Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sikkerhedsdetalje?
#1
Jeg kan se af den gamle manual for City Scooter, at motoren ikke kan startes/køre, hvis sidestøttebenet er slået ud.
Jeg mener at have hørt det samme om Listo og andre scootere. Er det en normal detalje?

Jeg mener: Kontakten dernede er nævnt som en mulighed for at konstruere en simpel startspærre. Man sætter simpelthen sin egen kontakt ind i stedet rent elektrisk, og placerer den et skjult, men dog tilgængeligt sted.
Men hvis sådan en støttebenskontakt sidder på for mange forskellige scootere, ved alle og enhver jo, hvor de skal begynde at lede, når 'nyerhvervelsen' ikke vil starte. Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
ja lidt nederen.. har selv regnet med jeg skal have lavet det på min (listo)
Svar
#3
Der sidder ikke sådan en sjover på PGO. Min model er ikke født med sideben Smil.
Svar
#4
Sæt kontakten mellem den sort/hvide ledning der går mellem tændingslås og CDI og så stel. Det giver samme resultat :wink:
Svar
#5
Altså noget i stil med den violette forbindelse her? (Diagrammet stammer fra City Scooter's manual)
[Image: album_pic.php?pic_id=418]
Og jeg kan godt se nu, at når tændingslåsen lukkes, så kortsluttes den (her af mig valgte farvekode!) sorte og blå forbindelse. (Tog mig lidt tid at få styr på kontaktfunktionerne :oops: )

Jeg har også hørt om en, der som startspærre afbrød den orange forbindelse til tændspolen.

Hm. Spekulerer på, om ham gutten, der ikke kan få sit tændrør til at gnistre (når fuldt forbundet til CDI og alt), kan have en defekt tændingskontakt, så blå <-> sort ikke afbrydes?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)



Forum spring: