Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min PGO TREX50 kan kun køre 45 :(
#1
Super forum i har, er ny her 8)

Nu spørger jeg så også dumt :oops:

Har lige fået knallert 45 for første gang en PGO TREX50(kun tunet biler) men konen skal jo have noget at køre på hehe. Den er et par år gammel og tidligere ejer kunne køre ca.80km/t på den.
Da jeg fik den var potten død og satte en Next R fra Thansen på, men nu kan den fucking kun køre 45??? Den trak så sleeet ik de første 10meter, men skiftede ruller til aften og det virker bedre.

Jeg har så her til aften også skiftet ny cylinder, nyt stempel inkl stempelringe, NGK tændrør, andre ruller (fulgte med Next R potten) nye pakninger osv. Men argrgrggrgr den kører stadig kun 45 og ved 9500rpm????? Ked af det Ked af det Ked af det

Jeg har købt en ny koplingfjeder til 30kg eller hvad det hedder, kan det være det? Jeg kunne bare ik få bolten af til koplingen, heller ik ved at holde på bremsen, drejede stadig lidt rundt. Nogen gode tips eller skal den også bare have lufttryk? Idé Har også købt en dysse 90, men det hjælper jo ik på gearingen. Kan det være den gamle fjeder som ikke trykker mere, blevet sløv måske?

Håber nogen kan hjælpe snøft snøft Græder


Overskrift rettet:JPS
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Skal lige siges at begrænseren er fjernet fra tidligere ejer
Svar
#3
Hvilken årgang er det?

Din udstødning er muligvis plomberet i svanehalsen. Den består af en ring som er svejset på i udstødninghullet(det der vender op mod cylinderen). Den skulle være lige til at brække a', med en skruetrækker.

Har du husket at pilen på stempeltoppen skal vende nedad mod udstødningshullet?

Møtrikken på koblingsklokken kan komme a' på 2 måder. Den ene er med luftværktøj, den anden er med en oliefiltertang som modhold.

Dysen skal nok ned på de 82-85, vil jeg tro. (Kører selv 82.)

Rullestørrelsen(16x13) skal efter min mening være omkring 6,5-7,5 gram. (kører selv med 6,5).

Den koblingsfjeder du har købt mener jeg er for stram. 20-25 kg's tryk ville måske være mere passende??

Begrænseren er det cdi'en du mener?(så kan den nemlig slet ikke køre). Det er nok nærmere ringen i variatoren der pillet ud? Smil
Svar
#4
Det er sikket ustødningen.. Har aldrig haft en sløvere scooter end efter jeg satte ny udstødning på her for nylig. En Tecnigas basic fra thansen, men der både en indsnævring oppe v cylinderen + en "dut" på afgangen men et hul på nok 5 mm! Der kørte den også 45 km/t efter 1 km's tilløb og havde verdens sløveste optræk.. Den var helt kvalt
Svar
#5
JPS & Steen55: Rigtig mange tak for svar :?

Stemplet er vendt med pilen nedad og sikret stempelringene sidder rigtigt.

Plomberingen har jeg fjernet fra udstødningen, har knækket dem begge af dvs både ved cylinder og
ved afgang.

JPS: Tror du har ret i noget med de ruller, eller dvs har prøvet at læse mig frem :oops: Tror jeg vil købe nogen med den vægt du siger. Men den trækker ellers fint og har slet ik problemer med at tage omdrejninger, dvs lol. Men tror også jeg vil prøve med en str dysse som du siger

Jeg vil prøve med at købe en oliefiltertang i første omgang, vil gerne have skiftet den fjeder og remmen, bare den ik er for stram den fjeder ulp

Tror ik jeg har fået den bedste service fra Thansen, det hele har været anbefalinger fra dem, men okay måske en urutineret ekspedient Grin

Jeg har også vildt problemer med at starte den og til morgen løb den så tør for batteri grrrrr irreterende
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
Jeg har før været ude for at såkaldte 45 udstødninger fra Thansen i virkeligheden er 30 km/t udstødninger.
Det er kun i absolut nødstilfælde jeg henter stumper der.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#7
next r er der da en begrænsning i forrøret
basicen er det i forrør og afgangsrør

har haft begge udstødninger

og basicen er så svag på min gamle dr. big at den kørte 25km/t
og ikke rigtig kunne trække op af bakke


jeg vil mene det er begrændsningen i udstødningen
Svar
#8
Hmm har fjernet begrænsning i forrør og bagpotte

Skal siges at jeg efterfølgende nu har prøvet allllllllllt. Har skiftet ruller fra 7,5 til 6,5, ny vario, smidt 70cc kit på, Italy Racing kaburator 19mm, race NGK tændrør og den løber fandme maaax 65km/t?????? Men overvejer at teste lidt mere med rullerne. Har 6,5grams på nu mener jeg, men den går kun 6300rpm med 65km/t. Prøvede med 5grams lol 45 på toppen

Andre ideer?
Svar
#9
Jesper Skrev:Hmm har fjernet begrænsning i forrør og bagpotte

Skal siges at jeg efterfølgende nu har prøvet allllllllllt. Har skiftet ruller fra 7,5 til 6,5, ny vario, smidt 70cc kit på, Italy Racing kaburator 19mm, race NGK tændrør og den løber fandme maaax 65km/t?????? Men overvejer at teste lidt mere med rullerne. Har 6,5grams på nu mener jeg, men den går kun 6300rpm med 65km/t. Prøvede med 5grams lol 45 på toppen

Andre ideer?

hvad så hvis du propper nogle tungere på?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
Citat:hvad så hvis du propper nogle tungere på?
Tunger?? det er ikke noget der kan bruges på en scooter.. Det lyder underligt.. Hvad vejer du egentligt?
Svar
#11
steen55 Skrev:
Citat:hvad så hvis du propper nogle tungere på?
Tunger?? det er ikke noget der kan bruges på en scooter.. Det lyder underligt.. Hvad vejer du egentligt?

Har rettet gæsten's tekst. Smil
Svar


Forum spring: