Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot eller Pgo
#1
Jeg har været inde på en Pgo side og set på Pgo G-Max. Den ser ret fed ud. Hvor bliver Pgo produceret?
Jeg svinger lidt imellem Peugeot og Pgo. Hvad siger i. Jeg hører en del om de elektriske systemer på Peugeot som der er problemer med. Desuden er Peugeot også dyrere en Pgo, men er det også ensbetydende, med at de er bedre.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
PGO er fra Taiwan, men lad ikke det snyde dig, det er faktisk god kvalitet deres scootere laves i.
Hvad er dine kørselsbehov, hvor høj er du og hvad er dit budget?
Svar
#3
Jeg kører på arbejde hver dag ialt 25km. Budgetet ligger på 15-20000kr. Jeg vil gerne betale lidt ekstra og få en god kvalitet. Jeg havde før en cpi oliver city og det var bare lavet for billig. Så jeg vil gerne have det bedste, men man skal også se på hvad det er lettes at sælge igen når man skifter ud. Jeg er ret vild med Elystaren fra peugeot, men har hørt så meget dårlig omkring elektronikken.
Svar
#4
Nu ved jeg ikke om den Peugeot du har kigget på er en Speedfight 2? Men jeg har overhovedet ikke haft nogen problemer med den, sågar elektriske problemer. Den starter (næsten) altid i første huk, også selvom jeg ikke har brugt den i et par dage. Dog skal der et par sjatter karburatorvæske i tanken, her om vinteren. Men det gælder nok for alle knallerter. :wink:
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
#5
Nej det er ikke speedfighter 2 men den helt store med vindskærm. Speedfighteren ser også rigtig godt ud den er bestemt også fristende. Det ville være lettere hvis der kun var 2 modeller at vælge imellem, men bestemt også kedligere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nårh okay, Elystar ikke? Men referere du til Kragen's indlæg, i din anden tråd her?

Fordi man kan få Elystar i 2 versioner, en med Karburator og en med direkte indsprøjtning.
Nu ved jeg ikke om Kragen har haft den version med direkte indsprøjtning, men jeg kunne godt forstille mig at det har været de elektriske problemer han fortæller om. Da jeg ved at der også mange som har haft problemer med Aprilia's Ditech, der også er med direkte indsprøjtning. Og især her i vinterperioden, hvor der dannes kondens i slangerne.
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
#7
jtr48
Hvis det er Elystar du kigger på, så bør det være modellen uden indsprøjtning. ECUen(indsprøjtningen) har ikke det bedste ry og det er kun Pegøje forhandleren der kan reparere på den.

Du kan dog sætte en anden motor på fra en Speedfight men der skal hele ledningsnette så også flyttes over.

Når det er sagt så er Elystaren den ultimative flyder og en jeg også har et kærligt øje til. Flotteste variatormodel af alle efter min mening.

Hvis du vælger den er jeg slet slet ikke misundelig Blink med øjet
En sidste ting, jeg kan, hvis du køber en, nok godt finde en manual til den hvis det har interesse.

Svar
#8
Jeg kan så oplyse at jeg kun få gange har haft problemer med min Aprilia Ditech, det var her i starten af ugen, da det var frostvejr. Men den kunne da godt starte omend med lidt problemer. Så snart temp. er over +5 gr. er det ikke så vanskeligt at starte den. Og ellers må jeg sige at den køre som en drøm indtil nu. Mit benzinforbrug ligger på ca. 38 km/l på lange ture og det er med en fart på 75 km/t ud ad lige vej.
M.v.h.
Kalleuni.

Aprilia, så køre det for dig.
Aprilia sr 50 r Factory, Honda SFX, Puch Monza 3g, Puch Maxi P, Honda Amigo, NSU 2 g. (håndgear).
Svar
#9
Kalleuni Skrev:Jeg kan så oplyse at jeg kun få gange har haft problemer med min Aprilia Ditech, det var her i starten af ugen, da det var frostvejr. Men den kunne da godt starte omend med lidt problemer. Så snart temp. er over +5 gr. er det ikke så vanskeligt at starte den. Og ellers må jeg sige at den køre som en drøm indtil nu. Mit benzinforbrug ligger på ca. 38 km/l på lange ture og det er med en fart på 75 km/t ud ad lige vej.

Nu var det meste de ældre modeller jeg tænkte på (ved ikke lige hvorfor jeg ikke skrev det). Grin
Peugeot Speedfight 2 AC 08

--------------------------------

When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep - not screaming, like the passengers in his car.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Tak for alle de gode svar. Allertides med det her forum så man kan blive vejledt.
Svar
#11
PGO G-Max er en flot scooter og PGO's kvalitet er fin til prisen. Men det er to forskellige klasser af scootere, hvilket du kan overbevise dig om ved at se dem "live" hos en forhandler. Prøv at sidde på dem begge og betjen håndtag og knapper. Alle scootere ligner en million på reklamefotos.

Da jeg i sin tid kiggede på Ely'en i udstillingen hos Scooter City i København stod der en PGO T-Rex ved siden af og med al respekt til PGO'en så er der ingen tvivl om at vi taler om mellem-klassen kontra luxus-klassen. Som nævnt i den anden tråd er Peugeot'en kraftigt nedsat, men oprindeligt drejede det sig altså om en scooter i prisgruppen over 20.000,-. Det kan man altså både se og mærke. Alt føles mere gennemført og plastafdækningerne giver associationer i retning af en Peugeot bil.
Svar


Forum spring: