Søg Garagen Hej Gæst! Register

Defekt benzinmåler?
Hej alle.

Jeg har i dag været ude at køre på min nye Texas Chili 30 for første gang. Jeg bemærkede dog, at benzinmåleren var i bund, hvilket den blev ved med at være, også efter optankning.

Jeg ville bare høre, om dette er normal for nye scooter? Alt andet på kontrolpanelet fungerer
perfekt; speedometer, blinklygter osv.

Hvis dette skulle være en defekt, er det så noget, der let kan laves - eller skal forhandleren underrettes?

På forhånd tak for hjælpen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Ny? Så skal forhandleren rette fejlen, du skal ikke selv begynde at pille.

Svar
russer60 Skrev:Ny? Så skal forhandleren rette fejlen, du skal ikke selv begynde at pille.
Hvis maskinen er under 6 måneder gammel, så er det alene forhandlerens opgave. Derefter, op til 2 år, kan ham måske begynde at væve over, om det er din måde at køre på, der har rystet noget løs.

Hvis den har fungeret, så er der sandsynlivis tale om en dårlig elektrisk forbindelse på en af lederne i målersystemet. En skrue, der ikke har været strammet godt nok, eller at en ledningsende har været fortinnet og så skruet fast i en muffe. Tin er plastisk, så at skrue en fortinnet blød ledning fast vil i uhyggeligt mange tilfælde resultere i dårlige forbindelser!
Det burde absolut ikke kræve en rumskibs-teknikeruddannelse at udbedre.

Hvis maskinen skal til service snart, kan du have det med som et 'anklagepunkt´. Maskinen kan jo glimrende køre uden den måler, så det er ikke en livsvigtig rep.

Du skal dog sikre dig, at du ikke kommer til at betale for det! Desværre er nogle værksteder lidt luftige med hvad de skriver på af tid og stumper ved service Ond

Ser dog lige, at maskinen tilsyneladende er fabriksny (fejl opserveret under jomfrutur?!), og så er det bare om at gøre indsigelse med det samme!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar

Forum spring: