Søg Garagen Hej Gæst! Register

19mm karburator på GY6 ?
#1
Hej

I stedetfor at skifte cylender, og slås med ventiler osv, har jeg tænkt på om en 19mm karburator og CDI vil give noget, såsom flere omdrejninger/hk ?

Vil gerne slippe for en masse problemmer, selvom en 72cc cyl til kun 500,- + 72cc pakning + porto, virker meget fristende.

Fortvivletcooter:
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Suzuki Wagon 1,3 aut.gear årg. 2005
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvor køber du en 19 mm karbu'?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#3
Det ville kun være 2 mm mere end den originale, så jeg tvivler på det ville give noget.

Og den 17mm der sidder på skulle let kunne føde 50ccm. :wink:

Og cdi'en på 50ccm ville ikke give flere heste, og at skifte den, gør kun at den ville kunne komme op i flere omdrejninger ned af bakke.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#4
MartinAndersen14 Skrev:Hvor køber du en 19 mm karbu'?

Her:

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...3&mId=1956

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=11...2&mId=1952

Fortvivletcooter:
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Suzuki Wagon 1,3 aut.gear årg. 2005
Svar
#5
Big7000 Skrev:Og den 17mm der sidder på skulle let kunne føde 50ccm. :wink:

Ja men nu er det en 19mm jeg snakker om og ikke den der sidder på nu, CDI fordi den så kan komme op over de 7-8000 rpm.

50cc og en 19mm karbo og CDI, nogen som hvem hvilken dyse der skal i ?
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Suzuki Wagon 1,3 aut.gear årg. 2005
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Flemmingo Skrev:Ja men nu er det en 19mm jeg snakker om og ikke den der sidder på nu, CDI fordi den så kan komme op over de 7-8000 rpm.

50cc og en 19mm karbo og CDI, nogen som hvem hvilken dyse der skal i ?

Og jeg fortæller dig at det ikke ville give nogen forskel, at sætte en 19mm karburator på, da den der sidder på nu let kan give motoren nok benzin, så længe du ikke kommer op i flere ccm.

Cdi'en på 50ccm giver kun noget ned af bakke, da man sjældent kommer op på de 7500rpm, som en giantco cdi er begrænset ved, på lige vej.

Så jeg tror ikke du skal regne med at der sker den store forskel, hvis du bruger dine penge på de ting.

Ps. Den cdi du har fundet passer ikke på en sprint.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
Jeg ville nu også give Big ret i, at det ikke rigtig giver noget, og sætte en 19 mm på en 4 takter.
Det eneste den kan give, ved en 4 takter er gas respons, men det er ikke det store det giver, så ville nok hellere skaffe en ubegrænset / optimeret cdi. Det gav optræk, samt 10 på toppen, på min 4 takter. Det får du nok lidt mere ud af, i stedet for en karburator :wink:
Svar


Forum spring: