Søg Garagen Hej Gæst! Register

Køb af ny cylinderkit
#1
Hej

Har jeg har tænkt på at købe dette kit http://shop.racingplanet.de/catalog/nara..._5758_5761

Er det muligt at bruge det kit uden at købe et nyt topstykke.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
wapsters Skrev:Hej

Har jeg har tænkt på at købe dette kit http://shop.racingplanet.de/catalog/nara..._5758_5761

Er det muligt at bruge det kit uden at købe et nyt topstykke.

Altså, ville du bruge dit topstykke fra dit 50ccm?
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#3
wapsters Skrev:ja, hvis man kan.

Hm.
Du har 50ccm også vil du sætte 80ccm på, og bruge topstykket fra 50ccm, det tror jeg vidst ikke lige går. Pga cylinderen er jo større, så er hullet i cylinderen også større. Så ville jeg sige de ikke passede sammen.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#4
Okay, vidste det ikke. Ved du hvor man kan købe et 80 cc topstykke.
Svar
#5
80'er cylinderen køres med dit gamle topstykke - det er derfor, at der ikke ligger et andet topstykke i pakken. Tidligere, kunne man få et Naraku topstykke til 80'eren, men tyskerne påstår, at det nedsatte ydelsen, og lagerfører det derfor ikke mere. Det er først med 90'er cylinderen, du skal have andet topstykke. Kittet kræver heller ikke anden karburator :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:80'er cylinderen køres med dit gamle topstykke - det er derfor, at der ikke ligger et andet topstykke i pakken. Tidligere, kunne man få et Naraku topstykke til 80'eren, men tyskerne påstår, at det nedsatte ydelsen, og lagerfører det derfor ikke mere. Det er først med 90'er cylinderen, du skal have andet topstykke. Kittet kræver heller ikke anden karburator :wink:

Når okey. Der blev jeg overrasket Smil
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#7
kragen Skrev:80'er cylinderen køres med dit gamle topstykke - det er derfor, at der ikke ligger et andet topstykke i pakken. Tidligere, kunne man få et Naraku topstykke til 80'eren, men tyskerne påstår, at det nedsatte ydelsen, og lagerfører det derfor ikke mere. Det er først med 90'er cylinderen, du skal have andet topstykke. Kittet kræver heller ikke anden karburator :wink:

Hvad skal man så gøre ved det topstykke? Spørgsmålstegn , da jeg har lidt problemer med mit 47,6 kit, skal man bare sætte det på eller skal man hen om lave noget ved det?

BTW :respekt: til kragen for at være vores onbord wikipedia hvad alt angår :respekt:
Svar
#8
Du kan vel sætte en anden knast i dit std topstykke. Hvad og om det giver noget må ûberguruen kunne svare på? Grin

Svar
#9
Hm. Vil det sige at min scooter vil køre bedre med std. topstykke?

Jeg har en sprint copi (Gy6 motor) med 70cc
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
devil Skrev:Hvad skal man så gøre ved det topstykke? Spørgsmålstegn , da jeg har lidt problemer med mit 47,6 kit, skal man bare sætte det på eller skal man hen om lave noget ved det?...
Du genbruger bare dit gamle "50ccm" topstykke direkte på 72ccm cylinderen. Iflg. Big, som har prøvet med en anden knast, skulle det være spild af penge, så det tror jeg på :wink:
Så vidt jeg mindes, har han også kørt med et 72ccm topstykke uden problemer. Så I må nok lige vække Big 8)
Det skulle dog være en fordel, at sætte kraftigere (dobbelte) ventilfjedre i, hvis du kan finde nogle, der passer. Til min, passer dobbeltfjedrene fra en Filly. Jeg har kørt uden problemer med en 72ccm cylinder og standardtopstykket, uden at ændre andet end at gå to nr. op i dyse Det gav ca. 10 mere på toppen, men en kraftig forbedring af accelerationen og større villighed til, at holde farten i modvind. Du skal ikke regne med mere end ca. 65 km/t uanset om du monterer en 72 eller 85ccm cylinder, medmindre du kan fremskaffe en anden gearing Ked af det Og nej, jeg har ikke fundet et sted, der er leveringsdygtige i anden gearing til min :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Men kragen, tror du min scooter til køre bedre med mit std. topstykke?
Svar


Forum spring: