Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål omkring Super8
#1
Hej derude. Jeg har anskaffet mig en brugt Kymco Super 8, fra November 2007. Super fed scooter, med mange fede detaljer.
Skal lige siges at jeg har søgt på nettet, før jeg ulejliger jer Smil
Men jeg har jeg et par spørgsmål:

1.
Ham jeg købte scooteren af, havde fået monteret et Pirelli Diablo bagdæk. Hvor kan man se på dæk til Super 8'eren? (evt. Link?). Ville os gerne have et fordæk, hvis det originale blev slidt.

2. Den kører ca. 52 på Speedo(30km/t scooter). Min fars lovlige 45km/t Agility kører os 52 på speedo. Derfor tror jeg at der er en 45 skive i. Kan det passe ? Ham jeg købte den af sagde godt nok af skiven var "pillet ud", men han vidste heller ikke det store om scootere/knallerter. At sætte en 45 skive i, er jo lige så ulovligt som ingen skive. Så kan vel lige så godt afdrosle den helt.

3.
Benzin økonomien er ikke særlig impornerende, ifht. min gamle agility. Hvis man kører med fuld gas for lang tid, kan det virkelig mærkes på benzin økonomien. Nogen der selv ejer en Super 8, som os kender til dette ?. ( Kan skyldes den eventuelle 45 skive ?)

4.
Optrækket er heller ikke så godt som på agility'en. Derfor overvejer jeg en Multivar. Men har bare hørt at den sluger mere benzin, end den originale. Da jeg kører 2*25km hverdag, er benzin økonomien jo ret vigtig. Nogen der har et input til mutivar'en ?

Ærgerligt at "alt om Super 8" tråden er blevet slettet Græder .

På forhånd tak for hjælpen!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Ham der lavede 'Alt om Super-8' har denne hjemmeside. ---> Link . Rigtig god hjemmeside bortset fra det. Smil

Hjemmesiden har også et forum. ---> Link .
Prøv der.
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#3
dude_p Skrev:Hej derude. Jeg har anskaffet mig en brugt Kymco Super 8, fra November 2007. Super fed scooter, med mange fede detaljer.
Skal lige siges at jeg har søgt på nettet, før jeg ulejliger jer Smil
Men jeg har jeg et par spørgsmål:

1.
Ham jeg købte scooteren af, havde fået monteret et Pirelli Diablo bagdæk. Hvor kan man se på dæk til Super 8'eren? (evt. Link?). Ville os gerne have et fordæk, hvis det originale blev slidt.

2. Den kører ca. 52 på Speedo(30km/t scooter). Min fars lovlige 45km/t Agility kører os 52 på speedo. Derfor tror jeg at der er en 45 skive i. Kan det passe ? Ham jeg købte den af sagde godt nok af skiven var "pillet ud", men han vidste heller ikke det store om scootere/knallerter. At sætte en 45 skive i, er jo lige så ulovligt som ingen skive. Så kan vel lige så godt afdrosle den helt.

3.
Benzin økonomien er ikke særlig impornerende, ifht. min gamle agility. Hvis man kører med fuld gas for lang tid, kan det virkelig mærkes på benzin økonomien. Nogen der selv ejer en Super 8, som os kender til dette ?. ( Kan skyldes den eventuelle 45 skive ?)

4.
Optrækket er heller ikke så godt som på agility'en. Derfor overvejer jeg en Multivar. Men har bare hørt at den sluger mere benzin, end den originale. Da jeg kører 2*25km hverdag, er benzin økonomien jo ret vigtig. Nogen der har et input til mutivar'en ?

Ærgerligt at "alt om Super 8" tråden er blevet slettet Græder .

På forhånd tak for hjælpen!
Iflg. Kymco Ersatzteile, har S8'eren, ligesom Agilityen, gliderør med forhøjning. Altså ikke løs skive. Den findes i fire udgaver: 30, 45 , 50 samt glat. Når din fars Agility kører 52 på speedometeret, er den reelle hastighed lige omkring 45 km/t. Du skal altså have et glat gliderør, eller købe en Multivar. Til Multivaren medfølger glat gliderør, så hvis du overvejer at skifte til Multivar, er der ingen grund til at lede efter et glat gliderør.

Multivaren med glat gliderør øger ikke benzinforbruget, tværtimod, hvis du kører med samme fart, som nu :wink: Kører du med fuld fart, hvilket med en Multivar vil ligge på omkring 65 på speedometeret eller 55 km/t reelt, så vil benzinforbruget selvsagt stige, men jeg kunne da holde små 50 km/l med fuld gas på langture. Iflg. Kymco8 herinde, kan CDI'en, modsat Agilityen, ordnes ved at klippe en ledning. Accelerationen bliver mærkbar bedre med en Multivar, men giver i bedste fald ikke mere end 2-5 km/t på toppen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Citat: Iflg. Kymco8 herinde, kan CDI'en, modsat Agilityen, ordnes ved at klippe en ledning

Har du/i nogen metode til at klippe en sådan ledning der ? Noget man skal vide ?
Svar
#5
http://zzip.de/v2/index.php?seite=neuigk...i=super850

Der nævner de problemer med lyset hvis man fjerner begrænsningen i den orig cdi.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nogen der kender til dæk, til Kymco Super 8 ?
Kan ikke rigtig finde nogen.
Svar


Forum spring: