Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til gasrespons på Giantco Sprint..
#1
Hej drenge !! Grin

Jeg ejer en Giantco Sprint som jeg egentlig gerne vil have så meget ud af som muligt, og derfor vil jeg gerne vide hvordan man kan optimerer gasresponsen samt maks omdrejningsantallet så meget som muligt.

Altså der er selvfølgelig det med karburatorindstilling, men hvornår er man egentlig sikker på at luftskruen står rigtigt og blandingsnålen og dysen er den rigtige? Og kan man ellers gøre noget på sådan en 4-takter for at optimerer dens kunnen?

Jeg håber her er nogle eksperter som kan hjælpe mig. Grin
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Du kan jo smide nogen lettere ruller i. Det gir et bedre optræk! Grin Men hvis du vil have mere topfart skal du smide nogen tungere ruller i Smil

Ellers er der ikke så meget andet at gøre end at fjerne alle begræsninger og hvis det stadigvæk ikke helt er nok, jamen så må du igang med nogen flere kubik! Smil
Svar
#3
ChemicalBoy Skrev:Men hvis du vil have mere topfart skal du smide nogen tungere ruller i Smil

Nej det gør det ikke for min gearing er begrænset. Jeg kører i KBH hver dag, så der er skive i min scooter. Blink med øjet
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#4
danielvp Skrev:Nej det gør det ikke for min gearing er begrænset. Jeg kører i KBH hver dag så der er skive i min scooter. Blink med øjet

Du kan stadig smide nogle lettere ruller i.
Men så er det måske begrænset hvor langt den kører på literen, idet at den hele tiden vil kører med mange omdrejninger.
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#5
Skide være med hvor langt den kører på literen. :P
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
danielvp Skrev:Skide være med hvor langt den kører på literen. :P

Så pil da skiven og montér en 90cc cylle'. Smil


EDIT: Måske du skulle have fat i en 2-takter?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#7
MartinAndersen14 Skrev:Så pil da skiven og montér en 90cc cylle'. Smil


EDIT: Måske du skulle have fat i en 2-takter?

Som skrevet før så kører jeg i KBH hver dag, såh nej.. Det er ikke en mulighed Blink med øjet
Tro mig, hvis det var så fløj Giantcoen !! :P
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#8
danielvp Skrev:Som skrevet før så kører jeg i KBH hver dag, såh nej.. Det er ikke en mulighed Blink med øjet
Tro mig, hvis det var så fløj Giantcoen !! :P

I KBH kan man ikke kører så hurtigt alligevel. Så med 90 cc kommer du bare hurtigere op på 30.

Så når du kommer forbi forstæderne, kan du give lidt gas. :P
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#9
Hvis du ikke vil fjerne "skiven", er der ikke meget, at gøre, andet end at finde den optimale rullevægt, og evt. udskifte variatoren med en Multivar (der følger en skive med, du kan sætte i). Lidt kraftigere trimfjedre i koblingen, så den først tager fat ved lidt højere omdrejninger, kan måske give lidt øget acceleration. En ubegrænset cdi er ikke aktuel, når du beholder skiven. Hvis karburator og ventiler er indstillet korrekt, vil du dog næppe kunne opnå en mærkbar forbedring af din acceleration fra 0-30, medmindre du kan holde ud, at køre med strammere trimfjedre.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har allerede monteret en Malossi Flyclutch wannabe-kobling, så det der med trimfjedren er vel ikke nødvendigt?
Ang. karburator indstilling, er der så nogle måder hvorpå man kan se om man har indstillet det rigtigt? Altså jeg ved at man kan aflæse tændrøret men kan man også det på 4-taktere? Og hvad med luftskruen, er der en måde at vide hvornår den står rigtigt ud over at "føle sig frem" for det kan jeg virkelig ikke finde ud af. :roll:
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#11
kragen Skrev:evt. udskifte variatoren med en Multivar
Hmmm. Kan du forklare hvad multivar'en gør, som den almindelige slyngkobling ikke gør? Jeg aner ikke hvad en multivar er, og hvis der nu 'gemmer sig noget' her, sååå.
Svar
#12
mafiltenborg Skrev:Hmmm. Kan du forklare hvad multivar'en gør, som den almindelige slyngkobling ikke gør? Jeg aner ikke hvad en multivar er, og hvis der nu 'gemmer sig noget' her, sååå.

En multivar er ikke en kobling, men derimod en bedre variator, som gør optrækket mere jævnt, og lidt bedre.

Her er en der passer på sprinten: http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=4296
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: