Søg Garagen Hej Gæst! Register

Top Fart??
#1
Hej.

Jeg tænkte på, hvad min topfart ca. ville være med dette på min scooter:

Scooteren PGO Pmx "No Fear"

- ALLE begrænsninger fjernet selvfølgelig.

- Trophy Cylinder med topstykke.

- Giannelli Go, udstødning.

- Malossi Multivar

- Standard karburator.


Nogen der har et bud? Smil
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Et gæt, 70-80 stykker på toppen ca Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
DarkSide Skrev:Et gæt, 70-80 stykker på toppen ca Smil

Ikke mere Ked af det Havde håber på en 10 km/t mere.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#4
Dvs du vil køre 90?

Det er ikke forsvarligt på en standard scooter, med standard bremser.

Men du kan nok godt presse den over 80 med den rette indstilling.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
DarkSide Skrev:Dvs du vil køre 90?

Det er ikke forsvarligt på en standard scooter, med standard bremser.

Men du kan nok godt presse den over 80 med den rette indstilling.

Okey. Men det er jo heller ikke forsvarligt at tune Smil Så lad os ikke komme ind på det Grin hehe
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvorfor er det ikke forsvarligt at tune ?

Der er ingen der siger man skal køre med hovedet under armen, og topfart overalt.

Det andet var bare et godt råd, hvis du vil køre så stærkt så få i det mindste skiftet til nogen andre bremser, så du kan få hold på den igen.

Tro mig 80 går pænt stærkt på en scooter.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
DarkSide Skrev:Hvorfor er det ikke forsvarligt at tune ?

Der er ingen der siger man skal køre med hovedet under armen, og topfart overalt.

Det andet var bare et godt råd, hvis du vil køre så stærkt så få i det mindste skiftet til nogen andre bremser, så du kan få hold på den igen.

Tro mig 80 går pænt stærkt på en scooter.

Ved jeg godt Smil Men spørg politiet, så er det nok ikke forsvarligt. Og har skam tænkt over det med bremserne, pga jeg alligevel skal have skiftet bremseklodser. Tror jeg ikke jeg kan selv Smil
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#8
Jeg regner med/håber på at min Agility render lige omkring 90-95kmt når jeg er helt færdig med den. Men kommer nok for det meste nok ikke op over 80kmt på landevej, der er ikke brug for mere end det, kan bare godt li at motor ikk skal arb i højeste gear hele tiden (hvis den så kommer til at kunne køre 80, holder jeg den nok på 70 osv). Og selvom den kommer til at køre så hurtigt, vil du aldrig se mig over 35kmt på en cykelsti i byen eller tæt beboede områder.
Fordi man har en Ferrarri Enzo, skal man altså ikk køre 300 i byen :P (eller på landevej for den sags skyld, hold det til de tyske motorveje og lign please). Der var 1 grund til jeg tuner. Efter ASW2 er der 2.

1ste; Jeg gider ikk lulle rundt med 30 på landevejen, falder i søvn ved den fart (ryglænet er specielt farligt i denne situation. Man sidder sq for godt til at holde sig vågen :P)
2nden; Bliver sjovt på bane hvis den er "lidt" mere aggressiv end en lovlig 30'er Grin

Self hvis politien beslutter for at tjekke mig, må jeg se i øjnene at jeg har smidt en masse penge ud af vinduet, men hellere det end at bruge 1 time for at køre 30km. Sparet tid er jo næsten det samme som sparet penge :wink: Håber dog ikke jeg bliver stoppet før den er "tjent ind" (Krydser fingre)
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#9
Havoc
Samme her, min TZR kan køre over 100km/t men har kun prøvet det en enkelt gang eller to.
Ikke noget der frister mig specielt meget.
På landevejen ligger jeg med de ca 70km/t hvilket er fin fart at komme frem med og ikke stressende.
Har den gearet hårdt så omdr. ligger forholdsvist lav, så motoren ikke arbejder hårdt = behageligt for mig.
Da min er en gearmaskine kan jeg "bare" skifte f.eks 2 gear ned og så dreje hanen i bund så skal den nok flytte sig hurtigt men hvorfor skulle jeg Grin

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg tror godt du kan ramme de 90 km/t på speedo.

Det kunne jeg hvert fald med en billigere cylinder og samme slags udstødning.
Svar
#11
Min standart typhoon kører 80 med gianelli go. 73 "ægte" kilometer. Der sidder stadig en begrænsning i karburatoren.

Så derfor ville jeg mene at alt dét du siger der burde give mere end 80 km på speedo. Smil
http://www.Kemikongen.com ;)

Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar
#12
Den skal nok kunne komme over de 80 real km/t men bremserne skal følge med som en anden ganske vidst for foreslået, men alt over 80 på en scooter går ret stærkt! Så man skal sku passe på og være mere opmærksom og da slet ikke give fuld gas på trafikerede veje eller cykelstien for den sags skyld!
Skal man lære skal man prøve...
Svar


Forum spring: