Søg Garagen Hej Gæst! Register

min scooter vil ikke starte- hjælp tak
#1
hej jeg har en tms 50 cc classic med en helt almindelig gy6 motor. Den er gået i stykker og det har den været i over 4 måneder, den er næsten ny og har kun kørt 1500 km .
Den var gået i stykker b.g.a tændrørets gevind som gik i stykker så tændrør ikke kan sidde på,
så jeg har nu skaffet mig et andet topstykke og helt nyt 70 cc cyllender samt nye pakninger nyt tændrør nyt stempel og start spray. Og nu har jeg haft det hele monteren på men uden held kan nogle hjælpe mig ? m.v.h adam. cry
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Adam510 Skrev:hej jeg har en tms 50 cc classic med en helt almindelig gy6 motor. Den er gået i stykker og det har den været i over 4 måneder, den er næsten ny og har kun kørt 1500 km .
Den var gået i stykker b.g.a tændrørets gevind som gik i stykker så tændrør ikke kan sidde på,
så jeg har nu skaffet mig et andet topstykke og helt nyt 70 cc cyllender samt nye pakninger nyt tændrør nyt stempel og start spray. Og nu har jeg haft det hele monteren på men uden held kan nogle hjælpe mig ? m.v.h adam. Græder

Du bedes venlgst læse reglerne een gang til, tak Især §2. Regler.
Og her hvorfor: Stort begyndelsesbogstav.
Svar
#3
Adam510 Skrev:hej jeg har en tms 50 cc classic med en helt almindelig gy6 motor. Den er gået i stykker og det har den været i over 4 måneder, den er næsten ny og har kun kørt 1500 km .
Den var gået i stykker b.g.a tændrørets gevind som gik i stykker så tændrør ikke kan sidde på,
så jeg har nu skaffet mig et andet topstykke og helt nyt 70 cc cyllender samt nye pakninger nyt tændrør nyt stempel og start spray. Og nu har jeg haft det hele monteren på men uden held kan nogle hjælpe mig ? m.v.h adam. Græder

Til at starte med så prøv at tjekke gnisten, hvis den er der så tjek benzintilførslen evt. prøv at sprøjte en smule benzin ind i toppen af topstykket hvor tændrøret sidder og så sæt tændrøret i og prøv at starte den på den måde..
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#4
Tjek også om din knast står korrekt så ventilerne åber og lukker på de rigtige tidspunkter!
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#5
Og om stemplet sidder rigtigt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvordan skal stemplet sidde er det ikke sådan så der så in og ikke ni. ?
Har prøvet at vende den to gange uden held
Svar
#7
Ja den gnister fint. Har dog også prøvet med nyt tændrør og startspray men det hjalp heller ikke.
Svar
#8
Adam510 Skrev:Hvordan skal stemplet sidde er det ikke sådan så der så in og ikke ni. ?
Har prøvet at vende den to gange uden held

In skal sidde så det peger op af, mod indsugningventilen.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
Er der et indlæg her inde hvor men kan se hvordan men sætter knastakslen korrekt. Har dog sat den korrekt mange gange men man har aldrig set hvordan men skal gøre det, jeg sætter den bare så den ender på t i mens den store hul i midten på knastakslen sidder i top.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Adam510 Skrev:Er der et indlæg her inde hvor men kan se hvordan men sætter knastakslen korrekt. Har dog sat den korrekt mange gange men man har aldrig set hvordan men skal gøre det, jeg sætter den bare så den ender på t i mens den store hul i midten på knastakslen sidder i top.

Som du selv skriver så skal ''T'' mærket på svinghjulet stå ud for tappen i motorblokken, når svinghjulet's store hul er i top, og de små vandret med topstykkets kant.

Gør den det på dit, står din knast rigtigt. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
Ja det var lige præcist det jeg mente. Men jeg har brugt karburator sprit og har suget i varcomslangen og ja der kommer benzin ud, og det kan ikke være fordi den er kold for den står i en varm garage, så jeg ved søreme ikke hvad det skulle være.
Svar
#12
Adam510 Skrev:Ja det var lige præcist det jeg mente. Men jeg har brugt karburator sprit og har suget i varcomslangen og ja der kommer benzin ud, og det kan ikke være fordi den er kold for den står i en varm garage, så jeg ved søreme ikke hvad det skulle være.

Havde du karburatoren, afskilt da du skiftet topstykket?

Prøvede du at tjekke gnisten som danielvp, sagde?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: