Søg Garagen Hej Gæst! Register

Start problemer Pgo?
#1
hej

jeg har for ikke ret lang tid siden købt en PGO dr. Big. da jeg købte den kunne den ikke køre, og det kan den stadig ikke. jeg har haft den ude og køre, men da jeg så slukkede den og ville tænde den igen, ville den ikke starte. den er ikke engang tæt på atstarte..

hved ikke hvad der er galt. har prøvet flere ting, men det har ikke virket.

den får benzin og der er komprationer og der gnister...

hjælp mig med at finde ud af hvad der er galt..

på forhånd tak!!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
henrikoo1993 Skrev:hej

jeg har for ikke ret lang tid siden købt en PGO dr. Big. da jeg købte den kunne den ikke køre, og det kan den stadig ikke. jeg har haft den ude og køre, men da jeg så slukkede den og ville tænde den igen, ville den ikke starte. den er ikke engang tæt på atstarte..

hved ikke hvad der er galt. har prøvet flere ting, men det har ikke virket.

den får benzin og der er komprationer og der gnister...

hjælp mig med at finde ud af hvad der er galt..

på forhånd tak!!

Fejlen kan evt ligge nede i din membran hvis dine plader bare gaber en lille smule det er nok til den ikke vil starte og der med måske drukkener,jeg var ude for det samme på vores åbeningenstur til Guldborg :wink:
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
#3
Jeg har ikke ret meget forstand på det.. Hvor er det lige helt præsist den sidder..?

Og tak fordi du vil hjælpe mig.. Grin
Svar
#4
henrikoo1993 Skrev:jeg har ikke ret meget forstand på det.. hvor er det lige helt præsist den sidder..?

og tak fordi du vil hjælpe mig.. Grin

Du bedes venligst læse vores regler, tak. Især §2.
Og her hvorfor: Stort begyndelsesbogstav.
Svar
#5
Når den ikke kan starte så prøv med dieselstart eller en flad hånd for indsugningen ved luftfilter eller karburator.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det har jeg prøvet, men det hjalp ikke. Hved du hvor membranen sidder. Ham den anden skrev noget om at det kunne være membranen.

Tak for du hjælper mig. Grin
Svar
#7
henrikoo1993
Membranen sidder mellem motorblokken og studsen til karburatoren.
Studsen sidder fast med 4 bolte som løsnes/ fjernes, derefter kan du dreje studsen til side og under den sidder membranen.

Tag den ud og kik igennem den. Du må ikke kunne se lys rundt i kanten - Altså den skal slutte tæt.
Gør den ikke skal du have nye membranplader på ELLER du kan forsøge at bytte rundt på membranpladerne, det kan nogen gang lykkedes at de så slutter tæt

Svar
#8
russer60 Skrev:henrikoo1993
Membranen sidder mellem motorblokken og studsen til karburatoren.
Studsen sidder fast med 4 bolte som løsnes/ fjernes, derefter kan du dreje studsen til side og under den sidder membranen.

Tag den ud og kik igennem den. Du må ikke kunne se lys rundt i kanten - Altså den skal slutte tæt.
Gør den ikke skal du have nye membranplader på ELLER du kan forsøge at bytte rundt på membranpladerne, det kan nogen gang lykkedes at de så slutter tæt

Tak for det. Så det vil sige at hvis jeg går fra kaburatoren og så følger den hen til enden, skulle der gerne sidde 4 struer. Skal jeg så bare tage dem af, og så skulle membranen gerne sidde der?

Tak fordi du vil hjælpe mig "russer60"
Svar
#9
henrikoo1993 Skrev:Tak for det.. Så det vil sige at hvis jeg går fra kaburatoren og så følger den hen til enden, skulle der gerne sidde 4 struer. Skal jeg så bare tage dem af, og så skulle membranen gerne sidde der..?

Tak fordi du vil hjælpe mig "russer60"

Ingen grund til tak, hjælper gerne men ja der sidder 4 skruer, om det er alm bolte eller unbraco ved jeg ikke men skru dem ud som beskrevet og du kommer frem til membranen Grin

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
russer60 Skrev:Ingen grund til tak, hjælper gerne men ja der sidder 4 skruer, om det er alm bolte eller unbraco ved jeg ikke men skru dem ud som beskrevet og du kommer frem til membranen Grin

Okay. Grin prøver det lige. Tak for hjælpen indtil nu. :wink:
Svar
#11
russer60 Skrev:Ingen grund til tak, hjælper gerne men ja der sidder 4 skruer, om det er alm bolte eller unbraco ved jeg ikke men skru dem ud som beskrevet og du kommer frem til membranen Grin

Hej igen. Jeg har kigget på membranen og der var ingenting i vejen med den. Det hjalp ikke. Har du andre idéer til hvad der kan være galt.
Svar
#12
Hejsa..

Har du prøvet at give den et nyt tændrør??.
Jeg har læst at nogle har haft defekt tændrør. Det gnistede fint når det var ude, men ik når det kom ind.
Jeg kan desvære ik forklare dig hvad årsagen kan være, til at det kan "opføre" sig sådan..

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: