Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løsning på upræcis benzinmåler
#1
På de fleste Listo'er, og nok også en del andre scooter mærker er det lige gået lidt for hurtigt med at montere benzinmåleren - den kan derfor være en del upræcis.
Det kan være en god idé, at udføre dette trick med en kun halvfuld tank. Derved ved du at benzinmåleren skal stå cirker midt på instrumentbrættet - det er dog ikke nødvendigt, så finder du jo bare først ud af det når du bruger lidt benzin Blink med øjet

Problemet er meget nemt at ordne, du skal bruge en topnøgle str. 10, stjerneskruetrækker og feks. 2 stk. svensknøgler.

Først skal du have sædet op:
[Image: album_pic.php?pic_id=13]

Herefter kan du se hvor benzinmåleren er:
[Image: album_pic.php?pic_id=173]

Vi skal lige have spændeskiven af, den kan godt sidde godt fast - og det skal den også. Men pas på, hvordan du end gør det! Der er skarpe kanter på spændeskiven, jeg endte selvfølgelig selv med at komme let til skade med et lille hul i fingeren.

Jeg brugte 2 svensknøgler til at dreje spændeskiven af med;
[Image: album_pic.php?pic_id=174]

Et billede med spændeskiven løsnet:
[Image: album_pic.php?pic_id=175]

Jeg kan ikke med garanti give en forklaring på, hvorfor den er upræcis fra fabrikken. Et forsigtigt gæt er kombinationen af tankens udformning og en lidt for hurtigt mekaniker.
Jeg tror det er afpasset med at flydeproppen skal være nede i den dybe ende af tanken - og skal altså derfor kunne ses igennem tankhullet:
[Image: album_pic.php?pic_id=176]

At flydeproppen nu er i denne position gør selvfølgelig også at, måleren i instrumentbrættet stiger og falder når du kører ned eller op af bakker, da forskellen jo er størst der - modsat hvis den målte midt i tanken som fra fabrikken.

Men dette virker i hvert fald for mig, dejligt endeligt at have en benzinmåler der er til at regne med Smil

Håber du kunne bruge guiden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Hey.
Når nålen er helt i bund så er der stadig 2,5 liter i tanken...
Nu har jeg prøvet at flytte flyde proppen på min giantco, men den sidder på en lang stang, så den kan ikke rigtig flyttes....Nogen der har et bud??
Svar
#3
Holmeren Skrev:Hey.
Når nålen er helt i bund så er der stadig 2,5 liter i tanken...
Nu har jeg prøvet at flytte flyde proppen på min giantco, men den sidder på en lang stang, så den kan ikke rigtig flyttes....Nogen der har et bud??

Præcis det samme med min Baotian :?
Svar
#4
Holmeren Skrev:Hey.
Når nålen er helt i bund så er der stadig 2,5 liter i tanken...
Nu har jeg prøvet at flytte flyde proppen på min giantco, men den sidder på en lang stang, så den kan ikke rigtig flyttes....Nogen der har et bud??
Jep - du skal ikke flytte proppen, men bukke stangen, således at den v ½ tank også viser det i displayet! :wink:
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#5
Jeg havde samme problem med min scooter tankmåleren viste forkert.
En hank fra en 10 l malerspand ret den ud lav enden til et v til at fange stangen ( helst midt på ) med flyderen på nede i tanken en bambus stang til at trykke flyderen nedaf.
Når man trykker flyderen nedaf vil tankmåleren vise mere på tankmåleren.
Åben tankdækslet og udfør oven nævnte.

mvh
gumuk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
Har samme problem.

Tanken kan rumme 7 liter, men efter 3-4 liter viser måleren TOTALT tom tank.

Tak for tippet, vil prøve at udbedre det.

Vender tilbage når jeg om ca. 1 uge laver en "STATUS - 6 måneder med en Kymco Super 9"

Grin

Neo
Svar
#7
City Scooter Skrev:Jep - du skal ikke flytte proppen, men bukke stangen, således at den v ½ tank også viser det i displayet! :wink:

Er lige i gang med projektet...

Forstår ikke helt hvad jeg skal med den stang...

Skal den bukkes lodret?

Eller? :roll:
Svar
#8
Er der ingen der ved det?

(SLK)
Svar
#9
Stangen skal bukkes i en blød bue. Det er lidt en prøv-dig-frem-metode.
Da jeg lavede guiden var jeg lige hurtig nok, stangen skal bukkes før det virker 100%.

Med andre ord, stangen er for lang, og istedetfor at korte stangen af (hvilket vil være meget bøvlet) bukker man blot stangen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
SLK Skrev:Stangen skal bukkes i en blød bue. Det er lidt en prøv-dig-frem-metode.
Da jeg lavede guiden var jeg lige hurtig nok, stangen skal bukkes før det virker 100%.

Med andre ord, stangen er for lang, og istedetfor at korte stangen af (hvilket vil være meget bøvlet) bukker man blot stangen.

Min rammer ikke bunden... DVS at jeg skal bukke min lodret (nedad) ?!
Svar
#11
Jeg skulle bukke min op-ad.
Svar
#12
Hvis jeg bukker den mere opad, rammer den på ingen måde benzinen...

P.s Er der nogen mulighed for at stangen knækker?
Svar


Forum spring: