Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint. Problemer med at tage omdrejninger.
#1
Jeg er den glade ejer af en Giantco Sprint som jeg har fået 'opgraderet med et sæt fra Protuna
i Tyskland. Maskinen går fremragende men jeg har det problem at den har svært ved at tage omdrejninger fra bunden, når den bliver varm. Den skal ligesom 'hjælpes' lidt men så kommer den
osse i gang. Jeg har monteret en dyse nr. 96.

Er der nogle der har prøvet samme problem???

Hilsen Ole.
8260 Viby J.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Citat:Maskinen går fremragende men jeg har det problem at den har svært ved at tage omdrejninger fra bunden, når den bliver varm. Den skal ligesom 'hjælpes' lidt men så kommer den
osse i gang

Kunne du evt uddybe det lidt. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Ja, jeg kan da prøve. Det er som om den ikke kan 'få luft' nok, eller ikke får nok brændstof.
Hvis jeg holder den oppe i omdrejninger er der ingen problemer. Det opstår f.eks. når man
holder ved et lyskryds og skal i gang igen, den har lidt svært ved at gå i tomgang og taber
pusten når man drejer på håndtaget. Efter lidt 'drejen' på håndtaget kommer den igang igen.
Når du først kører derud af, er der ingen problemer. Jeg håber at det er lidt mere uddybende???

Hilsen
Ole.
Svar
#4
Ja, jeg kan da prøve. Det er som om den ikke kan 'få luft' nok, eller ikke får nok brændstof.
Hvis jeg holder den oppe i omdrejninger er der ingen problemer. Det opstår f.eks. når man
holder ved et lyskryds og skal i gang igen, den har lidt svært ved at gå i tomgang og taber
pusten når man drejer på håndtaget. Efter lidt 'drejen' på håndtaget kommer den igang igen.
Når du først kører derud af, er der ingen problemer. Jeg håber at det er lidt mere uddybende???

Hilsen
Ole.
Svar
#5
Hmm, det lyder lidt som noget jeg har prøvet før.
Er problemet kommet eller har det være det siden du fik den nye cylinder på?
Hvornår har du sidst fået stillede ventiler, og hvor meget blev de stilede til?
Hvilken farve er dit tændrør?
Har du fået stillede din karburator ordenligt ind efter du fik 70ccm kid'et på? (Luftskrue, nålens position?)
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det kunne godt lyde lidt somom ventilerne skulle justeres Smil
Men har du fjernet begrænsningen i luftfilter kassen?
Svar
#7
Problemet er opstået efter jeg fik den nye cylinder på. Da jeg (heller) IKKE er det store
tekniske geni fik jeg en god ven til at montere det nye sæt. Jeg mener bestem at ventil-
spillerummet blev sat til 0,7. Ventilerne er ikke blevet stillet siden. Tændrøret er lidt gråligt!?!?

Jeg har ikke fået ændret noget ved karburatoren udover at der blev sat en ny dyse i. Jeg må
indrømme at jeg ikke ved i hvilket hak nålen står. Jeg kan næsten høre, at jeg er nødt til at
kigge på karburatoren.

Hilsen
Ole.
Svar
#8
Luftfilterbegrænsningen skulle være fjernet. Vi prøvede på et tidspunkt at starte uden luftfilter.
Det ligesom hjalp lidt. Men hold da op hvor en larm!!!! Så kan man ikke snige sig rundt ubemærket!!
Svar
#9
Nu ved jeg ikke, hvordan din er indrettet, men da min gjorde noget lignende, var det luftslangen fra luftfilteret, det var blevet vredet, og sad i klemme under hjelmboksen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
ole_g Skrev:Problemet er opstået efter jeg fik den nye cylinder på. Da jeg (heller) IKKE er det store
tekniske geni fik jeg en god ven til at montere det nye sæt. Jeg mener bestem at ventil-
spillerummet blev sat til 0,7. Ventilerne er ikke blevet stillet siden.
Hvor lang tid/ hvor mange km har du kørt siden da?
Da topstykket og ventilerne er nye går der ikke ret lang tid mellem, de skal indstilles til at starte med
ole_g Skrev:Tændrøret er lidt gråligt!?!?
Hmm, tyder på at den får for lidt benzin i luft, men en 96 dyse er allerede rimelig stor, til 70ccm.

ole_g Skrev:Jeg har ikke fået ændret noget ved karburatoren udover at der blev sat en ny dyse i. Jeg må indrømme at jeg ikke ved i hvilket hak nålen står. Jeg kan næsten høre, at jeg er nødt til at kigge på karburatoren.

Det er nok lettest at starte med ventilerne, hvis problemet ligger der, kan man tit komme ud for at skulle til at indstille karburatoren igen efter man har fået dem stilede.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
Jeg vil fluks undersøge om slangen er vredet eller klemt. Jeg skal bare have rigget noget lys til, det er noget dunkelt her i 8260!!

Tak for tipsene.

Hilsen
Ole.
Svar
#12
Jeg må prøve at få undersøgt spillerummet på ventilerne i aften.

Med hensyn til dysen, jeg/vi fulgte den fremragende!!! beskrivelse af montering af et tunsæt på
Giantco'en. En beskrivelse jeg fandt her på forum'et. Jeg mener at kunne huske at vedkommende
brugte en dyse 95. Der var ikke en 95 med i sættet, men en 96. Derfor satte vi den i.

Endnu en gang tak for tipsene!! Det er herligt at kunne få hjælp når man har problemer med
at 'komme videre'!

Hilsen
Ole.
Svar


Forum spring: