Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fjedre + Udstødning | Pgo Comet
#1
Hej tunere Smil

1.
Jeg er denne heldige ejer af en PGO Comet E.1 bedre kendt som 'Dorthe', som jeg har være ved at pille lidt ved.
Jeg har pillet skiven og fjernet blendrøret. Så lige nu render den 70 på speedo, MEN.
Jeg har et rigtig skidt optræk, den tager først ved når jeg når de 13 km/t, så jeg skiftede ruller fra 7,5g til 4,5g. Det hjalp lidt. Jeg synes dog stadig ikke det er godt nok, så hvordan strammer man fjedrerne i koblingen?
Jeg har ikke selv været inde i selve koblingen endnu, men jeg har hørt det er muligt.
En guide, et link ville hjælpe rigtig meget Smil

2.
Jeg har måske planer om en ny og bedre udstødningen. Det skal ikke være en knæk efter det er for åbenlyst at den er tunet så. Jeg har ledt og søgt. Nogle siger at de udstødninger med sådan en 'blæser' i skulle være rigtig gode eftersom den sender gassen hurtigere ud.
Nogen der har et link til en virkelig god udstødning, som ikke er en knæk?

Tak på forhånd og fortsat god weekend Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
1 har jeg ingen ide om.
2 Jeg har hørt at tecnigas slient pro sku være god overvejer osse selv at købe den til min comet.
Svar
#3
Spekhugger Skrev:1 har jeg ingen ide om
2 Jeg har hørt at tecnigas slient pro sku være god overvejer osse selv at købe den til min comet.

Er du muligt du ligger inde med et link?
Så fyr det lige af sømand Smil
Svar
#4
Her http://www.thansen.dk/product.asp?c=2097...1712459166
Svar
#5
Schrumofd00m Skrev:Hej tunere Smil

1.
Jeg er denne heldige ejer af en PGO Comet E.1 bedre kendt som 'Dorthe', som jeg har være ved at pille lidt ved.
Jeg har pillet skiven og fjernet blendrøret. Så lige nu render den 70 på speedo, MEN.
Jeg har et rigtig skidt optræk, den tager først ved når jeg når de 13 km/t, så jeg skiftede ruller fra 7,5g til 4,5g. Det hjalp lidt. Jeg synes dog stadig ikke det er godt nok, så hvordan strammer man fjedrerne i koblingen?
Jeg har ikke selv været inde i selve koblingen endnu, men jeg har hørt det er muligt.
En guide, et link ville hjælpe rigtig meget Smil

2.
Jeg har måske planer om en ny og bedre udstødningen. Det skal ikke være en knæk efter det er for åbenlyst at den er tunet så. Jeg har ledt og søgt. Nogle siger at de udstødninger med sådan en 'blæser' i skulle være rigtig gode eftersom den sender gassen hurtigere ud.
Nogen der har et link til en virkelig god udstødning, som ikke er en knæk?

Tak på forhånd og fortsat god weekend Smil

1: Prøv at skifte dysen et par numre op og sæt 5 eller 5,5 grams ruller i i stedet for, fjederne i koblingen skal du ikke rode med på en afdroslet std scooter, det er kun på godt tunede maskiner man indstiller koblingen til at tage ved ved nogle bestemte rpm.

2: Den silet pro du har fået anbefalet er ganske god, der er dog begrænsningen i forrør og når den er fjernet skal du nok lige efter dysen og rullerne igen.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Johansen.1981 Skrev:1: Prøv at skifte dysen et par numre op og sæt 5 eller 5,5 grams ruller i i stedet for, fjederne i koblingen skal du ikke rode med på en afdroslet std scooter, det er kun på godt tunede maskiner man indstiller koblingen til at tage ved ved nogle bestemte rpm.

2: Den silet pro du har fået anbefalet er ganske god, der er dog begrænsningen i forrør og når den er fjernet skal du nok lige efter dysen og rullerne igen.

Okay, jeg vil lige se på de der ruller en dag.
Hvordan ved jeg præcis hvilken størrelse dyse jeg skal have? Skal jeg bare købe sådan et sæt?

2. Den der silent pro, det ligner en, en af mine kammerater har, den er sq da ikke særlig silent Grin ?
Svar
#7
Schrumofd00m Skrev:Okay, jeg vil lige se på de der ruller en dag.
Hvordan ved jeg præcis hvilken størrelse dyse jeg skal have? Skal jeg bare købe sådan et sæt?

2. Den der silent pro, det ligner en, en af mine kammerater har, den er sq da ikke særlig silent Grin ?

Den rigtige dyse er svær at finde derer ingen nem vej, så ud og prøve en del. Hvis scooteren fire-takter er den for stor dør den ved fuld gas er den for lille, når du nærmer dig den rigtige dyse skal du bruge tændrøret til at indstille det sidste efter, farven på tændrøret skal være cocio brun for så er dysen optimal, er den dermod hvid omkring elektrode er der en for lille dyse i, omvendt hvis den er sort/til soddet er der en for stor dyse i.

En tunudstødningen vil altid larme mere end en orginal og tecnigas er ikke lige kendt for at være den helt stille af slagsen, men billig :wink:

En ginelli go udstødning larmer ikke så meget uigen, lidt mindre en en tecnigas, og kan købes hos blandt andet http://www.kgi.dk og http://www.stage6.dk
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#8
Schrumofd00m
Når du skal købe dyser, så køb et sæt. Det kan aldrig betale sig at købe dem enkeltvis.
Johansen.1981 har fint beskrevet hvordan du finder den korrekte dyse.
Husk det er kun ved fuldgas at du kan finde den rigtige dysestørrelse.
Kun der er det hoveddysen der bestemmer benzinmængden alene.

Svar
#9
russer60 Skrev:Schrumofd00m
Husk det er kun ved fuldgas at du kan finde den rigtige dysestørrelse.
Kun der er det hoveddysen der bestemmer benzinmængden alene.

Tak for de sidte to ting dem havde jeg lige glemt, det er jo mere eller mindre vane for nogen :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Johansen.1981
Ja det kan være svært at huske alt, man gør jo nogle ting på rygraden og skal man pludselig skrive det ned, ja så glemmer man let en ting eller to Grin

Svar
#11
russer60:

Så sandt som det er sagt! :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#12
Johansen.1981 Skrev:russer60:

Så sandt som det er sagt! :wink:

Angående at skifte dyse.
Vil det nedsætte min topfart og forøge min acceleration?

Da jeg skiftede ruller fra 7,5 til 4,5 ændrede det kun på accelerationen. Har ikke mistet topfart ud af lige. Det er kun ned af bakke den svigter. 73 ned af bakke, lige som ud af lige.
Før jeg skiftede ruller havde jeg aldrig rørt begrænsningen ned af bakke. der nåede jeg helt op på 84, så ville jeg ikke mere med de små dæk Grin
Svar


Forum spring: