Søg Garagen Hej Gæst! Register

4t trim
#1
Hei jeg er fra Norge, og ved en telfeldighet fant jeg dette fantastiske forum. Jeg har akkurat kjøpt meg en Ruris scooter 4t 50ccm. :roll:
Siden det i Norge er begrensninger på mopeder 45km/t, kjøpte jeg et 80 ccm trimsett til den. Griner Problemet er at jeg ikke får den til å gå bedre enn en vanlig moped utenom nedoverbakke Ond . Ved et spesielt turtall dauer den et øyeblikk så kommer den igjen. Jeg er sikker på at jeg har knastakselen riktig. Ruris er helt lik boatian. modellen min heter RY 50 QT 4A. Tror RY er byttet om med BT.
Noen som har et godt forslag. Spørgsmålstegn
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
ruris Skrev:Hei jeg er fra Norge, og ved en telfeldighet fant jeg dette fantastiske forum. Jeg har akkurat kjøpt meg en Ruris scooter 4t 50ccm. :roll:
Siden det i Norge er begrensninger på mopeder 45km/t, kjøpte jeg et 80 ccm trimsett til den. Griner Problemet er at jeg ikke får den til å gå bedre enn en vanlig moped utenom nedoverbakke Ond . Ved et spesielt turtall dauer den et øyeblikk så kommer den igjen. Jeg er sikker på at jeg har knastakselen riktig. Ruris er helt lik boatian. modellen min heter RY 50 QT 4A. Tror RY er byttet om med BT.
Noen som har et godt forslag. Spørgsmålstegn

Har du skiftet ruller, og sat ny dyse i?
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#3
ruris Skrev:Hei jeg er fra Norge, og ved en telfeldighet fant jeg dette fantastiske forum. Jeg har akkurat kjøpt meg en Ruris scooter 4t 50ccm. :roll:
Siden det i Norge er begrensninger på mopeder 45km/t, kjøpte jeg et 80 ccm trimsett til den. Griner Problemet er at jeg ikke får den til å gå bedre enn en vanlig moped utenom nedoverbakke Ond . Ved et spesielt turtall dauer den et øyeblikk så kommer den igjen. Jeg er sikker på at jeg har knastakselen riktig. Ruris er helt lik boatian. modellen min heter RY 50 QT 4A. Tror RY er byttet om med BT.
Noen som har et godt forslag. Spørgsmålstegn

Trimsett = tunsæt?


Har du prøvet at skifte "ruller" til 4-5gram?
Svar
#4
Trimsett = tunsett fra 50ccm til 80 ccm
Har byttet dyse og tatt vekk 3 ruller av 6 ruller.
Svar
#5
Velkommen. Smil

Har du fjernet 3 av rullerne, så der er kun 3 tilbake?

Hvor langt har du kjørt siden du installerte 80ccm trimsett?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er kun 3 ruller tilbake. Jeg fjernet annen hver rull. Når jeg gjorde det ble akselrasjonen betydelig bedre og motoren trekker bedre.
ette 80 cmm ble montert har jeg kjørt ca 30 km. ca 10 med 50cmm. Scooteren er helt ny.
Svar
#7
ruris Skrev:Det er kun 3 ruller tilbake. Jeg fjernet annen hver rull. Når jeg gjorde det ble akselrasjonen betydelig bedre og motoren trekker bedre.
ette 80 cmm ble montert har jeg kjørt ca 30 km. ca 10 med 50cmm. Scooteren er helt ny.
Med kun tre ruller (hvilken vægt?), kan det være, at det ikke er nok til at presse remmen op, så den ikke når topfart.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
ruris Skrev:Det er kun 3 ruller tilbake. Jeg fjernet annen hver rull. Når jeg gjorde det ble akselrasjonen betydelig bedre og motoren trekker bedre.
ette 80 cmm ble montert har jeg kjørt ca 30 km. ca 10 med 50cmm. Scooteren er helt ny.

Du skal nok have alle ruller tilbake i, og i stedet har funnet den rette rulle vekt. Elles, jeg tror ikke du kan få det til å kjøre riktig.


Cylinder og motoren skal også tilkøres, nomalt ville man vente til den har kørt ca 300-500km før man sætter en størrer cylinder på, og efter skift skal der køres ca 200-300km, før 80ccm cylinderen er tilkørt.

Den sidste del blev lige på dansk, da der er nogle ord som jeg ikke lige kender på norsk. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
Big7000 Skrev:Du skal nok have alle ruller tilbake i, og i stedet har funnet den rette rulle vekt. Elles, jeg tror ikke du kan få det til å kjøre riktig.


Cylinder og motoren skal også tilkøres, nomalt ville man vente til den har kørt ca 300-500km før man sætter en størrer cylinder på, og efter skift skal der køres ca 200-300km, før 80ccm cylinderen er tilkørt.

Den sidste del blev lige på dansk, da der er nogle ord som jeg ikke lige kender på norsk. :wink:

Det har ikke noe å si for motor om man setter på 80ccm med en gang, det er cylinder og stempel man kjører inn (tilkjører). Selv om 80 ccm ikke er tilkjørt skal effekten være der. Tilkjøring er for å tilpasse stempelringer og cylinder.

Rullene har ikke noe å si i forhold hvordan en motor fungerer. Problemet mitt er at motoren kommer opp i et bestemt turtall, så er det akkurat som om den ikke tenner et øyeblikk. får ikke et jevnt pådrag.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
ruris Skrev:Det har ikke noe å si for motor om man setter på 80ccm med en gang, det er cylinder og stempel man kjører inn (tilkjører). Selv om 80 ccm ikke er tilkjørt skal effekten være der. Tilkjøring er for å tilpasse stempelringer og cylinder.

Rullene har ikke noe å si i forhold hvordan en motor fungerer. Problemet mitt er at motoren kommer opp i et bestemt turtall, så er det akkurat som om den ikke tenner et øyeblikk. får ikke et jevnt pådrag.

Motoren skal da også tilkøres? Der er mange dele der skal køres ordenlig til, for at de holder.

Og det med cylinderen, kan jeg fortælle dig at jeg ikke fik noget extra trækkraft ud af min, før den var kørt til. Dvs at min ikke kom over 55-60km/t før jeg havde kørt ca 200-300km.

Udover det skal du tænke på at rullerne skal kunne slynge vario'en helt ud, så scooteren kan opnå topfart. Hvis du kun har 3 ruller i vil den have svært ved at trække. Du skal i stedet have 6 nye og lettere i.

Nå du nu siger at det er som om den ikke tænder et øjeblik, det lyder som om du skal have skiftet din cdi. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
Big7000 Skrev:Nå du nu siger at det er som om den ikke tænder et øjeblik, det lyder som om du skal have skiftet din cdi. :wink:
Litt språk problemer: mener du at jeg bør bytte CDI?
Svar
#12
ruris Skrev:Litt språk problemer: mener du at jeg bør bytte CDI?

Hehe. Smil

Ja, det er det jeg merer. Til en ubegrænset cdi.

Én, der ikke standser ved 7000rpm.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: