Søg Garagen Hej Gæst! Register

Angående andre dæk.
#1
Kan man få større dæk til en giantco sprint? Jeg har ledt rundt omkring.

Og kan man få nogle fede fælge? Jeg er villig til at ofre penge på det.

Burde større dæk ikke også resultere i højere fart?
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
zoomah Skrev:Kan man få større dæk til en giantco sprint? Jeg har ledt rundt omkring.

Og kan man få nogle fede fælge? Jeg er villig til at ofre penge på det.

Burde større dæk ikke også resultere i højere fart?

Jeg mener de største dæk du kan få på et 10 tommer fælg, som ikke skraber mod motoren er 110/80-10.

110 er det bredeste der kan komme på, men tror godt du kan komme op på 90, uden problemer.

Men for at kunne få sådan et dæk på skal du købe et Giantco Venus fælg.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2156...2059866613
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2156...2059869818
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Okay tak, så vil jeg lige bestille sådan et par fælg.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#4
Big7000 Skrev:...110 er det bredeste der kan komme på, men tror godt du kan komme op på 90, uden problemer...
Jeg går ud fra, at du mener, at der kan sidde et 110 mm bredt dæk på, hvor højden er 90 % af bredden, mod de normale 80% af de 110mm i højden :wink: Bredden har ingen indflydelse på den udvendige diameter, som er den interessante, når det gælder topfart (forudsat, at motoren kan holde omdrejningerne).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Er sprinten ikke med 12" hjul ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Jeg går ud fra, at du mener, at der kan sidde et 110 mm bredt dæk på, hvor højden er 90 % af bredden, mod de normale 80% af de 110mm i højden :wink: Bredden har ingen indflydelse på den udvendige diameter, som er den interessante, når det gælder topfart (forudsat, at motoren kan holde omdrejningerne).

Nu tænkte jeg ikke så meget over det med at det skulle være fart ydendene, 110-90-10 er bare det største man kan sætte på sprinten, uden det begynder at skrabe i mod alle steder. :wink:

Duxar>
Et originalt sprint dæk er 100/60-12, men man kan ikke rigtig finde andre dæk udover, det originale og det her: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2156...1440464189

Og det har de samme mål som det originale, hvis man vil have andre dæk skal man som sagt gå ned i 10 tommer fælg.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
zoomah Skrev:Burde større dæk ikke også resultere i højere fart?

Det burde måske lige indskydes, at med politiets nye rullefelts-metode kan du i teorien blive snuppet for at køre for hurtigt uden hensyn til årsagen. Også hvis "årsagen" er en anden end de mere traditionelle tiltag så som afskivning og lignende.
8)
Svar
#8
Runnerdude Skrev:Det burde måske lige indskydes, at med politiets nye rullefelts-metode kan du i teorien blive snuppet for at køre for hurtigt uden hensyn til årsagen. Også hvis "årsagen" er en anden end de mere traditionelle tiltag så som afskivning og lignende.
8)
Ikke engang i teorien :wink: Loven er netop udformet sådan, at såfremt knallerten er for hurtig på rullefeltet, så er den per definition ulovlig, og man hænger på den - uanset årsag. Eneste "smuthul" for ikke at få et hak i bogen er, hvis knallerten er lånt kortvarigt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
kragen Skrev:Ikke engang i teorien :wink: Loven er netop udformet sådan, at såfremt knallerten er for hurtig på rullefeltet, så er den per definition ulovlig, og man hænger på den - uanset årsag. Eneste "smuthul" for ikke at få et hak i bogen er, hvis knallerten er lånt kortvarigt.

Hvem har så skylden hvis man lige har købt den og det er ens første minutter på maskinenen?
Altså, hvis man ærligt og redeligt slet ikke har rørt ved den og at den så køre for hurtigt fra frabrikkens side?

Man har jo set emsige betjente der har stoppet lovlige knallerter på andre grundlag end fart. lys feks.
Men hva så hvis de vælger at tjekker den på en rullefelt og den så viser over det den må?

Er det så forhandlerens skyld? Frabrikken? Eller går det virkelig ud over en selv fordi den danske stat ikke magter at finde nogle ordentlig reglsæt for den slags maskiner?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Polywog Skrev:Hvem har så skylden hvis man lige har købt den og det er ens første minutter på maskinenen?
Altså, hvis man ærligt og redeligt slet ikke har rørt ved den og at den så køre for hurtigt fra frabrikkens side?

Man har jo set emsige betjente der har stoppet lovlige knallerter på andre grundlag end fart. lys feks.
Men hva så hvis de vælger at tjekker den på en rullefelt og den så viser over det den må?

Er det så forhandlerens skyld? Frabrikken? Eller går det virkelig ud over en selv fordi den danske stat ikke magter at finde nogle ordentlig reglsæt for den slags maskiner?
Som ejer/bruger, er det dig, der hænger på den, hvis den kører for stærkt, og regelsættet er skam meget let, at forstå - det er anerkendelsen af det, det kniber med :wink:

I kommentarerne til lovændringen, er der netop taget højde for. at der kan forekomme tilfælde, hvor en ny knallert, pga. sløseri fra producentens side, kan køre hurtigere end det tilladte. Iflg. en undersøgelse foretaget inden lovudkastet, kunne man konstatere, at såfremt en knallert kørte mere end 43 henholdssvis 64 km/t, så beroede det i 99% af tilfældene på en ulovlig konstruktiv ændring. Pga. den sidste procent, ændrede man dog derfor den oprindelige konfiskationsregel fra at skulle gælde ved førstegangsforseelser Fortvivlethock: til, at konfiskation, først kunne komme på tale ved andengangsforseelse. Da man så mente, at forholdene kunne bringes i orden, efter en konstatering af "fabrikationsfejl", og man kunne således nøjes med en bøde, for at have kørt for stærkt medfør anden lov. Problemet er bare, at forseelsen følger personen, ikke køretøjet. Skulle det usandsynlige ske, at man to gange er så uheldig, at få en ny knallert inden for tre år, der er behæftet med samme fejl, og bliver stoppet, så anerkendes fabrikationsfejlen ikke som en formildende omstændighed mere Fortvivlethock:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: