Søg Garagen Hej Gæst! Register

Luftskruen
Min kaburator ligner ifølge div. billeder til forveksling den, der åbenbart sidder på Listo og div. andre i hvert fald 4-taktere fra Østen

Når man skruer luftskruen i bund (dvs. længst muligt højre om), hvad får man så?
Mest eller mindst mulig luft?

Det sjove, jeg observerede var, at tomgangen gik op, da jeg drejede skruen højre om. Noget nær hurtigst helt i bund.
Det var dog ikke med en gennemvarm motor, hvilket kan have forstyrret 'målingen' noget.

Ifølge den stak service manualer, som pdchr var så venlig at stille til rådighed, så skal skruen stilles til mellem 1,5 og 2,5 omgange fra 'bund'.

Den er nu sat til ca. 1,75, og for første gang kan jeg starte uden brug af gas! Dette dog hidtil kun observeret ved let varm motor, hvor gas, så vidt jeg husker, altid har været påkrævet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

Citat:Når man skruer luftskruen i bund (dvs. længst muligt højre om), hvad får man så?
Mest eller mindst mulig luft?

Hej walker1.

Når du skruer ind får du en federe blanding, dvs mere benzin og mindre luft. Det er også derfor den går hurtigere i tomgang.

Når du skruer udaf, får den mindre benzin og mere luft, her kan du så blive nødsaget til at stille den op i tomgang.

!,5 omgang er standard på næsten alle motorer, så justere man ind efter dette, for det meste ligger justeringen indenfor en ½ omgang.

Man justerer altid med varm motor.

MVH Jan
Jeg kører Raptor med vandkøl, og det virker.

[Image: http://www.billig-scooter.dk/images/banner/userbar2.png]
Svar

Forum spring: