Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cdi box?
#1
Bemærk: Denne ændring er at betegne som en konstruktiv ændring af dit køretøj, og er ikke tilladt iht dansk lov, medmindre du vil fremstille den til syn og indregistrere den som MC.

For at slå omdrejningsbegrænseren fra, skal du faktisk ikke bruge andet værktøj end en 10'er topnøgle og en alm skruetrækker til at fjerne sædet med. (hvis i tvivl, se vejledningen om at omdyse din karb. for at fjerne sædet)

[Klik for fuld størrelse]

Når du er kommet ned til herlighederne, vil du i højre side - lige ved karburatoren, finde en ledning der går ud af bundtet - det er to ledere hhv sort og orange/hvid. Disse er samlet med et hvidt stik. Træk stikket fra hinanden sådan som på billedet, og du er færdig - der skal ikke mere til. Mr. Green



Det er faktisk så enkelt, at man ikke tror det muligt.





Behøver man så ikke en ubegrænset cdi box??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Snakker du om 50cc? Kan man virkelig omregistrere en 50cc som MC? Fortvivlethock:
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#3
Nej, det kan du ikke.
Svar
#4
http://www.billig-scooter.dk/about82.html
Svar
#5
touchme271293 Skrev:Nej, det kan du ikke.
Det kan man under bestemte betingelser godt :wink: Det, man ikke under nogen omstændigheder kan, er, at ændre knallerttype. Hvis du har en knallert, der i samme udførelse, fra producenten sælges som mc i et andet EU-land, kan den indregistreres som mc i Danmark. Så vidt jeg ved, er f.eks. en Super8 50ccm og 125/150ccm helt identiske, bortset fra motorstørrelse, og en 50 ccm knallert vil derfor kunne ombygges til en 125ccm eller 150ccm, og blive indregistreret som mc i Danmark. Rent økonomisk, er det en dårlig ide, så det er kun for eksemplets skyld Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
touchme271293 Skrev:Bemærk: Denne ændring er at betegne som en konstruktiv ændring af dit køretøj, og er ikke tilladt iht dansk lov, medmindre du vil fremstille den til syn og indregistrere den som MC.

For at slå omdrejningsbegrænseren fra, skal du faktisk ikke bruge andet værktøj end en 10'er topnøgle og en alm skruetrækker til at fjerne sædet med. (hvis i tvivl, se vejledningen om at omdyse din karb. for at fjerne sædet)

[Klik for fuld størrelse]

Når du er kommet ned til herlighederne, vil du i højre side - lige ved karburatoren, finde en ledning der går ud af bundtet - det er to ledere hhv sort og orange/hvid. Disse er samlet med et hvidt stik. Træk stikket fra hinanden sådan som på billedet, og du er færdig - der skal ikke mere til. Mr. Green



Det er faktisk så enkelt, at man ikke tror det muligt.





Behøver man så ikke en ubegrænset cdi box??

Desværre, virker ikke på en sprint. Ked af det
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: