Søg Garagen Hej Gæst! Register

Super 8 - ny styrthjelm
#1
Hej

Nu har jeg i et stykke tid tøffet rundt på min Super 8. Vinteren nærmer sig og så tænker jeg på at købe en fullface hjelm i stedet for den pilot jeg har. Har læst om dugfri visir - det er vel en god ide? Regner med at det bare skal være en sort hjelm, for jeg er ikke så meget til de vilde farver.

Jeg har ikke lyst til at købe en discount hjelm, men heller ikke at tømme pengepungen. Er der nogen som har et gode forslag?

//Steen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
p205 Skrev:Hej

Nu har jeg i et stykke tid tøffet rundt på min Super 8. Vinteren nærmer sig og så tænker jeg på at købe en fullface hjelm i stedet for den pilot jeg har. Har læst om dugfri visir - det er vel en god ide? Regner med at det bare skal være en sort hjelm, for jeg er ikke så meget til de vilde farver.

Jeg har ikke lyst til at købe en discount hjelm, men heller ikke at tømme pengepungen. Er der nogen som har et gode forslag?

//Steen
Et dugfrit visir, er noget, du ikke vil undvære, når du først har prøvet det. De findes i to udgaver, enten Pinlock, der fremstilles specifikt til udvalgte hjelme, eller Fog City, som du selv kan montere på et visir. Listen over hjelme, hvor du kan få et Pinlock visir finder du her:
http://www.pinlock.com/index2.htm

Vedr. hjelme, så må du nok regne med et par tusinde, for en ordentlig hjelm. Bruger du briller, eller blot vil have mulighed for frisk luft om sommeren, så hedder det klaphjelme. Du bør også se på, om der f.eks. er indbygget solskærm, hvilket er en uvurderlig behagelighed. Desuden er der vægt, ventilation samt lyddæmpning, man skal sammenligne. De mest lydløse hjelme er pt. Schuberths Concept, C2 samt C3 hjelme,. Tag et tjek på hjelme hos Louis.de, der er udsalg med op til 50% rabat (Bekleidung & Helme) :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Prøv at se her Jps har fundet et link til en test af hjelme. Jeg har også kun godt at sige om dugfri visir, det virker sgu, i modsætning til alt det smørelse man kan få.
http://www.billig-scooter.dk/about7036.h...ght=hjelme
Svar
#4
Kender nogen T-Hansens KBC XP-3 styrthjelm?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2195...1520376028

De er på tilbud, til 699 kroner. Det står, de er af kompost fiber, og har dugfrit og ridsfast visir som standard, og er lydsvage. XP-3 hjelmen, er low-budget hjelmen, som ikke er SNELL godkendt, men dog fiber, og sikkert nok, til de fleste lovlige knallert 30 kørere.

Jeg har selv en NEX RACING UNI styrthjelm:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2195...1454110613

Den koster 399 kroner, og har også dugfrit visir som standard.



Den blå avis, havde en positiv omtale af T-Hansens KBC styrthjelme (VR-2R):
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/d...elId=49421
Svar
#5
Hej

Tak for forslagene.

Nu har jeg noget at undersøge :-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Super 8 Skrev:...De er på tilbud, til 699 kroner. Det står, de er af kompost fiber, og har dugfrit og ridsfast visir som standard, og er lydsvage. XP-3 hjelmen, er low-budget hjelmen, som ikke er SNELL godkendt, men dog fiber, og sikkert nok, til de fleste lovlige knallert 30 kørere...
Sikker nok til de fleste 30 kørere Fortvivlethock: Selvom SNELL er en meget seriøs testgodkendelse, som er obligatorisk i USA, gælder den ikke som godkendelse i Danmark (EU). Så at hjelmen mangler en SNELL-godkendelse, er underordnet her. I EU skal hjelmene være ECE 22-05 godkendte, og der skal på ydersiden af hjelmen være et tydeligt ECE-mærke, før de er lovlige at køre med (og at sælge). Dette, uanset om det er til knallert eller mc. Det kan godt være, at du ikke kører mere end 30, men hvis din modpart i en ulykke kører hurtigere, eller du banker hovedet i en kantsten, så nytter en lortehjelm ikke meget. På min hjelm, sidder mærket godt nok ikke synligt på ydersiden, som det skal, men på indersiden. Jeg tror dog næppe, at en mc-betjent vil brokke sig særligt meget over den ulovlige placering, da de fleste mc-betjente kører med samme hjelm :oops:

At der reklameres med dugfrit visir, skal tages meget humoristisk. Første gang du bruger andet end en tør klud på indersiden af visiret, er effekten væk, og selvom du kun bruger en tør klud, så varer effekten heller ikke længe. Skal du have noget, der virker, så skal der monteres FogCity eller Pinlock på visiret.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
En kort search bragte dette på banen omkring FogCity:
http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat...gID=244153

Kunne være bedre i mørke, lader det til Ked af det

Og PinLock findes åbenbart ikke til min hjelm Ked af det
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#8
På min holdt det 2½ år, dvs, der skiftede jeg det grundet ridser på ydersiden, rengøring har ikke været noget problem, men jeg var selvfølgelig forsigtig, brugte en blød opvaskebørste og vand.
Svar
#9
walker1 Skrev:En kort search bragte dette på banen omkring FogCity:
http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat...gID=244153

Kunne være bedre i mørke, lader det til Ked af det

Og PinLock findes åbenbart ikke til min hjelm Ked af det
Der er heldigvis kommet Pinlock-visir til min Schuberth C2 Grin og Schubert leverer nu deres nye C3 med Pinlock, som standard. Jeg har ingen problemer med visiret om natten, men det kan måske skyldes, at visiret til Schuberth er slebet optisk korrekt på hele visirets flade, og at Pinlocken er monteret, når man køber visiret. Jeg har ingen erfaring med FogCity, men Dutch har det på sit visir, og er åbenbart godt tilfreds med det.

Da jeg altid er meget skeptisk over for "reklamer", var det første jeg gjorde, da jeg fik visiret, at tage hjelmen på i brusekabinen på arbejdet, og sætte gang i det varme vand. Da kabinen var fyldt med damp, måtte jeg desværre konstatere, at jeg ikke kunne se en pind igennem visiret, da jeg gik ud af kabinen Ond Da jeg tog hjelmen af, viste det sig dog, at det var mine briller, der var dugget til, og at der ikke var dug i den del af visiret, hvor Pinlocken sad, men også på den del, der er "antidugbehandlet" :oops:

Dug i visiret afhænger meget af hjelmens evne til at ventilere. Da det desværre også er afhængig af farten, kan det være problematisk ved bykørsel med lav fart og mange stop. For at bøde på dette, har jeg på min C2 en "by-indstilling" på visiret, der gør, at hele visiret forskydes ud ad med et par mm, så der er ekstra ventilation til indersiden af visiret, uden at man får luften smidt direkte i hovedet, som man gør, hvis man klapper visiret lidt op, hvilket man også kan i fire trin.

Det er således mange små ting, der adskiller hjelme fra at være irriterende til at være tålelige, det gælder ikke mindst vægt og lydisolering - men det koster desværre. F.eks. koster den nye C3 fra Schuberth 500 € Fortvivlethock: , men så klarer den også et støjniveau <= 84 dB(A) ved 100 km/t 8) Det kan Nolan ikke klare, men kan så erhverves til 350 €. Stadig en formue, mange ikke vil ofre på en hjelm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:Jeg har ingen erfaring med FogCity, men Dutch har det på sit visir, og er åbenbart godt tilfreds med det.
Pinlock er bedre, men korrekt monteret på et ordentligt rengjort visir er FogCity ganske glimragende. Jeg kører meget aften/natkørsel, og har ikke haft nogen problemer med halo'er og stjernereflektioner grundet FogCity. Jeg har med vilje valgt den klare udgave af FogCity, istedet for den tonede/farveskiftende udgave, netop fordi jeg kører meget aften/natkørsel.

Dutch
Svar


Forum spring: