Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fartbegrænser, hvordan virker den ??
#1
Dumt spørgsmål sikkert.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Som jeg har forstået det, er der to måder hvorpå de gængse fartbegrænser/politiværn kan fungere på.

Den ene måde fungerer ved at den sørger for at tændingstrømmen bliver for svag til at skabe en gnist, ved højere omdrejninger end cutoff punktet. Tændingsstømmen ledes istedet direkte til stel.

Den anden måde begrænserne kan fungere på, er ved at slå tændingsimpulserne fra CDI'en fra (lede dem til stel), når omdrejningerne når et vist punkt - altså lige som en begrænset CDI, men blot med indstillingsmulighed for cutoff.

Lehmann og Energy kan nok uddybe det.

Dutch
Svar
#3
Nu har jeg selvfølgelig kun erfaring ud fra min gamle T-Rex, og den gik ved fuld skrue ca 9000 o/m på lige vej.
Vil det ikke være et tydeligt tegn på "fusk" hvis det viser sig at en knallert på rullefelt kun kan komme op på ca 40 km/t men den når det ved eksempelvis 5-6000 o/m ??
Svar
#4
Struerboen Skrev:Nu har jeg selvfølgelig kun erfaring ud fra min gamle T-Rex, og den gik ved fuld skrue ca 9000 o/m på lige vej.
Vil det ikke være et tydeligt tegn på "fusk" hvis det viser sig at en knallert på rullefelt kun kan komme op på ca 40 km/t men den når det ved eksempelvis 5-6000 o/m ??

Jo. Men det jo ikke er alle scootere der har omdrejningstæller som standard. Det har T-rex'en, så her ville Jens Betjent direkte kunne se det. På en Neo's f.eks, så skulle han kunne bedømme omdrejningerne da der ikke er et tachometer som standard.

Dutch
Svar
#5
Struerboen Skrev:Nu har jeg selvfølgelig kun erfaring ud fra min gamle T-Rex, og den gik ved fuld skrue ca 9000 o/m på lige vej.
Vil det ikke være et tydeligt tegn på "fusk" hvis det viser sig at en knallert på rullefelt kun kan komme op på ca 40 km/t men den når det ved eksempelvis 5-6000 o/m ??
Nu er det jo ikke alle, der har omdrejningstæller på knallerten :wink: Men det er da rigtigt, at med skiven fjernet, vil knallerten nå 30 km/t ved et betænkeligt lavt omdrejningstal, og man vil kunne høre en tydelig hakken, sprutten og knalden fra motoren meget tidligt, når strømmen "cuttes", især på en to-takter. Pinascoen, skulle efter sigende, gøre det lidt blidere. Jeg ved ikke, hvordan de har løst problemet med knalderiet og hakkeriet på de modeller, der alene er droslet med koblingsføler og afbryder. Hvis det på disse modeller går gnidningsløst, var det måske en ide for vore elektronørder, at undersøge, om afbrydelsen sker i selve cdi'en, eller om der sidder en ekstern afbryder. Hvis der sidder en ekstern afbryder, ville det jo være muligt, at montere systemet på andre firtaktere, blot ved at købe droslingen som "reservedel", og så sætte en lille metalplade på koblingsklokken Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DutchDK Skrev:Jo. Men det jo ikke er alle scootere der har omdrejningstæller som standard. Det har T-rex'en, så her ville Jens Betjent direkte kunne se det. På en Neo's f.eks, så skulle han kunne bedømme omdrejningerne da der ikke er et tachometer som standard.

Dutch

Men så ville Jens betjent vel kunne høre at der er "noget galt" ??
Umiddelbart ville man jo nok kunne høre forskel på om en motor går med 9000 o/m eller 6000 o/m.
Og er Jens betjent i tvivl om noget, så kan han vel hive knallerten ind til ordentlig kontrol ??
Svar
#7
Nogle der ved hvilken impuls ledning KGI´s fartbegrænser skal sidde på en Speedfight 2 R-Cup ?
Svar


Forum spring: