Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint problemer
#1
Hej gutter!

Jeg er igang med at lave min onkels Giantco Sprint.
Den kunne ikke starte da han kom med den, men jeg har fået liv i den ved at rense karburator og stille ventiler.
Problemet ligger i at den ikke kan stå i tomgang, og når man giver den gas, så dør den lidt, hakker og sprutter uden at gå voldsomt meget op i omdrejninger. Jeg har selvfølgelig lavet en tændrørsaflæsning, og tændrøret er kulsort og knastørt?!

Jeg har lavet flg ting på den:

1) Stillet ventiler.
2) Renset karburator (fuldstændig).
3) Kontrolleret membran i karburator.
4) Kontrolleret vakumslanger.
5) Renset tændrør og luftfilter.

Er der nogen som ved hvad der kan være galt, eller give råd til videre fejlfinding?

Mvh.
Michael
79ccm Naraku.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det kan godt være tændrøret, der næsten er gået. Den kan godt starte, men tændrøret arbejder på sidste kilometer. Prøv at kig på denne tændrørsguide http://scootzone.dk/index.php?module=guide&id=65

Har du stillet luft på kaburator ?

Prøv at tage luftfilteret af, og skyd noget diesel-start direkte ind i kaburatoren. Husk at det ikke må være hele tide, men i små mængder. Fik det af vide af min onkel, der er mekaniker, så har ikke prøvet det selv.
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#3
Ang Diesel-start.

Diesel-start er mig bekendt ethanol eller æter, og yderst brandfarligt!

Ude på mit job har vi SLET ikke diesel-start, det tager simpelthen for hårdt på motoren at vi ikke bruger det.

Så jeg ville være meget forsigtigt med den slags startmidler, heller fejlsøge og tørne det længere for at få gang i maskinen, end at bruge den slags.

Men lige præcis startproblemet kan jeg ikke helt hjælpe med, men jeg vil nok også mene at det er tændrøret den er gal med!
Svar
#4
Tændrøret er skiftet for ca 50 km siden, og er i fin stand.
Den kan jo sagtens starte, men det er når den er igang der er problemer med tomgang og gas.
79ccm Naraku.
Svar
#5
Hvilken dyse har du i ? Og har du std. luftfilter på eller powerfilter? Prøv evt. at indstille din luftskrue, den skal sættes ca. 2,5 omdrejning ud fra at være i bund. Evt prøv at kigge efter falsk luft, altså revner i studs osv.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Dysen der sad i var en str 90, og den jeg har prøvet at sætte i lige nu er en str 94. Den sidste har jeg dog ikke prøvet at starte den med endnu, da batteriet skulle lades op inden. Jeg prøvede kort med en str 85 (altså std), men den ville den slet ikke starte med. Luftskruen står på 2,5 omg. ude, og jeg kan ikke finde synlige brud eller revner på nogen slanger eller studs.
79ccm Naraku.
Svar
#7
Hmm det lyder mærkeligt. Er du sikker på at den får benzin ? Altså at det ikke er fordi den tømmer bundkaret ?
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#8
Fik den til at køre nogenlunde nu. Dog er tomgangen ikke optimal.
Jeg skiftede luftfilter og fjernede begrænsningen i indsugningen.
79ccm Naraku.
Svar


Forum spring: