Søg Garagen Hej Gæst! Register

Neos Drukner
#1
Jeg leger lidt med en Neos, men har lidt problemer. jeg har monteret er 47 cyl, skiftet til en 88 dysse på standart karburatoren, racer vario, og en alm 45 udst. Scooteren køre godt ca 85, men når den er varm og man tager gassen fra den, feks, ved nedbremsning, er det ligesom når den får gas igen at den drukner, og køre stort set ikke. Hvad har jeg gjort galt??
VH PB0951
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Måske du skal prøve at sænke nålen 1 hak. Hvis den kører fint ellers kunne det tyde på at den får for meget i mellemgassen.

Svar
#3
Hej PB0951..

Først velkommen til :wink: .

Jeg har selv en Neo´s med 47 kit på.. En std karb ( 12mm ) kan ik føde den ordenligt, jeg har måtte op i en 17,5mm karb..
Ved at DutchDk køre med 19mm på samme kit.

Ja den lyder som om at den drukner, men den sulter faktisk ( for lidt benzin ).

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Hej. Tak for de gode svar, men jeg tror stadig den drukner, for hiver jeg tændrøret af, er det helt tilsodet, og det er vel tegn på at den får for meget.
VH PB0951
Svar
#5
PB0951 Skrev:Hej. Tak for de gode svar, men jeg tror stadig den drukner, for hiver jeg tændrøret af, er det helt tilsodet, og det er vel tegn på at den får for meget.
For megen benzin eller for lidt luft - det er en "smagssag" :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:For megen benzin eller for lidt luft - det er en "smagssag" :wink:
Sjovt svar - kunne du ikke lige uddybe dit svar lidt , med hva man kunne gøre o.s.v !
Svar
#7
PB0951
Du siger den får for meget.
Sæt en dyse nummeret mindre i, altså en dyse#86.
Sæt nålen i midterste hak.
Grovindstil luft ved at skrue den helt ind og 1½ omgang ud
Nyt tændrør i og kør en tur på et par km hvor du mest kører med bundgas.
Stop og aflæs det nye tændrør du selvfølgelig har sat i inden køreturen :wink:
¨
Hvordan ser det ud?
Er det nogenlunde ok, dvs bedre end nu skal resten så indstilles.
Mellemgassen via nålen osv.

Svar
#8
russer60 Skrev:PB0951
Du siger den får for meget.
Sæt en dyse nummeret mindre i, altså en dyse#86.
Sæt nålen i midterste hak.
Grovindstil luft ved at skrue den helt ind og 1½ omgang ud
Nyt tændrør i og kør en tur på et par km hvor du mest kører med bundgas.
Stop og aflæs det nye tændrør du selvfølgelig har sat i inden køreturen :wink:
¨
Hvordan ser det ud?
Er det nogenlunde ok, dvs bedre end nu skal resten så indstilles.
Mellemgassen via nålen osv.
Jeg vil lige komme et lille indspark fra sidelinden - da jeg har samme fejl med min PGO G-MAX !
Jeg har også fået et 47ccm tun på min - den køre fint intil den er blevet gemmel varm , så trækker den ikke godt op af bakker og den tar heller ikke godt imod gas !
Jeg køre med 82dyse og tunudstødinsrør !
Svar
#9
king og PB0951
Kør en tur med bundgas. Hiv tændrøret ud og aflæs farven.
Brug et nyt tændrør.
Da I ikke har colourtunesættet må I forlade jer på øjet, dvs fortæl eller bedre tag et billede og upload det hertil så man kan se det.

Husk at det er nede i bunden af tændrøret at det aflæses også kaldet mixtureringen.

En ting mere, ikke 2 knallerter er ens selv om de har samme opsætning Grin

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
king Skrev:Sjovt svar - kunne du ikke lige uddybe dit svar lidt , med hva man kunne gøre o.s.v !
Det jeg mener er, at der er to metoder til at løse et problem med for megen benzin i forhold til luft Griner Første metode er, at formindste tilgangen af benzin vhja. mindre dyse. Anden metode kan være, at montere en større karburator, der kan tilføre mere luft. Den sidste metode forudsætter dog, at motoren kan håndtere den øgede tilgang :wink:

Sjovere var det skam ikke, men blot en forlængelse af Tempos konstatering af problemet ved brug af større cylinder og standardkarburator :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Jeg takker for de mange svar, jeg har sat en 86 dysse i og flyttet nålen, en omgang på luftskruen, og den køre. Hvis jeg sætter en anden udst på skal jeg så dysse om igen?. På lige vej er den målt til 90 så den køre jo meget godt, og optrækket er over al forventning.
Grin
VH PB0951
Svar
#12
PB0951 Skrev:Jeg takker for de mange svar, jeg har sat en 86 dysse i og flyttet nålen, en omgang på luftskruen, og den køre. Hvis jeg sætter en anden udst på skal jeg så dysse om igen?. På lige vej er den målt til 90 så den køre jo meget godt, og optrækket er over al forventning.
Grin
Hvor fann sider den nål på en G-MAX ? nu har jeg skildt min Karburator af 2 gange og kan kun se 2 dyser i selve bundkaret !!
Svar


Forum spring: