Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gøre hot 50 lovlig igen
#1
Hej
Jeg har købt en hot 50 som der i disse tider med politi-rullefelter kører lidt for godt.

Jeg har købt en skive til variatoren, som jeg har monteret. Hotten er kommet ned i fart, men den går med rigtig mange omdrejninger.
Jeg ved godt at det er dette som skiven gør, men det lyder og føles som når morfar med filthatten kommer ned gennem byen i kadetten med bundgas i første gear.

Kan det være rigtigt det skal være sådan, eller kan man ikke bare sætte skiven i?

Endvidere vil jeg gerne vide hvilken dyse der normalt anvendes som standard.

På forhånd tak

Flemming
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Flejor Skrev:Hej
Jeg har købt en hot 50 som der i disse tider med politi-rullefelter kører lidt for godt.

Jeg har købt en skive til variatoren, som jeg har monteret. Hotten er kommet ned i fart, men den går med rigtig mange omdrejninger.
Jeg ved godt at det er dette som skiven gør, men det lyder og føles som når morfar med filthatten kommer ned gennem byen i kadetten med bundgas i første gear.

Kan det være rigtigt det skal være sådan, eller kan man ikke bare sætte skiven i?

Endvidere vil jeg gerne vide hvilken dyse der normalt anvendes som standard.

På forhånd tak

Flemming

Hej!

72 er standard dysen på Hot50.

Er motoren ellers standard, eller er der monteret anden cylinder ?

Det er normalt en motor tager en masse omdrejninger når man sætter skiven i.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Jeg ved faktisk ikke hvad der ellers er pillet ved. Hvordan kan man se hvad der er standard ved cylinder/karburator?

Idag var det første længere tur efter skiven er monteret. Jeg ved ikke om den får benzin nok, men efter et stykke tid går den istå(den dør), men den kan startes igen med det samme. Jeg har også tænkt på kaburator is?

Flemming
Svar
#4
Hvor hurtigt/langsomt kører den så nu med skive i?

Ja motorens arbejdsmønster er lovlig lidt i stil med bedstefar med filthatten, og kun i første gear i Ladaen. Dog er den konstrueret lovlig med et udstødning, hvor der er et resonansrør svejset vinkelret på forrøret for at mindske motorens top omdrejninger. Ligeså er std. topstykket en hævet udgave for at sænke kompressionen, og dermed ydelsen i hele spektret. Så de faktorer skal også være iorden for at den kører helt lovlig og ikke overdrejer ved topfart.

Lovligt kan de typisk knibes op på 40 på speedometeret ned af bakke, hvilket svarer til omkring 35 km/t. irl.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#5
Inden jeg satte skiven i var den på spedo over 70km/t (Reelt 57-58 ), nu er den på spedo 45-50 (Måske reelt godt 40km/t.)

Denne fart er ok i forhold til policen, men det ville være rart at opnå den samme fart med lavere omdr. og højere "gear".

Jeg ved det ikke men der er formentlgt også pillet ved de andre ting du nævner.

Findes der nogle gode links til manualer/forklaringer/beskrivelser?

På forhånd tak.

Flemming
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: