Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til Karburator varmeren på en Cpi oliver city ?
#1
Hej Folkens

Jeg har med stor interesse læst JSVCPI´s indlæg ang. karburatorvarme på en CPI OLIVER CITY.
Jeg har selv problemer med denne funktion på min CPI. Mit problem består i at den ikke virker, men jeg har kontroleret at der er gennemgang i den med et volt meter. Der er gennemgang, men ingen strøm fra kablerne.?

Jeg har derfor følgene spørgsmål til jer derude.

1. Skal den "virke" lige så snart der er tændning på, eller er det først når motoren drejer rundt, så den får størm fra svinghjulet.?

2. Hvor meget strøm får den.? er det 12 volt? fordi så kunne jeg evt. bare lave en kontakt direkte fra batteriet. Jeg kan jo så selv slukke for den når motoren er blevet varm. El systemet på den er 12 volt, men det kunne jo godt være der sad en modstand et sted, så den fik en anden spænding.

Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak for hjælpen. Smil
nu med CPI OLIVER CITY
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Nu kender jeg intet til den model, men jeg vil gætte på den kører over statoren på scooteren. ligesom autochokeren gør, dvs der er først strøm på den når motoren er startet.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Okay, Jeg må prøve at starte den helt i morgen. Jeg prøvede at køre rundt med starteren, uden tændrørshætte på bare for at se om den gav noget spænding. Men det så ikke sådan ud.

Jeg antager at siden dens funktion er at opvarme luften så den kan starte, så må den jo også skulle virke FØR motoren er igang..? Eller hur?
nu med CPI OLIVER CITY
Svar
#4
Karburatorvarmeren er ikke til for at den starter nemmere. Det er det chokeren er til for.

Karburatorvarmeren skal "blot" sørge for at der ikke dannes karburator is ved gasspjældet, så dette fryser fast.

Strømmen til karburatorvarmeren er paralelt med lysets strømkilde. Så motoren skal være startet før end der er strøm ved karburatorvarmeren.

Så virker dit lys, kan du prøve at bruge motorblokken istedet for den sorte ledning, når du måler om der kommer strøm ud til den. Kan godt være den der har en dårlig forbindelse. Kan også være strømledningen til enheden, som har en dårlig forbindelse.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#5
Lehmann Skrev:Karburatorvarmeren er ikke til for at den starter nemmere. Det er det chokeren er til for.

Karburatorvarmeren skal "blot" sørge for at der ikke dannes karburator is ved gasspjældet, så dette fryser fast.

Strømmen til karburatorvarmeren er paralelt med lysets strømkilde. Så motoren skal være startet før end der er strøm ved karburatorvarmeren.

Så virker dit lys, kan du prøve at bruge motorblokken istedet for den sorte ledning, når du måler om der kommer strøm ud til den. Kan godt være den der har en dårlig forbindelse. Kan også være strømledningen til enheden, som har en dårlig forbindelse.

Tak for det gode svar, jeg må lige prøve at se ad, hvad jeg kan gøre for at rette fejlen. Måske er det så automat chokeren der ikke virker optimalt? Jeg har også tænkt på karburator sprit, virker det eller hur?
Jeg har også funderet på om i evt. justere på luftskruen når det er koldt, i forhold til om sommeren?

Tak for de gode svar til alle. Smil
nu med CPI OLIVER CITY
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: