Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hotten køre stadig dårligt når den bliver varm
#1
Hej allesammen!

Nu har jeg fået nok af den hot. Kan simpelthen ikke få den til at køre ordenligt når den bliver varm - Har indstillet karburatoren om 3 gange nu. Der sidder en dyse 90 i pt. Jeg har pillet ved luftskruen. Når man kørt ca. 5km begynder den bare at køre dårligt og optrækket er sådanset som på en std. scooter. Den brummer, får en meget dyb motor gang og prøver at kæmpe sig op i omdrejninger som sker meget langsomt. Kobling og rem er blevet skiftet ud med nogen mindre slidt. Skal siges at hotten har kørt 11.000km efterhånden. Og malossi sport cyllen 7000km. Mistænker lidt cyllen for at være færdig? Den har fået nye stempel ringe for ca. små 3000km siden. Nogen der kan give nogen råd til hvordan jeg skal få den til at køre ordenligt når den er varm? Skal der dyses ned eller op?

Hilsen Kristian
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Har du set efter hvordan dit tændrør ser ud?
Måske et nyt først og derefter en aflæsning.
Det kan/ burde fortælle dig hvor du er henne mht dysen.

7000km skulle et kit nu da nok kunne holde og nye stempelringe har du jo sat i,3000km!!!Jeg ville skifte dem som det første bare for at udelukke den fejlmulighed.

Som du beskriver det vil jeg holde på at det er et karburaringsproblem.

Svar
#3
Jeg er sikker på at det er et karburator problem, sådan næsten da. Dysen skulle være OK ihvertfald udfra tændrøret. Jeg køber et nyt tændrør køre en tur med bundgas, piller det af og tager et billede, så må i vudere derfra. Jeg vender tilbage!
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#4
Jeg har selv lige haft samme problem, med min hot 50.

Hvilket Tændrør har du i, altså glødetal.?
Prøv og sæt en 21mm kabu på den, det gjorde jeg så kørte den bare nice.
Svar
#5
4440-lasse Skrev:Jeg har selv lige haft samme problem, med min hot 50.

Hvilket Tændrør har du i, altså glødetal.?
Prøv og sæt en 21mm kabu på den, det gjorde jeg så kørte den bare nice.

Jeg køre med et glødetal 8. En 9´er er for kold, den funkede bare ikke i længden. En 21´er? Hvorfor dog det, nej tak.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Er det kommet efter du har sat den indsugningsforstærker på ?

For jeg syntes ikke den ser ud til at monteret korrekt.

Kan nemlig ikke se hvorfor du har koblet den sammen med din Vaccum-hane, da den ville gøre suget meget mindre og din scooter ikke får nok benzin, medmindre din schoker er aktiveret

Og desuden holder autochokeren op med at virke efter ca. 5min så det kunne godt tyde på at den ikke, for nok benzin efter autochokeren er holdt op.

Prøv at koble din indsugningsforstærker fra og se hvad den siger Grin
Keeway Focus 30'er (min fiske buddy)
Svar
#7
Jeg satte en 21mm på min, også kørte den bare der ud af som den skulle.

Ja glødetal 8 er os det rigtige.
Svar
#8
4440-lasse Skrev:Jeg satte en 21mm på min, også kørte den bare der ud af som den skulle.

Ja glødetal 8 er os det rigtige.


Den er samlet korrekt, altså indsugningforstærkeren. Sådan skal den se ud når der er vakum på studsen, som der er på Hot! Og nej, har haft den indsugningsforstærker på i laaang tid og det har intet med den at gøre.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar


Forum spring: