Søg Garagen Hej Gæst! Register

Første indtryk af Kymco Super 8 125 ccm
#1
Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af en Kymco 125. Det var med spænding jeg drejede på gassen og trillede fra forhandleren. Jeg kan allerede nu mærke den passer perfekt til mit kørselsbehov. Ude på landet med masser af sving og ikke mange lange lige veje.

Den er rigtig god i svingene, lige så god som min Aprilia og den er imponerende god, også i forhold til de MC'er og andre knallerter jeg har kørt på, men her er Kymco'en på højde.

Man mærker tydeligt de 125 ccm, momentet er noget større. Dog har jeg skulle vænne mig til at accelerationen føles på en anden måde, mere blødt træk, men mere konstant til de 80, hurtigere har jeg ikke kørt på den endnu og jeg har ikke givet den mere end ca. 80% "rulle". Ditech'en er med indsprøjtning og det føles som om den giver en mere brutal acceleration, uden at være hurtigere.

Den er hurtig til de 80 km/t som Kymco praler af. Bilerne i krydset er ikke over det første fodgængerfelt når Kymco'en har forladt krydset og det er selv om jeg som før beskrevet ikke har "fyret" den af endnu.

Det er mega-rart at komme på 4T igen. Den dybe brummen i stedet for den snerrende 2T.

Siddestillingen er meget anderledes. Sædet hælder lidt fremad, det er egentlig nok mere ergonomisk korrekt, men jeg skal vænne mig til at "hænge" lidt mere i armene.

Fodplads (ikke benplads) er der ikke så meget af, så hvis du render rundt med en ordenlig plade af en fod, vil du ikke kunne placere den på ret mange forskellige måder. Det kan blive trættende på lange ture.

Låsesystemet til sædet går ekstremt stramt endnu og man skal passe på nøglen ikke bøjer.

Her ude på landet er der åbenbart ikke mange scootere med 4T motor. Alle kigger lige en ekstra kan når de hører den komme. Det kan måske også være fordi den lyder lidt som Politiets BMW MC Griner

Bremserne syntes fine, dog skal de dosseres anderledes. Egentlig på en fornuftig måde. Første lange vandring på grebet giver ikke så meget, til gengæld når man trykker til er der bid i og jeg tror egentlig den er nem at lave en katastrofeopbremsning på. Bagbremsen er tilpas "svag", så man ikke risikere at overbremse.

Indtil videre er jeg mægtig godt tilfreds, jeg har ikke fundet fejl endnu og kvaliteten syntes OK.

Når jeg får lidt flere kilometer på "klokken" skal jeg nok komme med lidt flere indtryk. Indtil da skal I bare spørge løs.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg er bare så pisse misundelig Grin Hvorfor fanden kan jeg ikke overtale fra Russer til at MCkort er da det der skal til. ØV

Du skriver godt og fyldigt meget meget fint.
Hmmm har sølvbryllup næste år måske man skulle forsøge sig med at tiltuske sig et MC kort Grin

Svar
#3
russer60 Skrev:Jeg er bare så pisse misundelig Grin Hvorfor fanden kan jeg ikke overtale fra Russer til at MCkort er da det der skal til. ØV

Du skriver godt og fyldigt meget meget fint.
Hmmm har sølvbryllup næste år måske man skulle forsøge sig med at tiltuske sig et MC kort Grin

Mange tak.

Du kan evt. love hende en foooodprocessor til gengæld :thumpup:
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#4
Til lykke med den - jeg er slet ikke misundelig :P Du er ikke let at snyde. Sædet er til manges irritation tiltet lidt fremover, men det er netop anatomisk korrekt, selvom det måske ikke er helt de 15 grader, som er det optimale. Når du har vænnet dig til det, vil din ryg blive glad for sædet. Hvis låsemekanismen er den samme, som på Agilityen, bør du nok lige tjekke, at hjelmboksen ikke sidder skævt. Det gjorde den på min, da jeg fik den, og jeg turde næsten heller ikke vride nøglen, af frygt for, at den skulle knække. En justering af hjemboksen, og den store skrue med lige kærv, der på Agilityen sidder i hjelmboksen. samt lidt olie, løste dog problemet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
gvviking
Haha ja måske.
Min drøm er såmænd at futte rundt på en mc ikke større end max 500ccm.
Gammel måske da pengene ikke er til ny men er totalt ligeglad men hold da kæft det trækker i mig efterhånden Ked af det
ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGH Blink med øjet

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Til lykke med den - jeg er slet ikke misundelig :P Du er ikke let at snyde. Sædet er til manges irritation tiltet lidt fremover, men det er netop anatomisk korrekt, selvom det måske ikke er helt de 15 grader, som er det optimale. Når du har vænnet dig til det, vil din ryg blive glad for sædet. Hvis låsemekanismen er den samme, som på Agilityen, bør du nok lige tjekke, at hjelmboksen ikke sidder skævt. Det gjorde den på min, da jeg fik den, og jeg turde næsten heller ikke vride nøglen, af frygt for, at den skulle knække. En justering af hjemboksen, og den store skrue med lige kærv, der på Agilityen sidder i hjelmboksen. samt lidt olie, løste dog problemet.

Det checker jeg i morgen når det bliver lyst, tak for tippet.

Nu smutter jeg ud og ser hvordan den lyser, det skulle efter sigende have et godt lys. Det havde jeg ikke på Aprilia'en, der skulle jeg næsten føle mig frem.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#7
gvviking Skrev:Det checker jeg i morgen når det bliver lyst, tak for tippet.

Nu smutter jeg ud og ser hvordan den lyser, det skulle efter sigende have et godt lys. Det havde jeg ikke på Aprilia'en, der skulle jeg næsten føle mig frem.
Har den ikke 2x 35/35W HS1 pærer i? Hvis den har, kan de udskiftes med 2x 40/45W 8) Det burde den kunne trække. Min har en, men den kan godt trække begge "tråde" på en gang - altså 85W, så 90W på det lange, lyder opnåeligt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:Har den ikke 2x 35/35W HS1 pærer i? Hvis den har, kan de udskiftes med 2x 40/45W 8) Det burde den kunne trække. Min har en, men den kan godt trække begge "tråde" på en gang - altså 85W, så 90W på det lange, lyder opnåeligt.

Jeg kan ikke lige finde det i emanuel, men det er sikkert det samme som Agility.

Derudover kan jeg sige at det er et godt lys der er på den, måske endda imponerende, i hvert fald i forhold til de 2 karbidlamper på Aprilia'en. Bøhlandet og vejen blev oplyst i en grad hvor endda nogle større MC'er ikke kan være med. :yahoo:
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#9
Tillykke med den ! Godt at høre du generelt er tilfreds med den, tror også du får stor glæde af den - og så kører den jo sindsygt langt på literen (efter sigende) og er stort set ligeså billig i forsikring som en 50cc scooter.

Afsted det går !... :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
gvviking Skrev:Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af en Kymco 125. Det var med spænding jeg drejede på gassen og trillede fra forhandleren. Jeg kan allerede nu mærke den passer perfekt til mit kørselsbehov. Ude på landet med masser af sving og ikke mange lange lige veje.

Den er rigtig god i svingene, lige så god som min Aprilia og den er imponerende god, også i forhold til de MC'er og andre knallerter jeg har kørt på, men her er Kymco'en på højde.

Man mærker tydeligt de 125 ccm, momentet er noget større. Dog har jeg skulle vænne mig til at accelerationen føles på en anden måde, mere blødt træk, men mere konstant til de 80, hurtigere har jeg ikke kørt på den endnu og jeg har ikke givet den mere end ca. 80% "rulle". Ditech'en er med indsprøjtning og det føles som om den giver en mere brutal acceleration, uden at være hurtigere.

Den er hurtig til de 80 km/t som Kymco praler af. Bilerne i krydset er ikke over det første fodgængerfelt når Kymco'en har forladt krydset og det er selv om jeg som før beskrevet ikke har "fyret" den af endnu.

Det er mega-rart at komme på 4T igen. Den dybe brummen i stedet for den snerrende 2T.

Siddestillingen er meget anderledes. Sædet hælder lidt fremad, det er egentlig nok mere ergonomisk korrekt, men jeg skal vænne mig til at "hænge" lidt mere i armene.

Fodplads (ikke benplads) er der ikke så meget af, så hvis du render rundt med en ordenlig plade af en fod, vil du ikke kunne placere den på ret mange forskellige måder. Det kan blive trættende på lange ture.

Låsesystemet til sædet går ekstremt stramt endnu og man skal passe på nøglen ikke bøjer.

Her ude på landet er der åbenbart ikke mange scootere med 4T motor. Alle kigger lige en ekstra kan når de hører den komme. Det kan måske også være fordi den lyder lidt som Politiets BMW MC Griner

Bremserne syntes fine, dog skal de dosseres anderledes. Egentlig på en fornuftig måde. Første lange vandring på grebet giver ikke så meget, til gengæld når man trykker til er der bid i og jeg tror egentlig den er nem at lave en katastrofeopbremsning på. Bagbremsen er tilpas "svag", så man ikke risikere at overbremse.

Indtil videre er jeg mægtig godt tilfreds, jeg har ikke fundet fejl endnu og kvaliteten syntes OK.

Når jeg får lidt flere kilometer på "klokken" skal jeg nok komme med lidt flere indtryk. Indtil da skal I bare spørge løs.

Tillykke med den! Smil
Nu er det godt være jeg spørger dumt; Er motoren den samme som agility´s men blot "tunet" ?
Jeg spørger fordi om man ka bruge det samme værktøj, eller om man skal købe nyt, når/hvis jeg ska have en som din.
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#11
mongo Skrev:Tillykke med den! Smil
Nu er det godt være jeg spørger dumt; Er motoren den samme som agility´s men blot "tunet" ?
Jeg spørger fordi om man ka bruge det samme værktøj, eller om man skal købe nyt, når/hvis jeg ska have en som din.

Det er samme motor som Kymco's Super 8 serie, på nær cylinder,stempel og topstykke. Jeg tror ikke den har meget tilfældes med agility'en udover det er samme type motor. Mit gæt er at du kan flytte cylinder, stempel og topstykke over på agility'en. Men dog stadig et GÆT.

Der er andre der har mere forstand på agility, men jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne bruge samme værktøj.
Rød/Sort Kymco Super 8 125, 1600 km.
4 takter når 2 ikke er nok !
Cirka 20 år på 2 hjul.

Med venlig hilsen

Gert
Svar
#12
Krumtappen er nok også god at tage med i ombygningen (slaglængden).. :wink:
Svar


Forum spring: