Søg Garagen Hej Gæst! Register

45 scooter på vej ud?
#1
Jeg snakkede med en cykkelhandler idag og han fortalte mig at 45 scootere er på vej ud af markedet. Kan det virkelig passe, det ville da være ærgelig, for vi er da mange der holder af dem. Jeg er på jagt efter en ny og jeg ville gerne have en god maskine efter den dårlige oplevelse med en cpi oliver som jeg aldrig nogensinde skal have igen. Prisen spiller ikke den store rolle bare det en en god.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg ved ikke, hvor han har fået den ide fra Fortvivlethock: 45'erens eksistens, er ikke noget vi hehjemme, har den store indflydelse på, da den er EU-bestemt. Så hvis den skulle være på vej ud, så skulle det gælde for alle lande i EU. Da det samtidigt er knallertnormen, hvad skulle så erstatte den i alle EU-landene? Men spørg ham endelig, hvorfor han siger sådan.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
jtr48 Skrev:Jeg snakkede med en cykkelhandler idag og han fortalte mig at 45 scootere er på vej ud af markedet. Kan det virkelig passe, det ville da være ærgelig, for vi er da mange der holder af dem. Jeg er på jagt efter en ny og jeg ville gerne have en god maskine efter den dårlige oplevelse med en cpi oliver som jeg aldrig nogensinde skal have igen. Prisen spiller ikke den store rolle bare det en en god.

Jeg tænkte på om han har arbejdet for Thansen engang, jeg mener han ved sikkert ikke hvad han taler om og det samme gøre Thansen heller ikke derfor sammenligner jeg dem begge 2 med hinanden? Grin
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#4
45 udgår ikke men er der ikke noget om at 30` bliver til 25` eller er det også forkert?
25km/t Fortvivlethock: Kan man overhovedet holde balancen ved så lav hastighed?
Ved at på f.eks en Runner er 30km/t IKKE særlig sjovt på grund af den høje vægt, det endda sagt med den fine vægtfordeling der ellers er på Runneren.

Svar
#5
jeg syntes også det lød helt forkert og kunne heller ikke tage det helt alvorlig. Det skal siges at han også kun handlede med 30km/t scootere og ikke med 45. Han sagde at der var ikke så stor salg i 45 scootere som man havde troet i starten og det har han vist ret i. Jeg har læst et sted at salget var faldet ret meget.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er vel klart der ikke er så stort salg i det for hans vedkomne når han ikke forhandler dem Grin
Men det lyder da lidt langt ude.
Svar
#7
Micras Skrev:Jeg tænkte på om han har arbejdet for Thansen engang, jeg mener han ved sikkert ikke hvad han taler om og det samme gøre Thansen heller ikke derfor sammenligner jeg dem begge 2 med hinanden? Grin

Du er da dum at høre på.
Så du mener alle Thansen mekanikere er inkompetente, så tør jeg ikke tænke på hvad du er.
Giver dig ret i at der er nogen i Thansen, som ikke burde være mekanikere, men hader folk der skærer alle over med en kam.

Det er så tamt at høre på. Spar det væk fra forummet.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#8
Her er det nok vigtigt at huske på, at langt den overvejende del af knallertmarkedet består af unge under 20 som venter på at få bil eller MC. Antallet af folk som har kørekort, men aktivt vælger at køre knallert 45 er meget lille i sammenligning.

Jeg ved ikke hvad forhandlerne havde regnet med da de kom frem, men jeg anser det nærmest som et mirakel at vi i dag er oppe på næsten 70.000 registrerede 45'ere på landsbasis. 45'eren har aldrig rigtigt været markedsført som en billig og attraktiv transportform - mange mennesker aner faktisk ikke at der er to forskellige klasser af knallerter og hvori forskellen består. Læg dertil det faktum at typen har de fleste af knallert 30'erens ulemper (forhadt af politikere og politi, underlagt urimelige krav og disproportionale bødestraffe, lav status i befolkningen) uden at have dens væsentligste fordel (må ikke køre på cykelstien).

Så der er ikke noget at sige til, at mange forhandlere anser 45'ere for en mindre del af den egentlige knallertforretning og at nogle er skuffede over den manglende udbredelse.
Svar
#9
Hvis du tæller antallet af scootere på vejen, vil du finde flere 30 scootere, end 45 scootere. Noget ser ud til, at mange foretrækker cykelstien. Måske også fordi, at det koster klip i bilkørekortet, hvis du tages for noget på 45 scooter.

I starten, var 45 scooterne mere populære, og jeg tror de en overgang var i overtal på vejene. De fleste, der kørte 45 scootere, har sandsynligvis enten skiftet til motorcykel, eller til knallert.

Selvom der ikke sælges så mange, er de dog ikke på vej ud. Så længe, at scooter 45 err tilladt og må sælges, vil de sikkert produceres. Og det vil de blive ved med lidt endnu.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det er nok snarere 30'eren, der er på vej ud :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: