Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med scooter!
#1
Hej Guys..

Jeg har et mærkeligt problem med min scooter som jeg gerne vil have lidt hjælp til...


Jeg har de seneste dage lagt mærke til at min scooter har spildt olie på gulvet, og jeg ville så lige tjekke det ved at måle hvor meget olie der var på den. Da jeg så trak pinden op, tørte den af, og målte olien fik jeg et chok! Der var minimalt med dråber på pinden, og jeg bestemte mig så for at undersøge nærmere.

Jeg fjernede sædekassen, og så at der lå lidt olie i bunden af scooteren. Bagefter opdagede jeg følgende ledning havde siddet klemt mellem sædekassen og en af skruerne og havde derfor været fuldstændig fladmast i ca. en uges tid.

[Image: 0f34954325f456319d64bbeee4cd1051.jpg]

[Image: ff615bb6352fed90761e018b33ee3a63.jpg]

Jeg fjernede derefter ventildækslet og så at der var lidt olie, men vidst ikke mere end der plejere.

Det mærkelige er dog, at jeg så bestemte mig for at tjekke olien igen. Og til min overraskelse var der perfekt med olie på!!!

[Image: 011700448b36ce28c55a988ee59b7241.jpg]


Men mit spørgsmål til jer er:

Hvilken funktion har den der ledning
Hvorfor har den spildt olie
Hvordan kan det være at oliestanden steg med næsten 100% på 10 min.


På forhånd tak!
Englund
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det ligner overløbsslangen, der ender i en blind stump under luftfilteret. (med forbindelse til luftfilteret så brændbare gasser får en tur til gennem systemet)

Slangen bør tømmes med mellemrum. Min indeholder for det meste en masse vand og noget olielignende snask. Så på genbrugspladsen med det, når du har nok Blink med øjet

Hvis slangen har siddet i klemme kan det godt have blokeret for luft til ventilhuset, så olie har haft svært ved at løbe tilbage i bundkaret ved stilstand. Dette er dog kun et gæt.

Min maskine tabte olie i sin tid. Sådan en deciliter på 3-400 km eller så.

Umiddelbart så det ud til at komme fra ret langt forude på motoren, for det landede typisk på støttefodens tværdrager, når maskinen stod opstillet.
Det var dog altid kun nogle få dråber efter opstilling og så ikke mere.

Fejlen viste sig at være en kvast O-ring mellem ventildækel og topstykke (?). Siden den blev skiftet har der ikke været noget drypperi. (Det er nu 10.000 km siden Smil )

Og jeg vil ikke kalde din oliestand "Perfekt". Den er tilfredsstillende sikker midt på pinden, men hvor er den i morgen ?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#3
Er det ikke inden for det grumsede område den skal være dækket?

Det kan godt være lidt svært at se på billedet, men det er den.
Englund
Svar
#4
Ligner slemt en ventildækselpakning, der ikke er tæt. Vær meget omhyggelig når dækslet monteres, o-ringspaningen har det med at skvatte ud af rillen i dækslet, og så ser det sådan ud.

Slangen er, som der er blevet nævnt, en slange hvor motoren kan ånde gennem, den indeholder olietåger og kondens fra motoren, som går ind i luftfilterkassen.
Svar
#5
Energy Skrev:Ligner slemt en ventildækselpakning, der ikke er tæt.

Det syndes jeg også det ligner, jeg køre nemmelig uden den slange, og min ser slet ikke så slem ud under sædet.

Men da min ventildækselpakning var røget, så det sådan ud som på billederne. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for jeres svar.

Jeg vil erhverve i sådan en her så: http://thansen.dk/product.asp?c=23787963...2116143207
Englund
Svar


Forum spring: