunder hvis jeg sætter en fod på udstødningen.
Svar
#11
Hej Igen,

Nu har jeg fået sat en ekstra pakning imellem cylinderen og udstødningen, hvis ikke det
er helt tæt, så er det ihvertifald meget mere tæt end før, nu går knallerten ud efter ca
45 sek med en klud på studsen.

Den køre meget bedre, (ca 65 km/t på toppen) dog gik den ud en gang da jeg kørte på den, den gik fuldstændig død måtte starte den igen med kicken, og derefter var der intet igen. hmm

Jeg har også skiftet batteriet, der er kommet strøm på igen, men elstart virker stadigvæk
ikke, den siger bare en høj summende lyd, når jeg trykker på knappen tror den kommer
inde fra det dæksel ved variatoren og remmen, sidder der noget derinde som kunne have med elstarten at gøre.?


/henning
Svar
#12
Dit starterdrev og hjul sidder vist der. Det gør det på de fleste maskiner. Klokker den over, eller kommer der kun en strømligende lyd?
Svar


Forum spring: