Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dansk anmeldelse af Yamaha YBR125
#1
På adressen http://kortlink.dk/xga finder i en anmeldelse fra MC-basen af Yamaha YBR 125 MC'en.

Han er en smule negativ over den lave ydelse, men han kører selv til daglig på en 1100 kubik mc har jeg læst et sted - sådan en fætter har langt over 100 heste - så han er ikke 100% objektiv.

Men han slutter da pænt af og giver nogle gode informationer.

Personligt giver jeg anmelderen 10 ud af 13 heste (på en 13 skala)! Smil)

[Image: album_pic.php?pic_id=82]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Det er nok en af de værste anmeldelser jeg nogensinde har læst.
Hvis man ikke var forvirret inden læsningen af anmeldelsen, så er man det i hvert fald bagefter!

Den kan køre 100km/t men alligevel ligger han utrolig stor vægt på, at man hurtigt blive til gene for andre billister i trafikken - selv lastbiler.

Det er ikke til at finde ud af om han joker eller om det er sandfærdigt.
Hvis den er så sløv som han gør den til, ville jeg aldrig bruge 19.000kr på denne maskine.

Jeg har ikke kørt på en Geely Puma - kun været så heldig at se dem fra sidelinien - netop denne begynder-mc var nok hér jeg ville smide mine penge på en fornuftig første gang motorcykel.

Men igen, hvis anmelderens formål var at fortælle oplevelser på Yamaha'en så andre kunne bruge det som reelle konklusion til køb af begynder-mc eller ej - så lykkedes det ham ikke særligt godt.
Svar
#3
Her fås den samme maskine til 13.990,- :
http://www.bikedanmark.dk/126.htm
Svar
#4
Geely Grand Puma er en fin maskine - hvis man ellers kan visse ting selv.

Jeg har talt med 2, som kører Geely, og de sagde begge det samme.

De rasler fra hinanden i løbet af et år - og ruster totalt sammen i løbet af 2 år, hvis ikke man smører hele cyklen ind i pava, sikrer alle bolte med pin's (borer et lille hul gennem bolt og gevind, og skyder en sikrings-pin igennem)

Den er god og stabil at køre på, men materialekvaliteten er meget ringe....

Plastic'en er uhyggeligt tynd, visse steder "passer" det ikke sammen, og alle samlinger ahr en tendens til at give sig...

Alle disse ting gør at der er en fandens masse vedligehold ved den. Og jeg er ikke sikker på at det er besparelsen værd.

BikeDanmarks udgave "Qingqi" er sandsynligvis en kinamodel af den selvsamme maskine, men der er ikke ret mange forhandlere, og dermed ikke ret mange værksteder der gider røre ved den.

Til gengæld er der rigtig mange steder, der kan være behjælpelige med at fixe en Yamaha.


Jeg synes nu ikke at anmeldelsen af YBR125'eren er ringe - hvis man læser artiklen indgående fortæller han, at der er tale om en billigmodel med tekniske gammeldags løsninger, som er meget diftssikre - og som han skriver - så bør der ikke blive nogensom helst problemer med den.

Ja, den kører 100+ km/t hvis den får tid til det (ligesom Listoen kan køre 70 km/t hvis den får tiden til det) - og på motorveje og hovedlandeveje, hvor lastbilchauffører ligger på speedlimiteren 92 km/t så kan du godt risikere at de kommer op i nakken af dig hvis der kommer en bakke... Det er en 10 hestes MC - ikke en raket, du sidder på.

Han er nøgtern og klar i sin anmeldelse, men man skal også lægge til grund, at han normalt fiser rundt på en 1100ccm racerraket med 100+ heste - så han skal naturligvis synes den er bovlam.

Man skal gøre sig klart hvad det er man vil med en MC når man køber en 125-150 ccm mc. Der er IKKE tale om ræs, rappe overhalinger eller fræk kørsel - det er sådan en motor overhovedet ikke bygget til.

Nej, det maskinen kan, som den gør fortræffeligt og uden risiko for hverken liv, lemmer eller kørekort, er at bringe dig fra A til B på en sikker måde.

En YBR125 er ikke bygget til motorveje og hovedlandevejskørsel - Den er bygget til at du tager bivejene og kører 65-70-80 km/t i et glidende tempo,

Men den er hamrende billig, driftssikker, bygget med gode komponenter og med Yamahas kvalitet, billig i forsikring, billig i drift og meget enkel at vedligeholde.

Hvad mere forlanger du af en så lille MC? Hvis du vil køre stærkere, have mere kraftoverskud, kunne ræse fra lastbiler og lignende, så køb en brugt 400ccm eller 500ccm, så har du kræfterne til det.

Som han faktisk slutter af med:
For under 19.000 kr. risikerer du at blive en respektabel motorcyklist. Læretidens ydmygelser gør dig køreteknisk bedre og vil stille dig stærkt den dag du får råd til en maskine på 500-kubikker eller mere. Gør som os: Tag hatten af for Yamaha YBR 125!

Hvor meget mere positiv kan man blive????

Min næste maskine bliver en YBR125 - that's a fact! :thumbup:
Svar
#5
Jeg har lige bestilt en Yamaha YBR 125 og går og venter på at den kommer hjem. Jeg må indrømme at jeg begyndte at ryste lidt i bukserne, da jeg læste om beskrivelsen af Greelys model. Er alle de samme problemer aktuelle ved Yamahas version og er der dermed tale om nøjagtig den samme cykel? 8-[

Jeg skal bruge den til at fragt mig 8.5 km til og fra arbejde gennem Odenses morgen og eftermiddags trafik. Derfor vil jeg gerne vide om forhandleren talte sandt, da han beskrev den som driftsikker, økonomiske og at den har god evne til at følge med trafikken inde i byerne. Mit alternativ til at købe YBR 125 var en PGO T-REX 110, men valgte YBR 125 ud fra ovenstående egenskaber, samt at den virkede meget mere stabil og sikker at køre på.

Er der nogen her inde som har praktisk erfaring med at køre på Yamahas YBR 125, som kan fortælle mere om den?

Mvh
Anders, Odense.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
Der er IKKE tale om den samme cykel

Geelyen er samlet med Kina-kvalitet for øje og koster under 11.000 kr.

Yamahaen er samlet med Yamaha's kvalitetskontrol og koster lige 8000 mere.

Teknikken (1 cylindret 4.takt SOCH med 2 ventiler o.s.v.) er i bund og grund den samme, og selve modellen er vel så rimeligt enkel, at de fleste "ligner" lidt.

Jeg fik vist heller ikke skrevet det helt let at læse - det jeg mener er at "Qingqi"" og "Geely" er den samme støbning....

Inde på gruppen dk.fritid.motorcykel er der en tråd d. 29.06.2005 som følger:

[code]Subject: YBR - købt!
From: "Bo Nielsen"
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Thread date: 29-06-2005

Så kom jeg på hjul - sådan en YBR er s'gu en meget hyggelig lille cykel. Og
overraskende meget mere mc end ANF'en. Indtil videre tror jeg, jeg bliver
godt tilfreds med den - og så er I faktisk begyndt at hilse ;-)

ScooterBo
(nu - planlagt - uden scooter) [/code]

Jeg har skrevet en mail til ham og håber han vil reviewe maskinen for os 8)


Jeg har på nettet læst et par tyske og en engelsk anmeldelse af YBR 125'eren, og de er meget positive alle sammen.

http://www.motosport.ch/artikel_4750.html (tysk)

http://www.all4bikers.com/news.php?id=363(engelsk)

http://www.biketrade.co.uk/motorcycle_ne...uter.shtml (engelsk)
Svar
#7
Takker for den hurtige besvarelse. Er blevet mere rolig. Desværre var der lidt leveringstid på den, så jeg forventer at tage den første tur mandag eller tirsdag i næste uge.
Svar
#8
Kiggede herind på Corty's opfordring, og skal da gerne give mit besyv med.

Først er det jo ikke fordi Peter Rahbek til daglig kører 1100 kubik, han syntes YBR'en er "svagelig", det er fordi han gennem mange år har prøvekørt og testet et UTAL af mc'er i alle kategorier, og derfor erfaringsmæssigt kan sammenligne på tværs af størrelser, mærker og modeller!

Her er mit indlæg på MotorcykelGalleri.dk
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for...SG_ID=6320

I forhold til de to Honda'er jeg har haft, er YBR'en helt sikkert den "fedeste" - citationstegn, fordi det jo, trods nummerpladen, i mine øjne ikke er en "rigtig" mc, men af de tre klart føles mest som mc. Kører dagligt 2x40 km, og hvis man undlader optimistiske modvinds- og/eller opadbakke-overhalinger (disse er pr. definition optimistiske på YBR :wink: ) har man et overraskende sjovt og stabilt køretøj. Modsat Honda'erne (med en masse scooterplastic) er der ingen irriterende raslelyde, og selv om den måske ikke ligefrem lyder af hverken V2 eller række4 race, har den altså lidt mere mc-lyd over sig! Og så er de andre rent faktisk begyndt at hilse på mig - det gjorde de s'gu ikke da jeg var på Honda'erne Grin

Alt i alt er jeg mere end tilfreds med YBR'en - jeg købte et transportmiddel, og fik i tilgift faktisk fornemmelsen af at køre mc igen.

ScooterBo[/quote]
Svar
#9
nighthawk Skrev:Geely Grand Puma er en fin maskine - hvis man ellers kan visse ting selv.

Jeg har talt med 2, som kører Geely, og de sagde begge det samme.

De rasler fra hinanden i løbet af et år - og ruster totalt sammen i løbet af 2 år, hvis ikke man smører hele cyklen ind i pava, sikrer alle bolte med pin's (borer et lille hul gennem bolt og gevind, og skyder en sikrings-pin igennem)

Den er god og stabil at køre på, men materialekvaliteten er meget ringe....

Plastic'en er uhyggeligt tynd, visse steder "passer" det ikke sammen, og alle samlinger ahr en tendens til at give sig...

Alle disse ting gør at der er en fandens masse vedligehold ved den. Og jeg er ikke sikker på at det er besparelsen værd.

BikeDanmarks udgave "Qingqi" er sandsynligvis en kinamodel af den selvsamme maskine, men der er ikke ret mange forhandlere, og dermed ikke ret mange værksteder der gider røre ved den.

Til gengæld er der rigtig mange steder, der kan være behjælpelige med at fixe en Yamaha.


Jeg synes nu ikke at anmeldelsen af YBR125'eren er ringe - hvis man læser artiklen indgående fortæller han, at der er tale om en billigmodel med tekniske gammeldags løsninger, som er meget diftssikre - og som han skriver - så bør der ikke blive nogensom helst problemer med den.

Ja, den kører 100+ km/t hvis den får tid til det (ligesom Listoen kan køre 70 km/t hvis den får tiden til det) - og på motorveje og hovedlandeveje, hvor lastbilchauffører ligger på speedlimiteren 92 km/t så kan du godt risikere at de kommer op i nakken af dig hvis der kommer en bakke... Det er en 10 hestes MC - ikke en raket, du sidder på.

Han er nøgtern og klar i sin anmeldelse, men man skal også lægge til grund, at han normalt fiser rundt på en 1100ccm racerraket med 100+ heste - så han skal naturligvis synes den er bovlam.

Man skal gøre sig klart hvad det er man vil med en MC når man køber en 125-150 ccm mc. Der er IKKE tale om ræs, rappe overhalinger eller fræk kørsel - det er sådan en motor overhovedet ikke bygget til.

Nej, det maskinen kan, som den gør fortræffeligt og uden risiko for hverken liv, lemmer eller kørekort, er at bringe dig fra A til B på en sikker måde.

En YBR125 er ikke bygget til motorveje og hovedlandevejskørsel - Den er bygget til at du tager bivejene og kører 65-70-80 km/t i et glidende tempo,

Men den er hamrende billig, driftssikker, bygget med gode komponenter og med Yamahas kvalitet, billig i forsikring, billig i drift og meget enkel at vedligeholde.

Hvad mere forlanger du af en så lille MC? Hvis du vil køre stærkere, have mere kraftoverskud, kunne ræse fra lastbiler og lignende, så køb en brugt 400ccm eller 500ccm, så har du kræfterne til det.

Som han faktisk slutter af med:
For under 19.000 kr. risikerer du at blive en respektabel motorcyklist. Læretidens ydmygelser gør dig køreteknisk bedre og vil stille dig stærkt den dag du får råd til en maskine på 500-kubikker eller mere. Gør som os: Tag hatten af for Yamaha YBR 125!

Hvor meget mere positiv kan man blive????

Min næste maskine bliver en YBR125 - that's a fact! :thumbup:


jeg har har haft geely i 2 år og 5500km , den er nu solgt til fordel til ybr 125. jeg køber aldrig kineser igen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
ScooterBo Skrev:I forhold til de to Honda'er jeg har haft, er YBR'en helt sikkert den "fedeste" - citationstegn, fordi det jo, trods nummerpladen, i mine øjne ikke er en "rigtig" mc, men af de tre klart føles mest som mc. Kører dagligt 2x40 km, og hvis man undlader optimistiske modvinds- og/eller opadbakke-overhalinger (disse er pr. definition optimistiske på YBR :wink: ) har man et overraskende sjovt og stabilt køretøj.

Hey Bo - tak for dit indlæg - Der er et par ting som jeg gerne vil vide, hvis du kan fortælle om den - og har tid til det Smil

Hvordan er maskinen mht acceleration 0-80 km/t og hvad er "reel" topfart (ikke ned af bakke i medvind).

Hvordan er stabiliteten af motoren, går den som en "symaskine" eller kan den stå og fejlskyde lidt, som jeg har hørt Geely'en gøre?

Kan man "følge med" trafikken på ind-og-udfaldsveje og ved normal landevejskørsel?

Hvordan er maskinen at køre ved 65-70 km/t på en hygge-søndagstur på de små landeveje?

Hvad er forsikringspræmien og ejerafgiften (vægtafgiften) på sådan en fætter?
Svar
#11
Citat:Hvordan er maskinen mht acceleration 0-80 km/t og hvad er "reel" topfart (ikke ned af bakke i medvind).

Ud af rundkørsler/fra lyskrydset sinker den kun de værste Johnny-Brian'er (no offence intended :wink: ) og jeg holder, med mine 80 kg, en march-hastighed på landevejen på ca. 90 km/t. Tophastighed, alt andet lige, mellem 100 og 105. Alle værdier aflæst på speedo!

Citat:Hvordan er stabiliteten af motoren, går den som en "symaskine" eller kan den stå og fejlskyde lidt, som jeg har hørt Geely'en gøre?


Symaskine - helt klart! Ved de højeste hastigheder (á ned af bakke, medvind og velpoleret hjelm) kan man self. høre den ikke har godt af det, men selve motorgangen er der intet i vejen med.

Citat:Kan man "følge med" trafikken på ind-og-udfaldsveje og ved normal landevejskørsel?


Uden problemer. Dog vil jeg tage forbehold for kraftig modvind og på stejle bakker, men min holdning er, at selvom idioten bagved ryger helt op i røven af mig (lastbil eller ej) så trækker jeg ikke ind til siden, med mindre jeg er meget under 80 km/t. Hvis man først begynder at lade sig presse ender man s'gu med at blive trynet alvorligt og en dag er der nok en spade der snitter en - det vil jeg ikke, så jeg holder min plads

Citat:Hvordan er maskinen at køre ved 65-70 km/t på en hygge-søndagstur på de små landeveje?

Hvis man ikke har kørt mc før er den alletiders! Med en lille smule erfaring kan man godt mærke den er lidt blød i fjedre og stel, men ikke mere, end at den faktisk er ganske skæg på de mindste, snoede veje. 65-70 er som sagt intet problem, og holder man omdrejningerne mellem 6k og 8k, tager den faktisk ganske godt ved (og du giver i hvert fald øv'erterne baghjul 8) )

Citat:Hvad er forsikringspræmien og ejerafgiften (vægtafgiften) på sådan en fætter?

Vægtafg. er den samme som på alle andre mc (mener alle køretøjer under 750 kg koster det samme, men hæng mig ikke op på det). Forsikring: jeg giver 2000 kr. incl. kasko med ca 4000 i selvrisiko, så den er forbandet billig Smil

ScooterBo
Svar
#12
Hansen :-) Skrev:Her fås den samme maskine til 13.990,- :
http://www.bikedanmark.dk/126.htm

Dem der har prøvet at have kineser motorcykkel vil ikke anbefale sådanne køretøjer.
køb yamaha det har jeg også nu. ( der er en grund til de er billige. )
Svar


Forum spring: