Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sandt eller falsk?
#1
Hey, har haft problemer med min scooter, den falder helt i omdrejninger når den når en 30 stykker, og så dør den, næsten hver gang, jeg er blevet fortalt her inde at jeg skulle stille ventilerne, men har ikke kunne finde et søgeblad før nu.

Fandt lige et her for 2 sek siden gennem dette forum, forinden havde jeg været til mekaniker, den første ville ikke røre en 4-takter og det ville den anden heller ikke.
Det skal lige siges at det er en giantco sprint fra thansen, men skal ikke have den derud, da den har været der 3 gange og hver gang de havde fået fikset det der var i vejen, ødelagde de noget andet i den, derfor de 3 gange.

Den ene mekaniker i Randers, fortæller jeg at den falder i omdrejninger når den når 30, inden jeg når og få sagt at den dør så helt ud fordi den ikke tager flere omdrejninger, siger Klaphatten så "men det er jo en 30'er ikke?"
Hvor jeg siger ja det er det, han svare så med "jamen så skal den jo heller ikke kunne køre hurtiger" jeg svare ham så at jeg har pillet skiven, og inden jeg gjorde det kørte den altså 35, han svare så "Jamen det er jo din ejen skyld, din motor kan jo ikke holde til det, så du har jo selv ødelagt den, og siger derefter jeg kunne jo bare lade være med at købe det lort thansen sælger" Jeg kigger så hurtig rundt i butikken og ser en vold tunet yamaha, og svare ham derefter, jamen den der over er jo heller ikke standart, hvortil han svare "nej men det er jo også en 2-takter og en 45'er", bliver godt sur på ham og siger at motoren jo er bygget til de hastigheder og det er bare loven der har sat den begræsning, idioten tramper så i gulvet og siger igen det er min ejen skyld da det er en 4-takter og de ikke kan holde til en skid.

Kan det virkelig være rigtig at motoren er gået i stykker af at jeg har pillet skiven, jeg gjorde det efter 500km og den har kørt 3500km nu.

Jeg vil gerne vide om det er ham eller mig der har ret, for er aldrig blevet advaret her inde om at hvis jeg pillede skiven ville den hurtigt gå i stykker, cdi'en er 100% standart med dens begrænsninger!.

På forhånd tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg ville klart give dig ret.

1: At pille skiven ødelægger ikke din motor. Faktisk gavner det din motor på længere sigt.

2: Hastigheden er højre der hvor scooterne kommer fra, og kan derfor godt tåle at blive afdroslet.

3: En 4-taktsmotor holder ligeså godt som en 2-taktsmotor. 4-takteren kræver bare mere vedligeholdelse, hvilket flere ejere ikke er for gode til at overholde.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Mange tak, for blev godt pist da han sgade at 4-taktere var noget være bras. Men nu har jeg fået bestilt det søgeblad, og så skal jeg bare have stillet ventilerne, så håber jeg det hjælper, og den har lige fået ny kickstarter,batteri,tændrør og olie Smil
Svar
#4
Tænk at en MEKANIKER ikke engang ved hvad han taler om.
Det er ikke det Thansen sælger der er noget lort, det er dem der sætter det sammen omme på værkstedet der er nogle klaphatte. Måske ham der var gammel Thansen-mekaniker?
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#5
Han kender vist IKKE til Honda (kopi) motoren. Eller bare generalt 4-takter.

Jeg vil sige at han tager meget fejl.

Begrænsningerne vil jeg mene faktisk skader motoren.

1. ALT for mange omdrejniger i forhold til farten, dvs ikke nok frisk luft til køling.

2. Måden de kan være begrænset på kan være gennem indsugning eller udstødning, altså motoren ikke kan fungere efter fabrikkens hensigt.


Så Spacepirat, jeg er sku på din side, og jeg mener du burde finde dig en anden mekaniks! Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Polywog Skrev:1. ALT for mange omdrejniger i forhold til farten, dvs ikke nok frisk luft til køling.

Nu kører scootere jo med tvungen køling, altså når motoren kører = krumtappen drejer = blæsehjulet i blæsehuset drejer = køling til cylinder og topstykke. Det er kun de gamle knallerter der skal bevæge sig for at få køling.

Citat rettet. Blink med øjet
Big
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#7
danielvp Skrev:Nu kører scootere jo med tvungen køling, altså når motoren kører = krumtappen drejer = blæsehjulet i blæsehuset drejer = køling til cylinder og topstykke. Det er kun de gamle knallerter der skal bevæge sig for at få køling.

Citat rettet. Blink med øjet
Big

Jo jo, men feks. min egen Kinroad chopper, der er ikke tvungen køling.

Men ja, den er nok ikke den rette at bruge som eksempel! Smil
Svar
#8
Hej
Min datters scooter, havde samme problem hun fik den lavet hos thansen.
Der sagde de det var udstødnings dysen der var for stram.
Han løsnede den lidt og siden har den kørt ok.
Det er også en giganto sprint, så mon ikke det er samme problem du har.

Goodboy
Svar
#9
goodboy Skrev:Hej
Min datters scooter, havde samme problem hun fik den lavet hos thansen.
Der sagde de det var udstødnings dysen der var for stram.
Han løsnede den lidt og siden har den kørt ok.
Det er også en giganto sprint, så mon ikke det er samme problem du har.

Goodboy

Udstødnings dyse? Mener du ikke udstødnings ventil?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Polywog Skrev:Udstødnings dyse? Mener du ikke udstødnings ventil?
Mekanikeren sagde udstødnings dysse !!!!
Men ved ikke om det findes
Goodboy
Svar
#11
T-Hansens scootere ér noget skrammel. Det er ikke usædvanligt at en forhandler af kvalitetsscootere har den holdning. Jeg hader også de billige scootere, men forklarer det nok på en mere sober måde, de gange jeg har måtte forklare, at vi ikke rørte den slags.

Vi har alle vores holdninger til tingene, og det kan vi ikke lave om på sådan lige.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#12
Lehmann Skrev:T-Hansens scootere ér noget skrammel. Det er ikke usædvanligt at en forhandler af kvalitetsscootere har den holdning. Jeg hader også de billige scootere, men forklarer det nok på en mere sober måde, de gange jeg har måtte forklare, at vi ikke rørte den slags.

Vi har alle vores holdninger til tingene, og det kan vi ikke lave om på sådan lige.

Hejsa Lehmann

Det er jeg ikke helt enige med dig i at Thansen scooter er noget skrammel, det er jo Thansens mekaniker som ikke kan deres kram og med hensyn til de billige kina scooter kan godt være lige så god som de anerkendte mærker det kommer jo an på hvordan du vedligeholder dem.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar


Forum spring: